Meivakantie! - Reisverslag uit Villeneuve-de-Berg, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu Meivakantie! - Reisverslag uit Villeneuve-de-Berg, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu

Meivakantie!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

19 Mei 2010 | Frankrijk, Villeneuve-de-Berg

Hoi hoi allemaal!

Toen de trainingsweek afgelopen was hebben we echt rot weer gehad. Van 30 graden gingen we opeens naar 10 graden. En niet te vergeten heel heel veel regen. Dit is hier de hele meivakantie zo gebleven. Je went eraan moet ik zeggen. Je liep niet meer in een hempje en korte broek rond maar wat ik aan had was een hempje daarover een zwart T- shirt met lange mouwen dan mijn rode polo (werkshirt) daarover een (dik)vest en daarover weer een trui en toen mijn zomer jas met mijn bodywarmer als laatste. Dan bleef je wel warm! Toch zagen we door het slechte weer dagelijks veel mensen al eerder naar huis gaan. Dit was echt heel jammer want we hadden een leuk en druk animatieprogramma opgesteld. De 1e week zijn er aantal activiteiten niet door gegaan zoals zwembad spelletjes, gewoon omdat er geen mensen in het zwembad waren. Wat wel door ging was een Luc & Lily speurtocht. Zou eraan liggen hoeveel kinderen mee zouden doen. Waren het er toch nog 30 tot 40 kinderen die in de stromende regen mee liepen!

Kanoën is van de 4x maar 1x door gegaan. Te gevaarlijk voor kinderen van 7 jaar en laatste paar keer was het waterstand te hoog.
Welke buitensport activiteiten wel doorgingen waren Tokkelen en Forêt de l'aventure. Tokkelen heb ik niet gedaan maar ben wel 2x mee geweest naar Forêt de l'aventure. Wat je dan doet is een soort apenkooi. Je krijgt zon klim broekje aan. Dan gaat een franse gids het bij de bomen uitleggen hoe je de tarzan sprong moet doen (die is heel leuk) verder legt ze alles uit hoe je je moet vast maken aan de boom iedere keer want je mag nooit, echt nooit op een platform staan zonder ergens aan vast te zitten. Met de uitleg is het een meter hoog maar als je de andere bomen in gaat kan jij tot 15 meter hoogte klimmen. Dus als je dat valt dan kan het heel verkeerd aflopen. Je moet dus alles wat de begeleidster vand aar in het engels verteld heel duidelijk aan de kinderen vertalen. Daarna gaat iedereen een oefen rondje doen hoe het allemaal precies werkt. Daarna kan iedereen zijn eigen gang gaan. Wij (animatoren) mogen daarna zelf ook overal klimmen. De meivakantie was vooral om te oefenen en te kijken hoe hete gaat. Maar omdat ik het nu 2x heb gedaan en het weet mag ik de volgende keer of alleen of met nog een andere animator meteen aan de slag. Het stress volste is de reis. Want je verzamelt bij het infobord van de camping. je checkt de namen. Is er om 9uur iedereen dan begin je met de uitleg van de route. Anders wacht je nog 5 minuten. Je vraagt of er iemand een plaatsje voor je heeft om mee te rijden. Dat is automatisch de voorste auto. Dan vraag je of iemand een bus of een auto met een dakkoffer heeft. Die zet je zover mogelijk achteraan in de stoet. Je vraagt ook of iedereen zijn licht aan wil doen want fransen rijden overdag zonder licht. Dan verzamel je met de auto bij de receptie. Tel je of je alle auto's hebt (de 1e keer hadden we 13 auto's en 2e keer hadden we er 9) Dan vertrek je in een grote stoet en geef jij het tempo aan en de route. Onder tussen let je op of iedereen er nog is (handigste is de lichten te tellen) En het is ongeveer een uurtje rijden. Dus dat is het ergste altijd, de reis.
Maar het is een hele leuke activiteit!!

Verder hebben we niet veel bijzonders gedaan in de mei vakantie. Gewoon omdat het rot weer was. Al moet ik zeggen dat de 2e week wel mooi was.
Wat ik ook heb gedaan was: minidisco, waterestafettes, knutselclub, pony rijden (wat verschrikkelijk is!! je staat tot in je enkels in de blubber, wat dus echt niet grappig is als je witte schoenen aan hebt en die beesten laten zioch niet zomaar vangen. Kortom verschrikkelijk is dat!! :)), dieren voeren, avond spel levend stratego, en nog veel en veel meer!

's Avonds hebben we vooral in de bar gehangen. Gezellig kletsen en wat drinken en daarna altijd naar bed. We hebben ook gehad dat de disco 2 avonden open was. Heel leuk ook! 2e avond wat minder. Stonden er fransen te dansen die dus echt niet konden dansen!

Hoe dan bijvoorbeeld een dag in de meivakantie eruit zag: kwart voor 8 gaat de wekker, nou ik sta nooit meteen op dus 8uur eruit. Een trui aan doen en na de winkel lopen, stokbrood halen, 9uur elke dag ochtend meeting bij het Poolhouse, doorloop dag, knutselclub, half 1 eten, 2uur water spelletjes, 4uur ponyrijden, half 7 voorleesverhaaltje (begint wel pas 7uur) half 8 Luc & Lily, 8uur minidisco en om half 9 nog een avond activiteit.

Helaas had ik de 2e week een drukkere week dan de 1e. Jammer omdat ik nu niet zoveel bij ons thuis kon zijn. Mja ik kon er niets aan doen helaas.

Nu is het weer hier heel mooi! Wel koud omdat we last hebben van mistral wind. Heel de week alweer aan het trainen van de sound of music. Morgen beginnen we met de kleding (ziet er trouwens niet uit die Oostenrijkse pakjes) en dan try-out en op naar de volgende musical!
Gisteren heel de dag bezig geweest met stallen verschonen van de boerderij hier. Was echt een rot klus maar de dieren kunnen er weer een jaar mee vooruit!

Dit wsa het we weer voor nu.
Au revoir en tot de volgende keer!

Owja vergeet ik het bijna...Ik heb al veel kaartjes gehad van iedereen. het is echt heel leuk! En mijn kamer is weer stukje mooier. Krijg altijd te horen dat ik heel populair ben in post krijgen. Dus heel leuk van iedereen! Dank jullie wel!

-XXX-
Annelieke

P.s. door de fransen van het zwembad word ik Angelique of Angie genoemd. En in het frans betekent die naam: Lief. Ik zeg, dat ben ik ook natuurlijk!

  • 19 Mei 2010 - 17:24

    Rianne (tante Anne):

    Nou ik leest het wel bij jullie beide! Het is nog niet de stage waar jullie op gehoop hadden!!! Maar dat zal ook nog op z'n pootje terecht komen! Als het weer omslaat en alle activiteiten door kunnen gaan dan zullen jullie misschien nog wel eens terug denken aan de rust van de eerste weken!!!
    Als het maar gezellig is en dat is het volgens mij wel. Doe Anne de groetjes en ik wacht in spanning de volgende verhalen af.

  • 19 Mei 2010 - 18:07

    Felicia Vervloet:

    hee meid,

    fijn om te horen dat je het naar je zin hebt, en dat het wel allemaal goed met je gaat ;) jammer dat ik je nu zo weinig kan spreken, had je eignenlijk nog een helee hoop te vertelle ;)
    nou heel veel succes nog en geniet van je stage en hopelijk word het beter weer ;)

    dikke kuss Felicia xx

  • 19 Mei 2010 - 21:26

    Oma Giny:

    hoi,leuk weer een verslag te lezen. is het nog zo koud en nat?ik hoop als wij komen dat het lekker warm is.
    gisteren zijn we met de fam naar mary poppins geweest,dit was super,willen nog wel een keer.liefs van mij oma

  • 20 Mei 2010 - 14:49

    Marjoleinn:

    Haa kiekee,

    leuk verhaal! zonde van het weer alleen:( maar ze verwachten hitte golf deze zomer, dus er staat je nog heeeeel veel zon te wachten;)

    veeel succes en plezier met je drukke dagen angie:P

    veel liefs,
    Marjolein

  • 20 Mei 2010 - 17:59

    Preus&co:

    hoi annelieke. Ook hier hebben we beter weer, We konden zels de hele dag buitenzitten én buiten eten...wel met een vest aan, dus die mistral blaast hier ook :-) Fijn dat je het naar je zin hebt. En nu het seizoen eraan komt zul je het wel nog drukker krijgen. Wel een druk programma, zeg! is het ook nog onderverdeeld in leeftijden? We lezen het wel een keer. Fijn Pinksterweekend en tot mailens! Groeten uit het Veen, hamamajo

  • 21 Mei 2010 - 21:12

    Pieter:

    Wederom een leuk verslag van je activiteiten daar :D Nu weet ik ook hoe ik Forêt de l'aventure moet doen :P! Op naar het volgende verslag (A)

    Xxx

  • 22 Mei 2010 - 09:58

    Papa Arno:

    Hoi Annelieke,
    Nou, ik heb de werkfoto's bekeken van jullie stage. De laatste foto is duidelijk een serieus stageopdracht.
    Dit is zeker de opdracht : "voorbereidingen voor het WK voetbal" in het Holland Heiniken Huis.

    Ik neem aan dat er een groots opgezet WK tribune gaat komen op de camping om oranje te volgen .
    Wij gaan genieten van het mooie weer met Pinxteren. Groeten ook aan Anna uit Brabant.
    Doei, en Houdoe war !
    papa Arno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke

Actief sinds 25 Jan. 2010
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 65392

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 08 Januari 2015

Stage in Walt Disney World

05 December 2011 - 06 Mei 2012

Stage in Disney

23 April 2010 - 05 September 2010

Stage Le Pommier!

Landen bezocht: