Super leuk is Frankrijk! :) - Reisverslag uit Villeneuve-de-Berg, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu Super leuk is Frankrijk! :) - Reisverslag uit Villeneuve-de-Berg, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu

Super leuk is Frankrijk! :)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

07 Juni 2010 | Frankrijk, Villeneuve-de-Berg

Hallowtjes!

Hier vanuit het zonnige Frankrijk weer een leuk verhaaltje.

Hier in Frankrijk houden wij Nederland ook goed in de gaten. Zo nu en dan hebben we een krant die we lezen maar ook vertegenwoordigen we Nederland hier heel goed! De dag van de halve finale van het Songfestival hebben we de hele dag door het nummer van Sieneke gedraaid. Diezelfde avond zaten we in de bar met bijna al het Nederlandse personeel en nog een paar gasten naar een tv te staren. Toen Nederland als 9de aan de beurt was zongen we uit volle borst mee met Sieneke. Helaas ging Nederland niet door (zoals verwacht) :)

We zijn ook begonnen met de nieuwe musical, Mamma Mia. Inmiddels hebben we gisteren alweer de try-out gehad. Het is een leuke musical maar ik vind het heel saai. Ik ben namelijk 1 van de vriendinnen van Sophie, maar heb geen tekst. Het enige wat ik hoef te doen is meedansen met 3 dansjes, Voulez-vous, Spaar al je liefs voor mij & Geef me geef me. En ik ben ook een gast bij het huwelijk. Soms dan even een decor wisseling ertussen door en dat is het. Volgende week beginnen we met Aïda.
Afgelopen vrijdag zijn we begonnen met een Musical Revue Night in elkaar te zetten. We doen 23 dansjes, wat ongeveer aan muziek 1,5uur is en de show dan ongeveer 2 uur gaat duren. Deze gaan we in het hoogseizoen opvoeren. Er zit van alles in, Mamma Mia, Sound of Music, Aïda, Ciske de rat, Hairspray, Grease, High School Musical, Mary Poppens, Joseph etc.

Vorige week zaterdag hebben we hier een groot feest gehad. Sommigen hebben de foto’s al gezien op hyves. We hadden een bruiloft. Hanneke & Maarten zijn dan nu echt getrouwd. We hebben van te voren veel werk aan gehad. De ceremonie was ’s middags en was op het terras. Dus alle stoelen moesten goed gezet worden. Dan was in de pizzeria het lopend buffet. Alle tafels netjes ingedekt en liefdevol. Héél héél véél ballonnen opgeblazen! ’s Avonds was bij het piratenbad het feest. De dag voor de bruiloft hebben we met ligbedjes lopen sjouwen, geveegd, planten om het zwembad gezet met in de bakken gekleurde lampjes, de kraam neergezet en alles erop en eraan versierd en overal trossen ballonnen gehangen. Het was hard werken maar het eind resultaat was heel mooi!
Die dag was er geen animatie, maar we waren ook niet vrij. ’s Morgens moesten we helpen de pizzeria en het zwembad nog alles af te maken. Bijvoorbeeld de ballonnen op te hangen. Die hadden we wel opgeblazen maar als we ze de dag van te voren al opgehangen hadden was alles kapot geweest en alle ballonnen geklapt door de zon. ’s Middags waren de meeste vrij. Bas en ik waren ingepland bij de ceremonie. We moesten dan om 3uur beginnen met werken in de bar. Een uur niksen maar we hebben lekker meegeluisterd en het is altijd leuk om die verhalen te horen hoe ze elkaar ontmoet hebben en hoe het gelopen is. Om 4 uur moesten we champagne inschenken en mee rond gaan en taart uitdelen. Om 5 uur begonnen de stukjes van vrienden en familie. Het animatieteam had ook wat ingestudeerd. Eerst zeiden we omstebeurt een zin wat met jouw en Maarten te maken heeft. Maarten vergeet Christels naam altijd dus haar zin was, Maarten, ik zal me even voorstellen ik ben Christel. Mijn zin was: Maarten, je auto van hier is een vuilnisbak op wielen, behalve toen ik hem had schoongemaakt, toen was hij van BUITEN mooi en schoon. Hier op de camping rijdt Maarten in een campings auto die er niet uitziet en zo uit elkaar kan vallen van oudheid en paar dagen van te voren stonden ik met een paar Debbie’s auto te wassen en die van Maarten stond er naast en die hebben we toen ook maar meteen even schoongemaakt. Daarvan komt mijn zin. Toen iedereen dan zijn of haar zin gezegd had startte Jasper in het geluidshok het liedje van Acda & de Munnik, het regent zonnestralen. Maarten vindt Acda & Munnik helemaal geweldig namelijk. Maar we hadden de tekst veranderd. De tekst staat hieronder, het leukste is als je het liedje aan zet en de tekst meeleest die wij bedacht hebben.
Het ging nu zo:

Op een terras ergens in Frankrijk in de zon
zit Maarten met zijn hele dikke kont
maar zijn buik is helemaaaal de bom
zonder hem, zonder Maarten,
is er echt geen bal meer aaaaan

Maarten in de zon op een terras
leest in de krant dat Hanneke nog vrij was
zijn hart ging hierdoor sneller sneller slaan
en het pak wat hij gekocht had
is van de paus uit Vaticaan

Een week geleden, hier om camping Le Pommier
scheet hij 7 kleuren stront op de wc.
nu kwam het huwelijk toch wel heel erg snel dichtbij
en van al zijn jongensdromen
is hij met Hanneke getrouwd

Jaa die Maarten en Hanneke wat een stel

In de auto op weg kwam het besluit
noem het gek noem het raar maar hij nam Hanneke als zijn bruid
nog gegen uur geleden was zijn hand nog helemaal kaal
maar nu zit er echt een ring aan en hij gaat er tegenaaaaaaaaaan

Maarten drinkt een baco op zijn feest
want van bier is hij er echt heel snel geweest
maar de gasten op het feest, die gaan los als een beest
nu is’t tijd om te gaan zuipen
daarvan houden wij het meest

Maarten jouw team staat voor je klaar
deze zomer gaan we knallen met elkaar
het is alles wat we geven
en dat is meer dan jij verdient

Als dit het is, is dit het
als dit het is, is dit het
en we zullen het wel zien

Jaa die Maarten en Hanneke wat een stel
Ja kijk nou, ze zijn getroooooooooooouuuuwd!!!

Maarten vond ons stukje echt heel leuk!
Daarna gingen we af en iedereen verder aan het werk. De mensen die in de pizzeria moesten werken begonnen rond half 6. En de laatste ploeg van het animatieteam begon om 8uur op het feest bij het zwembad. Het feest duurde tot 3uur. En het was heel leuk en gezellig! Als je vrij was ‘s avonds, zoals ik, mocht je gewoon komen op het feest. Alleen het animatieteam en 2 van de horeca mochten komen op het feest. Maarten = hoofd animatie, Hanneke = hoofd bediening pizzeria. Heel de camping heeft wel mee kunnen genieten. De muziek was overal te horen. En er was om half 12 een mooi vuurwerk optreden! Iedereen stond met open mond te kijken en dan net wanneer je dacht dat het vuurwerk voorbij was, kwam er weer vuurwerk. Was een hele mooie bruiloft!

Het is hier echt heel leuk en gezellig! Op onze vrije dag liggen we vooral aan het zwembad met dit weer. Vrijdagavond had ik Klaverjas toernooi in de pizzeria en het was snik heet. Maar een deur open zetten had geen zin want buiten was het net zo erg. Daarom is soms een duik in het zwembad heel lekker! Wat we hier nog meer doen is veel! Na de minidisco bijvoorbeeld nemen we weleens douche spullen mee en gaan dan boven in het toiletgebouw allemaal douchen. Heel kippenhok, maar heel gezellig. We hebben hier een rooster en 2x in de week moet ik samen met 2 anderen de afwas doen. Vaak ben je er een uur mee bezig, maar wat we doen is dan de ipod aansluiten op de ipod speaker en in de keuken zetten en heel hard de muziek zetten en lekker mee blèren! Zo is het al minder erg om de afwas te doen :) donderdagavond zijn we met 4en uit eten geweest. Zijn naar Aubenas gereden en de auto ergens geparkeerd en gezocht naar een leuk tentje. Lekkere pizza gegeten en ook dat was weer heel gezellig! Kortom ik vermaak me hier prima en soms komen we weleens tijd te kort zelfs!
We hebben heel veel verjaardagen de komende tijd hier, (waaronder ik zelf, komende zondag) dus er komen nog genoeg feestjes aan!!
Ik zal er nu weer eens een eind aan maken.

Tot de volgende keer! En sommigen zie ik vrijdag hier op de camping!!

Liefs
Annelieke

• 07 Juni 2010 - 21:50

Oma Giny:

Hoi, het is weer een leuk verslag, ik geniet er elke van.ik hoop dat er nog veel volgen.groetjes en tot vrijdag.

• 07 Juni 2010 - 22:42

Preus&co:

hoi annelieke... gezellig om je verslag te lezen...en leuk om te lezen dat jullie ook bij feestelijke dingen worden betrokken. Voor straks een gezellig weekend en vooral veel verjaardagspret. Hier alles goed, joost hééél hard werken:-), marjolein idem met haar clienten, hans alleen maar zitten vw de knie en ikke...van álles&nog wat. Waren bij je opa z'n 71ste verjaardag...diversen gesproken: gezellig. Vandaag de 1ste dag van de avond4daagse,10 km kwam langs het Erf (+kerk) en hebben zodoende dropsleutels+kaartje uitgedeeld: leuke reacties. groetjes hamamajo

• 08 Juni 2010 - 06:49

Mike:

Zo te merken aan je ontzettend lange verhalen bevalt het wel daar;) dat is alleen maar goed;) Veel succes en veel plezier nog daar:D

XxX

• 08 Juni 2010 - 08:28

Rianne (tante Anne):

Hé Annelieke,

Leuk feest geweest die bruiloft! Had ik al gehoord maar leuk om ook jouw verhaal te lezen! Het gaat onderling ook heel goed lees ik wel! Nou ik ben wel jaloers over het mooie weer daar bij jullie. Hier is er weer regen maar we mogen eigenlijk niet klagen want we hebben weer een paar mooie dagen gehad!Er komt ook wel weer mooi weer aan. Dus!!!
    Nog heel veel plezier daar en ik wacht alweer op je nieuwe belevenissen!!!

Groetjes de Voortjes

• 08 Juni 2010 - 09:30

Joalien:

Hee! Ik heb die foto's gezien van de bruiloft. Ze hadden ook een mooie taart! Maar je hebt weer een lang verslag gelezen, wel leuk om te lezen :) Leuke tekst trouwens van dat liedje.
    Je hebt nu zeker heel de tijd het liedje van Sieneke in je hoofd :P Ik heb niet eens gekeken!
    Maar ik zie je vrijdag!! Tips voor cadeau's zijn altijd handig! :)

Kus Joalien.

• 08 Juni 2010 - 20:59

Corinne En Jos:

Hoi meid, wat een gezellige periode heb je daar. Geniet er nog maar van en voor zondag wensen we jou een hele gezellige dag met je "nieuwe" vrienden en familie.

• 09 Juni 2010 - 10:46

X

• 13 Juni 2010 - 16:45

Gonny :

Hoi Annelieke,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Je hebt vast een leuk weekend gehad met alle mensen die speciaal voor je verjaardag naar Frankrijk gekomen zijn.

Hartelijke groet van Bart, Gonny, Thijs en Sifra

• 13 Juni 2010 - 17:00

Liesbeth Spohr:

Hoi Annelieke,

Namens ons van harte gefeliciteerd met je 18 e verjaardag!!
    We hopen dat deze anders dan andere verjaardag mede door het bezoek uit Nederland een superleuke dag is geworden.

Groetjes van Ruud, Liesbeth, Christianne, Yannick en Annemijn