Feestjes! - Reisverslag uit Villeneuve-de-Berg, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu Feestjes! - Reisverslag uit Villeneuve-de-Berg, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu

Feestjes!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

26 Juni 2010 | Frankrijk, Villeneuve-de-Berg

Hoi hoi! :)
Na een paar weken dan eindelijk weer even een verhaaltje over hoe het hier eraan toe gaat.
Het is hier 1 groot feest (geweest)
Zal ik eens iets leuks vertellen...ik ben VOLWASSEN!! Jaja!! 14 Juni zat ik tijdens het eten nog te klieren met mijn vla die ik toen at en werd er gezegd dat ik een kind was maaar toen zei ik...neee neee ik ben VOLWASSEN!
Dat volwassen worden hebben we hier uitgebreid gevierd!
Vrijdag 11 Juni begon het grote feest al! 's Middags waren opa en oma aangekomen op de camping en 's avonds kwamen mn ouders, zusjes, Marlotte, Amber, Mark en Carlo! Het was een gezellige boel! Ik had voor zaterdag vrij gevraagd, we zijn eerst om 10uur met z'n allen wezen ontbijten bij opa en oma op de veranda en daarna zijn we lekker gaan zwemmen en savonds hebben we frietjes gehaald en heb ik de cadeautjes gehad. Super leuk allemaal! De hele veranda was trouwens versierd. Dat hebben ze 's middags gedaan. Ze dachten dat ik niet meer langs zou komen maar na het middag eten moest ik naar het Poolhouse, de berg af langs opa en oma en ik zag dat alles versierd werd en moest heel hard lachen. Komen meteen 3 mensen schreeuwend: NIET KIJKEN!!!! WEG JIJ!! Ja sorry ik moet hier toch echt langs dus ik ben ik met handen voor mijn ogen doorgelopen. 's Avonds rond een uur of half 11 hebben we nog lekker gefeest! Iedereen van het animatieteam kwam langs om een mee feest te vieren, er kwamen ook nog mensen van de horeca en het zwembad dus het was een gezellige boel!
De volgende dag, op mijn verjaardag moest ik wel gewoon werken, mja iedereen ging toch weer terug naar Nederland, behalve opa en oma. Het was echt heel leuk dat er vrienden en familie speciaal voor mij hierheen kwamen voor mijn 18e verjaardag! Ik heb zelfs voor als ik een auto heb en mijn rijbewijs natuurlijk al een sticker gekregen met een ''A'' erop. Mensen die minder dan een jaar hun rijbewijs hebben, hebben hier in Frankrijk een sticker op de auto.

Nou wat nog meer een groot feest is, is het WK! Elke wedstrijd kunnen en we bekijken in het zwembad op een grote beamer of in de bar op 3 kleine televisies. Het is een gezellige boel. Vooral de 1e wedstrijd. Die hebben we die maandagmiddag bekeken. En opa en oma die hadden een paar daagjes eraan vast geboekt dus opa hebben we een oranje shirt aangetrokken en een oranje bril en zijn in het zwembad wezen kijken. Het leuke is dat de meeste fransen wel voor Nederland zijn als Nederland moet voetballen. Ik heb voor mijn verjaardag veel oranje spullen gehad dus iedereen komt voor de wedstrijd even langs om iets te lenen en een fransebarman vroeg ook of hij wat mocht lenen. Wanneer we dan scoren juichen ze ook mee! Nu zijn ze zeker helemaal voor Nederland want Frankrijk ligt er helaas (voor hun) uit. Wanneer Nederland moet voetballen loopt heel de camping in een oranje spul rond. Heel leuk om te zien! 's Morgens bij de kidsclub zijn dan alle kinderen al aangekleed in het oranje.
Het was heel gezellig nog dat opa en oma bij hadden geboekt. We hebben elke avond wel met een paar van het animatieteam of horeca of zwembad personeel bij opa en oma gegeten of iets gedronken. Heel gezellig was het dus!

Afgelopen maandag was er een groot feest in Montelimar en Aubenas. Weer een franse nationale feestdag. We zijn 's avonds naar Aubenas geweest met veel mensen. Overal straatartiesten. We hebben ons zeker vermaakt! We vallen wel op in Frankrijk. En om 1uur ging bij de kroeg waar we stonden de muziek uit en hebben we nog met fransen staan kletsen. Ze vinden Nederlanders hier toch wel heel tof hoor. Ze staan wel altijd versteld van zolang van huis!? En dan willen ze graag alles weten. Wat we doen hier op de camping enzo.

Toch zijn er ook van die fransen die Nederlanders helemaal niks vinden. Wij zijn te gezellig en leuk!
We zijn gisteren namelijk uitgegaan in Montelimar met 20 man. Een paar konden helaas niet mee, waaronder Anne. Was heel sneu, ze had haar enkel verstuikt gistermiddag en zat dus helemaal ingetapt met haar enkel omhoog op bed. Ik weet dat Anne het leuk vindt om mij op te maken dus ik vroeg of ze mij dan wilde helpen. En dat vond ze heel leuk! Wanneer er een feest is of we uitgaan dan is het 1 groot ruilfestijn bij ons. Iedereen leent wat van elkaar. Mis je nog iets, geen probleem, iemand heeft het wel! We kwamen er 10 voor 12 aan. Moesten eerst in de rij staan. Was het 13 euro entree! Maar daar kreeg je wel 10 euro aan muntjes voor. Voor 12 uur was het de helft van het geld. 1 biertje was bijvoorbeeld al 5 euro. Dus iedereen rende snel na de bar en de meesten hadden meteen 4 bier gehaald. Alles was wel heel duur maar het was wel heel gezellig. Vooral als je met een grote groep bent. Er zat ook nog een pizzeria in de disco. Dus als je trek had kon je lekker eten op het dakterras. Verder hebben we het niet te laat gemaakt en zijn rond half 3 naar huis gegaan.
Niet iedereen is vandaag vrij namelijk. Samen met Bart ben ik als enige van het animatieteam niet vrij vandaag. Maar dat komt omdat wij samen met Mara maandag naar Avignon gaan om te shoppen. Mara is van de horeca en kan in het weekend geen vrij krijgen dus heb ik een door de weekse dag vrij gevraagd waardoor ik vandaag moet werken. Om 2uur was ik al wel klaar, dus een relaxte werkdag :P Ik ben begonnen om 9uur met de tennisnetten op te hangen, daarna Kidsclub en dieren voeren. Toen hebben we gegeten en zouden we eigenlijk alle kleding voor de musicals beneden onder het podium recht moeten hangen en musical bij musical maar dat hadden we gisteren al gedaan dus hoefden we alleen om 2uur de tennisnetten af te halen en zijn we verder vrij. Heel relaxt dus!

Nu heb ik wel verteld over de feesten hier maar we zijn ook alles al klaar aan het maken voor het hoogseizoen die vrijdag gaat beginnen! We hebben vorige week dinsdag een try-out gehad weer van Sound of Music. Woensdag avond hadden we de dans show met allerlei musical liedjes erin. Was heel leuk maar wel zwaar! Het ging niet helemaal goed maar voor de 1e keer wel. Bij een liedje van The Wizz kon ik mijn masker niet vinden dus heb ik zonder masker gedanst. Maar het zijn van die kleine dingetjes die de gasten niet opvallen. Ik heb ook heeeeel veel complimentjes gehad van gasten en ander personeel dat ik Jasmien heel goed speelde. Ik ben een echte Jasmien zeiden ze. Dat is altijd leuk om te horen!
We hebben ook een liedje, Thriller van Micheal Jackson en daar zijn we helemaal in het zwart met een masker op. We gaan eerst over het terras lopen als zombies en kinderen vinden het dood eng! Sommigen begonnen zelfs te huilen!

Woensdag morgen ben ik ook gaan tokkelen in Rochecolombe. Dat deed ik voor het eerst. Ik had er meer van verwacht maar eigenlijk was het best wel beetje saai. Heb er nog wel een brand wond aan over gehouden :) Mylène drukte iets in en het touw vloog langs mn hand. Stukje vel eraf. Gaat wel weer over.

Verder moet ik nog even melden dat het hier heel goed weer is! Paar weken geleden was het in de Provence zo slecht weer dat het in Nederland op het nieuws is geweest. Ik kreeg heel veel de vraag hoe het weer bij mij is. Wij hebben toen raar weer gehad. De helft van de dag regende het en de andere helft was het droog en heel warm. Echt maf en ook moeilijk met kleren aan doen. Nu is het hier echt heeel warm!

Dit was het wel weer voor nu. We gaan nog even hard aan de slag komende week. Morgen hebben we Aïda try-out, maandag ga ik dan naar Avignon, dinsdag hebben we Roodkapje try-out, donderdag hebben we weer Mamma Mia try-out. En dan begint vrijdag het hoogseizoen! We hebben er zin in! Het wordt ook al steeds weer een beetje drukker op de camping. Na de meivakantie zijn er vooral gezinnen met kleine kinderen geweest, toen senioren die hier zo 4 weken zitten en nu komen langzaam gezinnen met kinderen die op school zitten.

Ik ga nog even naar het zwembad genieten van mijn o-zo-zware werkdag vandaag :P:D

Voor diegene die al vakantie hebben en weggaan..Een fijne vakantie alvast toe gewenst!


Salut!

XXX

  • 26 Juni 2010 - 21:12

    Anne!:

    Hee!

    Nou wat ben jij echt te bruin! En ik vond het heel leuk om je op te maken en aan te kleden wel onwijs jammer dat ik niet mee kon stappen door mijn enkel en ik ben al zo stapparty iemand!..
    Nou nog 1 weekje en dan gaan we knallen!

    Liefs xx Anne!(L)

  • 26 Juni 2010 - 21:24

    Opa:

    hoi,
    bedankt voor het mooie verslag, we missen jullie wel, in het warme holland.
    wat was het gezellig van vru=ijdag de 11e tot de 18e in Villeneuve.
    nogmaals bedankt en sterkte de komende drukke weken.
    groeten aan alle bekende aldaar van ons.

    opa en oma

  • 26 Juni 2010 - 21:51

    Preus&co:

    hé liekuhhh, maar wij hebben het ook lekker warm hier duzzzz. hartstikke leuk verslag en volgens mij word je al een echte francofielin ...of bestaat dat woord niet. We hebben je opa even en je oma nog minder even gesproken, maar wel dat ze het heel erg naar hun zin hebben gehad. Kan ik me voorstellen als ze elke avond de tent vol hadden...dat past wel bij hen:-)En super dat je 18e verjaardag zo feestelijk gevierd is Toitoitoi met de "laatste easy loodjes " en een goed seizoen toegewenst. groeten vanuit het Veen.

  • 03 Juli 2010 - 14:35

    Liell:

    Ann!(L)
    Leuk dat het daar goed gaat!!Ik ga Maandag(5 juli) op KAMP naar TEXEL!!En we zijn ook al suoer hard aan het oefenen voor de Musical! Die hebben we 20 juli 2x, 21 juli 1x,22 juli afscheidsavond voor ons & Ouders en laatste keer musical! Vrijdag hebben we nog een Kokonostenfeest ofzo;P En dan VAKANTIE!!6 WEKEN! Ik had trouwens kenningsmakingsdag gehad! Leuke klas! EN DAN IK KOM ERAAN SINTJANS!Stuur plz een berichtje terug op Hyves!!
    xxLIEL(NED IS DOOR!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke

Actief sinds 25 Jan. 2010
Verslag gelezen: 550
Totaal aantal bezoekers 65402

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 08 Januari 2015

Stage in Walt Disney World

05 December 2011 - 06 Mei 2012

Stage in Disney

23 April 2010 - 05 September 2010

Stage Le Pommier!

Landen bezocht: