Terug in Vught! - Reisverslag uit Vught, Nederland van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu Terug in Vught! - Reisverslag uit Vught, Nederland van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu

Terug in Vught!

Door: web

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

06 September 2010 | Nederland, Vught

Haaa Landgenoten! :D

Ik ben weer in Nederland! Gisteravond ben ik thuis aangekomen.

Afgelopen donderdag was echt mijn laatste werkdag binnen het animatieteam. Ik heb nog de hele dag allemaal activiteiten gehad en 's avonds de show, Aïda! Vrijdag was echt de alleralleraller laatste werkdag volgens ons contract alleen. Die dag hoefden maar 4 mensen ongeveer echt te werken in de animatie want wat ging de rest nou doen...Het Poolhouse schoonmaken! Jeeeej!! :( Donderdag tussen de activiteiten door waren we al begonnen met inpakken, vrijdag hadden we van 8 tot 10 uur nog tijd om de rest in te pakken en om 10uur begon de GROTE schoonmaak! Iedereen kreeg een taak. Wat moest er dan precies schoongemaakt worden...Alles! Daaronder valt bijvoorbeeld de koelkasten, de spinnen(webben) die er veel zaten en we zo onderhand allemaal een naam gegeven hadden :P, de putjes in de douche, alle voegen van de douche, de keuken(kastjes) en noem het maar op. Samen met Jessica moest ik ervoor zorgen dat alle douches en wc's schoongemaakt werden.
Jessica is begonnen met gloor en een tandenborstel om alle voegen schoon te krijgen. Ik ging verder met alle haren uit de putjes te halen en daarna alle douchetegeltjes schoon te krijgen. We hadden alles gedaan voor het middag eten, behalve het schrobben en trekken want daar waren ze in de lounge mee bezig als in de keuken en we hadden maar 2 trekkers en schrobbers. Dus dat hebben we naar het eten gedaan. Rond kwart over 3 waren we klaar met het hele Poolhouse en buiten. Sneller dan gedacht! Toen waren we vrij tot Luc & Lily (half 8) Ik ben samen met Mara in het restaurant wezen uiteten. Puck stond die avond achter het ijs en soms in de bar. Eerst kregen we hele versierde drankjes. Heel grappig, bestelde je een fanta en cola en kreeg je een soort cocktail. Later met het ijs kregen we ook heel uitgebreid, mooi en lekker versierd ijsje.
Om half 8 begon Luc & Lily. Iedereen moest voor het podium zijn was er gezegd. Ze wilden een feestje maken omdat het de laatste avond was van het kanimatie team (Luc & Lily taal) Eerst was het probleem dat ze geen eten hadden maar Lily had nog wel 2 zakken spekjes. Moesten ze natuurlijk wel voorproeven en de jongens en meisjes ook. Opeens zegt Luc, Lily nu hebben we geen spekjes meer voor het kanimatie team! Lily had nog paar in haar mond en haalt ze eruit, zo hier nog een paar. Zullen ze vast niet merken zeggen ze. En hadden ze dan maar nep fruit gepakt en erbij gelegd op de schaal. Daarna was het probleem dat ze geen drinken hadden. Luc had wel een fles fanta. Maar Mama zegt altijd dat je goed moet schudden voor je iets gebruikt. Dus hun die fles schudden en schudden. Alleen die moesten ze ook wel proeven natuurlijk dus Luc draait die dop open maarja door het geschud spoot de helft uit de fles. In plaats van 1 slok kon iedereen nog maar 1 druppel krijgen.Maar er was nog 1 probleem. Beroemste mensen moeten over een rode loper lopen met hekjes aan de zijkant met pappasteratsi. Dus alle mensen met een fototoestel moesten daar gaan staan en hun die rode loper neer gelegd en toen moesten ze alleen de namen nog oefenen. Daarna werd je zo geroepen, mevrouw Annestelieke! (voor iedereen hadden ze altijd een naam en zo noemden ze mij altijd) Uiteindelijk met z'n allen op het podium kregen we een optreden van Luc & Lily en moesten wij op mee dansen (was een minidisco dansje)
Dat was Luc & Lily, ze gaan/willen iets doen, er is een probleem en dat gaan ze op verschillende manieren oplossen.
Na Luc & Lily gingen we nog met z'n allen de minidisco voor het allerlaatst dansen met de 10 leukste liedjes.
Om 21:00uur was er een show. De Goodbye Goodbye Show. Bedoelt voor de animatoren maar gasten die wilden kijken waren ook van harte welkom. Jasper en Maarten hadden een hele show in elkaar gezet. Eerst begon het met een filmpje van onder het podium dat ze zich klaar maakten, de dingen die je altijd doet voordat we optreden. Zoals: roze wangen, lippen (mannen)rood maken en nog een paar dingen. Toen kwamen ze op. We hadden minimaal 10 foto's van jezelf moeten inleveren en als je nog andere leuke had mochten die erbij. Maar wat Maarten er mee ging doen was Top Secret! Dus alles was ook een verrassing voor ons. Ze hadden alles in kopjes verdeeld, aan het werk, musicals, trouwen Maarten & Hanneke en nog een paar kopjes. Daar zag je iedere keer zoveel foto's van dat kopje. Ondert ussen gingen ze stiekem opkleden. Bij musicals was jasper Maria geworden en Maarten een kind. Jasper floot zo, waar blijven de kinderen nou?? Moesten we op het podium komen de kinderen van Sound of Music en het Do-Re-Mi liet zingen. Ook moesten ergens de jongens van de DTC (De Tereur Club = dingen slopen in het begin en later alleen nog maar leuke dingen doen zoals deuren uit schanieren halen en alles zigzag neerzetten in de gang) op het podium komen en vertellen wat ze gedaan hadden en waarom die club en dat ze hun vrije dag moesten inleveren en Boompjes moesten planten maar dat dat niet helemaal goed ging omdat ze de bomen in potten lieten. Dat zijn leuke dingen om te horen ook voor de gasten. Dus we hebben tot 11uur flink wat foto's bekeken. Het was lachen, gieren en brullen. Je ziet alle foto's van de afgelopen maanden, wat er is gebeurd en je denkt er meteen weer aan, alles komt weer terug. Dus iedereen moest wel beetje huilen. Na de show nog wat gedronken en daarna zijn Lars en Mark al naar huis gereden 's nachts. Om half 8 's morgens gingen ook Debbie en Jessica naar Nederland rijden. Rond half 10 ging Mylène met haar ouders Back to Holland. En om 12uur namen, Bas, Bonny, Gerard en Shireen met de bus en de TGV naar Nederland. Hun hadden een heel uitzwaaicommité! De laatste dag hebben we nog gezwommen met Puck, Bram, Anne, Ester, Jasper, Sander, Marjan, Rowin, Davey en Christel. Van de glijbanen af! Wedstrijdje doen wie als langste in de Space Boat kon blijven zitten. Met trekken en duwen. Eigenlijk moet je zo snel mogelijk de tol uit maar er was toch bijna niemand in het zwembad meer dus konden we wel maken :) 's Avond ben ik met Anne, Simone, Bram, Christel, Davey en Rowin gaan uiteten in Villeneuve-de-Berg. En om half 11 zijn we met nog een paar van de horeca naar een kermis geweest in Alba la Romaine. Was niet super groot vergeleken met een Nederlandse kermis. We hebben we in de botsauto's gezeten een half uur. Eerst samen met Mara, Mara zegt ik ga iedereen ontwijken hoor! Daarna ben ik paar keer met Maarten meegereden. Dat was echt heel erg lachen! Bij het zoveelste rondje werden we van achter geraakt door Bram en Puck. Die duwden ons echt de vangrail op. Was best wel hoog en we waren verbaasd hoe dat gebeurd was. Maarten en ik stapten uit en voordat we hem op de baan hadden knalde Simone ook tegen ons op. Stond de auto nog verder over de vanrails heen. Daarna kwam er nog iemand tegen ons aan en die kwam goed terecht dat we de auto alleen nog maar duwtje hoefden te geven en weer inkonden stappen en verder rijden. Half 1 zijn we terug gegaan. Omdat het Poolhouse zo leeg was kwamen Bram en Puck bij ons slapen. We hebben in de grootste kamer 4 matrassen neergelegd (dat paste precies!) En daar zijn Rowin, Puck, Bram en ik gaan liggen. Eerst lekker klieren en keten en daarna gaan slapen. Om 7uur werden we wakker gemaakt door Christel en Davey want die gingen weg en hebben we nog even uitgezwaaid. Toen verder geslapen tot 9uur. Verder ingepakt en Puck is naar de bakker gelopen en hebben we nog lekker met z'n 5-en zitten ontbijten. Daarna de 3 koelkasten leeg gegooid in een container. Er lag echt nog veel eten in die koelkasten van iedereen. Daarna nog afgewast en waren we om kwart voor 11 klaar. Om kwart over 11 werden we opgehaald en zijn we naar de bushalte gebracht. Dan denk je dat je nog de enige bent en geen uitzwaaicommité hebt maar dat viel reuze mee! Bram kwam naar boven samen met Puck, Mara en Judith. Bram had gevraagd om later te mogen beginnen en Puck en Mara kwamen ook tussendoor even vanuit de keuken naar boven om ons uit te zwaaien. Ook kwam Simone van de receptie nog even gedag zeggen en daarna nog Claire van de receptie. Maarten, Jasper en Ester waren er ook. Uit de winkel waren Marjan en Mattie er ook. Dus we hadden zeker wel een uitzwaaicommité!! Om 12uur kwam de bus en alle zooi eruit gegooid, kaartje naar Valence TGV gekocht en zwaaien tot we uit het zicht waren.Daar om 14.19 de trein richting Brussel-zuid! We kwamen half 7 aan. Onderweg nog hoop gezeur gehad met een conducteur over onze bagage. In Valence gingen voor ons 2 mannen met fietsen erin maar duurde voordat die fietsen echt binnenw aren en Anne ging in de trein en ik gooiden onze koffers aan. Maar omdat een conducteur zei dat we moesten opschieten gooiden we alles letterlijk naar binnen en was alles voor de deur aan de ander kant gegooid. Bij tussenhaltes kregen we veel boze gezichten van Merci! Wij niet op reageren maar bij Lille, de laatste stop voor Brussel zuid moesten we een klein gangetje maken tussen al die koffers door. Waarom moeilijk doen?! Volgende station is het eindstation en moeten we er toch uit. Heel geratel in het Frans terwijl je netjes vraagt of hij Engels spreekt. In de trein was het nog heel leuk met 4-en. In de bar nog even gehangen van de trein.
In Brussel zuid aangekomen stonden mn ouders met een ballon, WELKOM THUIS! Daar afscheid genomen van Anne, Sander en Rowin en toen richting Vught. Eerst nog fille gehad en Mama belde we komen iets later we staan in de fille, is de oppas er al? Had ze gezegd dat opa er zou zijn. Kwam ik thuis stond er een scooter op onze oprit. Hadden ze gezegd dat dat het vriendje van Joalien is. Dus wij naar binnen en de lampen gaan aan. Zie ik eerst Amber, Stephanie, Carlo, Lilian en opa zitten. Loop ik verder zitten er ook nog Erwin, Maarten, Silke, Pieter en Jermo! Dikke Surprise party!! Heel de avond nog lekker gekletst en gelachen!
Het was echt en kei grote verrassing!
Heel leuk maar ook maf om thuis te zijn. En dit weer thuis te noemen.
In Frankrijk noemden we het thuis en hadden we het over Nederland dan hadden we het over thuis thuis.

De 5 maanden zijn voorbij gevlogen! Er is veel gebeurd en jullie hebben alles kunnen lezen! Ik hoop dat jullie genoten hebben, ik in ieder geval wel! Bedankt voor alle kaartjes en mailtjes en reacties! Super super super leuk!! Hier zie je mijn muur, vol kaartjes! :) (het paste zelfs niet op 1 foto dus heb ik er 2 foto's van gemaakt alleen past hij niet helemaal in elkaar.
De meeste post hing aan mijn muur en iedereen kwam dan ook vaak langs om te kijken hoe gezellig het was en wat er allemaal voor kaartjes en foto's en tekeningen hingen!

Bedankt allemaal en tot snel!

Au Revoir et Bisous,
Annelieke

• 07 September 2010 - 07:17

Corinne:

Welkom thuis meid,
    je hebt er een hele ervaring erbij. Fijn dat je het zo ontzettend leuk hebt gehad. Ik heb je verhalen met plezier gelezen. groetjes

• 07 September 2010 - 07:42

Liesbeth Spohr:

Het zal vast heel vreemd zijn om weer in Vught te zijn en in een gewoon huis, een gewone straat enz. te wonen.
    Sterkte met het weer wennen aan de gewone huisregels en...geniet van de vakantie die je nu hebt.
    Tot ziens!

Liesbeth

• 07 September 2010 - 07:50

Rianne (de Voortjes):

Hay Annelieke,

Fijn dat je weer thuis bent! Al die maanden toch iedereen missen maar nu mis je weer iedereen uit Frankrijk! Lijkt me echt gek! Maar het is nu eenmaal zo! En iedereen uit Frankrijk zit toch ook weer bijna in Nederland en ons landje is niet zo groot!

Geniet nog van je vakantie en al je gave herinneringen! We komen je was nog wel eens tegen!

Groetjes Isa, Tess & Rianne

• 07 September 2010 - 12:49

Oma Giny:

Wat was het fijn om je weer te zien, al was het maar even.moeten gauw een keer bij kletsen. bij het postkantoor missen ze mij voor de kaarten. liefs oma giny