Sound of Music - Reisverslag uit Villeneuve-de-Berg, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu Sound of Music - Reisverslag uit Villeneuve-de-Berg, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu

Sound of Music

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

24 Mei 2010 | Frankrijk, Villeneuve-de-Berg

Haa!

Ik heb toch een leuk nieuwtje!
Ik heb voor het eerst echt helemaal zelf mijn was gedaan! Haha. En alles is nog goed gegaan ook! Alles past nog en is dezelfde kleur als voorheen.
Owja, mama ik heb toch zo´n super goede tip! Als je alles netjes en mooi ophangt en laat drogen dan hoef je dus echt helemaal niks te strijken! Scheelt een hoop tijd. Dit is denk ik voor meer mensen/moeders wel een handige tip denk ik zo :D

Het is hier echt weer prachtig weer! En snik heet. Vrijdag en zondag hebben we nog getraind voor de Sound of Music MET kleren aan. Nu waren het niet hele dikke jurkjes maar iedereen zweet zichzelf weer kapot. Gisteravond (zondagavond) hebben we de eerste voorstelling gehad van de Sound of Music. Terras zat nog best vol ook! Het ging echt heel goed! Was ook heel leuk om te doen!
Morgen beginnen we met de training van de musical Mamma Mia. Daar gaan we ook weer met een vaart doorheen als het goed is. Het eind resultaat is heel leuk maar al die lange dagen die we ervoor moeten trainen is saai. Als je een liedje 10x overnieuw moet doen dan heb je het wel gehad. Maar je moet door en je moet je blijven inleven en als de microfoons uitstaan maak je ook wel grapjes met elkaar. Een voorbeeld: Maria en Vader gaan ergens in het stuk trouwen. Wij komen van achter aangelopen en lopen over het terras en gaan voor het podium op. Maar je moet wel smoezen met elkaar dus dan begint iemand: Spannend he een bruiloft!? Dan gaat de ander er bijvoorbeeld op in: Nou ik vind er niks meer aan ik heb al 500x een bruiloft meegemaakt. Van dit soort geintjes. :D

De musical was echt geweldig! Onder het podium zitten we mee te zingen en te geinen met elkaar. Je moet wel zorgen dat je gedachtes bij de musical blijven want anders mis je heel snel iets. De kinderen hoeven zich maar 2x om te kleden. We beginnen in onze prachtige Oostenrijkse pakjes en al snel krijgen we een bed scène waarin we in pyjama moeten. Je moet zoooo snel omkleden. De generale was voor het eerst met microfoon, ik was net optijd want ik had ruzie met mijn microfoon achter die aan mn broek zat. Daar leer je weer van dus 's avonds heb ik hem alleen aan mn onderbroek vast gemaakt waardoor ik sneller was. Maar na de bed scène moeten we eigenlijk meteen weer op maar wel in onze jurkjes. Dus dan moet het nog sneller en zodra je achter de schermen bent dan ren je al rennend naar beneden terwijl je je broek al half uit doet en je shirt al over je hoofd uittrekt. Dat is voor ons echt het hectische moment in de hele musical.
Op de foto zie je mij als Louisa. Als je trouwens denkt van wat heeft die met haar neus gedaan...dan is dat de schuld van Maria. Wanneer we op de berg zitten vraagt ze of we een koekje willen maar ze ging kei hard met haar nagel over de huid van mijn neus. Dus zit er nu een dikke korst op die zelfs met make-up niet weggewerkt kon worden :P

Verder gebeurd er hier weinig. Op onze vrije dag (afgelopen zaterdag) hebben we van 1 tot kwart over 6 aan het zwembad gelegen. Onze koelkast was wel bijna helemaal leeg maar met dit weer vertik je om een half uur heen en terug te lopen naar de Supermarkt en wacht je liever een moment af dat je met iemand mee kan rijden die met de auto gaat. Zo doe je dat! Haha.

Voor de mensen die het nog niet wisten. Anne en ik hebben onze kamer verbouwd! Ja we hebben nu veel meer ruimte gecreerd. We hebben 2 kasten op elkaar gezet. Echt super vet! Ik zal er nog een foto van maken :)

Vandaag had ik een rustig dagje. We hebbe eerst om kwart voor 9 een groepsfoto gemaakt van heel het animatiteam in werkkleding. Om 11uur ben ik dieren gaan voeren (niks aan) we waren snel klaar vandaag. Toen zijn we naar het restaurant gereden en hebben we tot half 1 eerst de auto van Debbie (waarmee we kwamen) gewassen en daarna hadden we nog tijd over dus de camping auto van Maarten (die er sowieso al niet meer uitziet) hebben we ook gewassen. Half 1 lasagna gegeten om 2uur musical Roodkapje voorbereiden, dus kleren klaar leggen en decor klaar zetten, daarna onder podium opgeruimd en toen waren we vrij en zijn we gaan zwemmen! Van half 4 tot half 7 weer lekker aan het zwembad gelegen. Onderling hebben we glijbaan race gehouden. Echt super leuk! Om vaart te maken doen we gewoon onze zwembroek tussen de billetjes en dan ga je als een gek door die glijbaan. Echt spannend. Iedereen snel achter elkaar. En diegene voor je niet snel genoeg is dan land iedereen op elkaar in het water. Heel spannend en leuk!

Deze week staat helemaal in de ban van het voorbereiden van de bruiloft van Hanneke en Maarten. Die trouwen aanstaande zaterdag en het wordt een groot feest!

Voor meer foto's...moet je naar mijn hyves. Ik kan hier maar 10 foto's in totaal opzetten heb ik gemerkt en de rest zet ik allemaal op hyves. Dus daar kunnen jullie ze ook bekijken en als ik nieuwe heb dan zet ik ze er weer lekker bij!

Nou is het mooi geweest en ga ik lekker slapen.
Tot de volgende keer maar weer!

Liefs
Annelieke

  • 24 Mei 2010 - 21:57

    Pieter:

    Kijk, zo'n verslag is nou een leuke afsluiting van de dag! Maar goed dat ik nog even mail keek :D Leuk dat je zoveel musicals mag doen joh! Als je nog iemand nodig hebt voor de volgspots.. ^^ :P Geniet ervan, en film anders wat als dat kan! :)

    Kus,

    Pieter

  • 24 Mei 2010 - 22:00

    Felicia Vervloet:

    hee meid,

    allemaal heel leuk om te lezen van wat je allemaal daar meemaakt :D
    maar goed dat jullie de kamer hebben verbouwd,
    want die is echt wel heel klein ja :D
    nou meid, nog heel veel succes verder in het zonnige frankrijk,
    en we spreken elkaar af en toe wel eens op msn,
    want bijkletsen moet ook eens gebeuren :P

    dikke kuss en knuffel van je vriendinnetje

  • 25 Mei 2010 - 08:22

    Mama:

    Wat een leuke foto, staat je goed dit oostenrijks jurkje. Welke rol krijg je in Mama Mia?
    Je schrijft het podium zat vol, zijn dit nederlanders of ook fransen? Wat de wastip betreft: hang je natte, gekleurde kleding, niet te lang in de zon, want dan verkleurt je kleding echt wel!

  • 25 Mei 2010 - 10:19

    Liel:

    Super zielig voor Louisa:P
    Wel leuk verslag! Als ik er ben is het natuurlijk regen & als ik weg ben schijnt de zon!
    XxLiel:D

  • 25 Mei 2010 - 10:39

    Mommie:

    heey zusie?;)
    hoe gaat ie?xD
    goeie tip aan mama hoor:)
    en leuk dat ik je weer eens zie :)
    vindt je ook niet?
    ik heb al zin in om naar jouw te komen
    jij ook?
    nou tot zien en verder spreek ik je nog wel
    groetjes je lieve zusie mommie :):P ;D

  • 25 Mei 2010 - 11:09

    Liesbeth Spohr:

    Hoi Annelieke,

    Je wordt straks een echte actrice!! Wie weet kun je wel auditie doen bij Joop van den Ende.
    Fijn dat het weer is opgeknapt. We hebben hier ook zonnige pinksterdagen gehad. Annemijn heeft een beetje pech. Ze was het weekend ziek en heeft gisteren op het verjaardagsfeestje van Daan, bij een stoeipartijtje met Thijs, haar grote teen gebroken. Ze zit nu vanaf haar voet tot aan haar knie in het gips, nog geen loopgips, dus ze kan niets.
    Succes met Mama Mia.

    Groetjes, Liesbeth

  • 25 Mei 2010 - 15:36

    Rianne (tante Anne):

    Zo dus nu begint het er op te lijken! Zelf wassen, musicals, en je kamer verbouwen en natuurlijk mooie weer! Ik ben nu wel benieuwd wat jullie dan allemaal zeggen als wij straks naar de musical komen kijken(hihi!!! Spoor je roommaat ook eens aan om nog wat te schrijven en vooral wat foto's te plaatsen zodat we nog meer te blieken hebben!
    tot het volgende verslag en geniet van het mooie weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke

Actief sinds 25 Jan. 2010
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 65401

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 08 Januari 2015

Stage in Walt Disney World

05 December 2011 - 06 Mei 2012

Stage in Disney

23 April 2010 - 05 September 2010

Stage Le Pommier!

Landen bezocht: