In Frankrijk! - Reisverslag uit Villeneuve-de-Berg, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu In Frankrijk! - Reisverslag uit Villeneuve-de-Berg, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu

In Frankrijk!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

25 April 2010 | Frankrijk, Villeneuve-de-Berg

Haa mensen in Nederland!

Ik zit eindelijk in Frankrijk, op de camping. Afgelopen vrijdag ben ik vertrokken vanuit Nederland naar hier toe. Het was een hele reis.

We zijn kwart voor 8 aangereden vanuit thuis naar Brussel zuid. Het zou zonder files en andere toestanden een uur en 3 kwartier zijn. Om 10:21 zou de TGV vertrekken vanuit station Brussel zuid. Alles ging goed totdat we vlakbij Brussel een verkeerde afslag namen. We kwamen daardoor midden in de stad uit. Er waren zoveel werkzaamheden en omleidingen waardoor we in een grote file terecht zouden komen. Om half 10 hoefden we nog maar 6 kilometer ongeveer. We stonden zo vast in het centrum van Brussel dat we dachten dat we de trein niet zouden halen. Om ongeveer 10 over 10 kwamen we voor het station toch nog uit. Papa heeft ons gelost op een parkeerplaats voor de taxi's. Snel even gedag gezegd en kus gegeven en koffers eruit gehaald en toen zijn mama en ik gaan rennen naar het perron. Gelukkig had Anne al gesmst op welk perron we moesten zijn. Op de roltrap naar boven zei mama ga maar kijken waar we moeten instappen. Ik ren naar boven en Anne's vader stond te zwaaien waar we heen moesten. Wij erheen rennen en ik moest de trein in springen terwijl Anne's vader de koffers erin gooiden.
Zoals sommigen mensen al weten mis ik bijna nooit een trein maar kom ik wel altijd op het laatst aangerend :D Maar wel 2 andere animatoren hebben de trein gemist dus die kwamen een trein later.
In de trein zijn we nog anderen tegen gekomen die ook naar de camping zouden gaan.
Om 14:04 kwamen we aan in Valance. Eerst met alle koffers en tassen de roltrappen op. (was 1 niet zo heel makkelijk kan ik je vertellen) Daana hebben we buskaartjes gekocht. En hebben we met 10en op de bus gewacht die om 16uur zou vertrekken. Om kwart voor 6 ongeveer kwamen we op de camping aan met de bus. We hebben toen Maarten (hoofd animatie) gebeld dat we er met de meeste waren. We werden opgehaald door 2 busjes. In 1 busje werden alle koffers gegooid en in de anderen gingen wij. Het is een mega grote camping en het loopt heel stijl!
Met alle mensen van het animatieteam zitten in een Pull house. Er zijn 8 kamers. Op de foto kan je zien hoe groot, nja meer hoe klein, de kamers zijn. Je slaapt met 2e op een kamer. En we hebben echt alles in de kasten die we hebben gepropt.
En wat nog het ergste is...We hebben elke week op vrijdagmiddag een middag dat ze komen controleren of het Pull House schoon is!! En daar horen de kamers ook onder! Zelfs mijn moeder is niet zo streng!! :P (nu hoop ik niet dat ik haar op een idee breng:D)
Maar aan de andere kant is de kamer niet zo groot dus kan er niet veel rotzooi gemaakt kan worden. Achja we zien wel!
Maar het inruimen was nog een klein probleempje, op mijn koffer had ik een slot zitten maar ik had maar 1 paar sleutels meegenomen, was het een ander slot. Dus moest het kapot gemaakt worden 1 ringetje van een rits. Zoiets kan alleen mij over komen.

We hebben zaterdag eerst boodschappen gedaan in Villeneuve-de-Berg, We hadden koffer meegenomen voor alle cola, water flessen en al het andere eten. Die tip hadden we gekregen. In het begin was het heeeel handig kan ikje vertellen maar bij de camping aangekomen ging het wieletje kapot. Dus de laatste kwartier lopen naar het Pull house was zwaaaaar want we moesten alle boodschappen dus tillen.
En dan denk je dat het niet erger kan...val je ook nog ergens van de trap af. Maar ik heb genoeg spek hoor dus ik voelde het niet zo erg :D Maak je geen zorgen om mij...ik red me wel uit de brand!

We hebben nu een introductie week. We leren bijvoorbeeld verschillende typetjes te zijn. Hoe je je moet inleven maar ook tegelijkertijd je hele lichaam mee te laten bewegen. Allemaal dingen waar je aan moet denken en noem het maar op. Verder moeten we in totaal 40 mini disco liedjes leren dus daar zijn we ook al druk mee bezig!
We gaan ook nog beginnen met de musicals voor komend zomer. We gaan Aïda, Mamma Mia & The Sound of Music uitvoeren.

Als laatste wil ik jullie vragen om als je een leuke kaart of foto of een tekening wil opsturen dat te doen! Want het enige wat bij mij nu nog aan de muur hangt zijn 5 gelukspoppetjes en 1paar klompjes die ik heb gehad.
Het adres is:

Camping Domaine Le Pommier
t.a.v. Annelieke de Graaf
07170 Villeneuve de Berg
Ardèche
Frankrijk

Dit was het weer tot nu!

Au revoir vanuit warme Frankrijk!

Groetjes!
XXX
Annelieke

  • 25 April 2010 - 20:15

    Laura:

    Hee lieverd,

    Inderdaad. Alleen jou overkomt zoiets! :-)
    Maar meisje, jij redt je wel! Ik weet zeker dat alles helemaal goed gaat komen.
    Je krijgt zeker een hele mooie kaart van mij, ik ga er deze week meteen een uitzoeken!
    Dag meis,, have some fun!

    Kus mij

  • 25 April 2010 - 20:22

    Mama:

    wat een leuk idee om jouw kamer op vrijdagmiddag opgeruimd te zien. Ik ga dit thuis ook invoeren! Joalien (zit naast me) is nu erg blij met jou, kuch, kuch..

  • 25 April 2010 - 20:34

    Marcel:

    Hallo Annelieke,

    Foto's bekeken....
    Leuke foto uit de trein,
    mooi uitzicht,
    Eeuh, die kamer is opgeruimd naar 1 dag.....

  • 25 April 2010 - 20:35

    Marcel:

    Shit, ik kan mijn bericht niet editten, nu staat er echt een loei van een fout in...

    Naar 1 dag -> na 1 dag (a)

  • 25 April 2010 - 20:44

    Oma:

    Lieve annelieke,zo iets moet jou ook weer overkomen.maar het is goed afgelopen.ben wel benieuwd hoe het er uit ziet.slaap je met Anne op een kamer?vanmiddag overleg gehad voor het a.s weekend Dresden, je moest de groeten hebben van marga,marjan, hans en jonathan. die wist niet dat je in frankrijk zit.als we terug zijn zal ik foto,s sturen. liefs, oma

  • 26 April 2010 - 00:07

    Carlo:

    ey annelieke,

    ik zie dat je na een hele goede reis in een geweldig huis terecht bent gekomen:D zo te zien net groot genoeg om horizontaal in te kunnen liggenXD
    nou ik wens je veel plezier met al je disconummertjes en je andere animatie-spul.
    en alvast succes voor de volgende keer dat je boodschappen gaat halenXD

    gr.carlo
    p.s. hoofd animatie, was dat toevallig maarten Baar:P(A)

  • 26 April 2010 - 06:22

    Marlotte:

    Annelieke!

    Haha, ik heb zo gelachen om je verhalen:P Je moeder vertelde gisteren al alles, dus wist het al wel een beetje. En inderdaad; zoiets overkomt alleen jou :D
    En ik heb heeeeel goed nieuws: de reis naar Frankrijk is geboekt! Dus ik zie je gewoon over een maandje alweer! (Annemijn (en Yannick trouwens ook) is overigens zeer jaloers, want die heeft gehoord dat er nogal wat glijbanen op de camping zijn waar ze maar wat gaat af zou willen glijden:P)

    Nou, veel plezier deze week met de introductieweek! Je mag me over een maandje al je dansjes laten zien:P

    Kus,
    Marlotte

  • 26 April 2010 - 06:26

    Mike:

    Anneliekske;)

    gelukkig heel aangekomen lees ik;) De kamer is idd echt klein:P Maar je hebt nog mazzel want heb wel een gehoord dat ze stagiaires in zeecontainers met bed laten slapen/leven:) Nou veel succes alvast en k kijk uit naar je volgende zeer spannende ik-zit-op-t-puntje-van-me-stoel/bed/kruk-verhaal!

    Xx Mike

  • 26 April 2010 - 06:43

    Annelieke:

    op maandagmorgen je verslag rustig gelezen. ben blij dat je als brabander de trein gehaald heb en de verdere hobbels gemakkelijk genomen heb.
    veel plezier en we houden kontakt. liefs, heel veeeeeel liefs.
    opa

  • 26 April 2010 - 07:36

    Opa:

    bij het begin van nieuwe week als eerste je verslag gelezen. mooi om te lezen dat je als BRABANSE toch de trein gehaald heb en onderweg de hobbels vlotjes genomen heb en daar goed bent aangekomen. maak er een mooie tijd van en doe alsof iedere dag een vrijdag is dan is je kamer netjes opgeruimd. Neem met mama kontakt op te helpen met boeken omstreeks de 13e juni.
    veel liefs opa

  • 26 April 2010 - 07:56

    Bo Vervoort:

    Meisjee! Echt leuk verhaal! En super leuk dat je er al fotos bij hebt gezet! Ik vind het nu ook wel spannend worden hoor! HEEEEL veeel succes verder!!

    xxxx

  • 26 April 2010 - 10:32

    Lilian:

    Hee Schat,
    Ik mocht iets er niet opzetten du s dat vertel ik wel op hyves:P
    Ik wens je veel Plezier in Frankrijk!!
    Ik kom je zeker opoeken 9 mei! Stuur een mailtje maar naar mijn Hyves!:D
    Nouja,,..
    XxLiel

  • 26 April 2010 - 10:35

    Marlon:

    heey zusie
    hoe gaat ie?
    ik heb al zin in om naar jouw toe te gaan :)
    jij ook?
    en ik mis je heel erg
    het is wel leuk dat je een kleine kamer hebt
    want dan kan je het niet zo rommelig maken :)
    daarom is het maar goed dat ze elke vrijdg middag langs komen :)
    doei lieve zusie :)
    groetjes marlon/mommie

  • 26 April 2010 - 10:51

    Liesbeth:

    Hoi Annelieke,

    Wat leuk om je verslag van de 1e dagen te lezen. Ik had gisteren in de kerk natuurlijk ook al geinformeerd en van alles gehoord. Succes met het instuderen van alle dansjes voor de minidisco en geniet van alles wat je meemaakt.

    Groetjes, Liesbeth

  • 26 April 2010 - 16:13

    Masja:

    Anneliekos!

    Wat leuk om allemaal te lezen joh! Fijn dat je veilig bent aangekomen, na heel wat rennen:P

    Heel veel succes daarzo! En ik hoop nog vaak te kunnen lezen wat je alllemaal gedaan hebt!

    liefs Masja

    ps. Hhah zijn dat mijn klompjes aan de muur?(A)

  • 26 April 2010 - 17:08

    Pieter:

    Annelieke!

    Mooi dat je veilig bent aangekomen! :D Inderdaad zijn die kamers niet al te groot, maar ach, je zit toch telkens ergens anders? ;) Ik hoop dat je het daar nog meer naar je zin gaat krijgen, maar dat komt vast wel goed :) Ik weet nu in ieder geval dat je de trein altijd haalt! :P

    Kus,

    Pieter

  • 26 April 2010 - 18:47

    Christianne:

    Heee!

    Joalien vertelde al dat je net op tijd was voor de trein;)
    Gelukkig heb je hem toch gehaald!!!
    Kaartje komt eraan:D

    XX(K) Christianne.

  • 26 April 2010 - 18:49

    Christianne:

    Heee!!!

    Joalien vertelde al dat je de trein bijn had gemist;)
    Maar gelukkig was je net op tijd!!:P

    Kaartje komt eraan!!:)

    Kus,
    Christianne

  • 26 April 2010 - 18:50

    Christianne:

    Hahaa:P
    2x:$

  • 26 April 2010 - 20:09

    De Munster Family:

    He Annelieke,
    Wat leuk om je zo te volgen. Blijf je af toe wel wat zon naar Nederland sturen ?
    Maak er een mooie tijd van daar.
    Groeten van ons allemaal.

  • 26 April 2010 - 20:27

    Jacq/jolanda/laurens:

    Goed om te lezen dat je bent aangekomen. We wachten met spanning op je volgende verslag!!!!
    Groetjes jolanda

  • 27 April 2010 - 09:17

    Joalien:

    Hee Anneliekee,

    Oh oh, echt weer iets voor jouw dat je nog maar net de trein hebt gered. Wat is jullie kamer al opgeruimd zeg!
    Fijn dat je het in je verslag hebt gezet over de kamercontrole. Nu gaat mama waarschijnlijk het ook thuis invoeren! Bedankt hea! :P
    Maar ik zie jouw binnenkort al!

    Kus Joalien

  • 27 April 2010 - 09:55

    Mark :

    Hee Bruno!

    Tof verslag! Haha, jij mist de trein ook echt noooooit! Op t laatste nippertje jij he :P :D!

    Komen ze je kamer controleren joh? Jouw kamer is toch altijd super netjes ;):P ?!
    Hoe gaat het met de dansjes en de voorbereiding op de musical?

    Nog veel lol daar en ik zie je over iets meer dan een maandje!

    Dikke kus! Mark

  • 27 April 2010 - 16:33

    Gonny :

    Hoi Annelieke,

    Wat heerlijk om zo'n verslag te lezen.
    Als je leest wat je al in die paar dagen hebt meegemaakt, dan geniet ik met volle teugen mee.
    Geniet van het heerlijke weer en van alle nieuwe dingen die je gaat ondernemen.
    we verwachten natuurlijk wel een show van jou als terug bent, want dan ben je een volleerde animator.

    Groetjes,

    Gonny

  • 27 April 2010 - 17:56

    De Voortjes :

    (nichtjes en tante van Anne)

    Hallo Annelieke,

    Na het lezen van Anne d'r verslag toch nog ff bij jouw de andere info op slurpen! En jij hebt er nog foto's bijstaan!!!
    Maar zo weten we toch alles (gewoon beide verslagen lezen!) Nou zit Anne maar aan d'r vet i.v.m. opruimen! hihi

    Veel plezier!!!

  • 28 April 2010 - 10:42

    Tineke:

    Hoi Annelieke,
    Natuurlijk hadden we zondag al de verhalen gehoord. We waren al benieuwd welk deel van je in het verband zit...
    Je kamer is inderdaad prachtig, zal ik hier iemand eens laten zien.
    Succes met het instuderen van alle dansjes en liedjes. Wordt het Joop v.d. Ende als je weer thuis bent?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke

Actief sinds 25 Jan. 2010
Verslag gelezen: 641
Totaal aantal bezoekers 65407

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 08 Januari 2015

Stage in Walt Disney World

05 December 2011 - 06 Mei 2012

Stage in Disney

23 April 2010 - 05 September 2010

Stage Le Pommier!

Landen bezocht: