In pyjama naar het werk! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu In pyjama naar het werk! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu

In pyjama naar het werk!

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

06 September 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Dag leuke Nederlanders!

Hoe gaat het daar in Nederland? Alle scholen zijn weer begonnen en de vakantie zit er weer voor iedereen op. Kortom, voor mij begint de vakantie nu! :)
Jullie zullen wel denken wat is dat nou weer voor een titel? Nou dat ga ik eens even uitleggen. Deze week ben ik na 5/6 weken gepromoveerd. Ik heb 3 trainingsdagen erop zitten en weer een test in een ander ''land''. Naast Frontierland, kan ik vanaf vandaag ook gaan werken in Adventureland. Nou als dat geen ''adventure'' meer is dan weet ik het ook niet. In Adventureland zijn er verschillende Food and Beverage standjes waar ik kan staan. Ze verkopen voornamelijk ijs en drinken. Wat echt iets van hier is, is een ''Float''. Dan heb je een glas half gevuld met drinken, cola/sinas/sprite/ananassap/rootbeer, en daar boven op komt nog een dikke toeter met ijs. Dit is zo enorm populair. Er staan echt de hele dag door wachtrijen om een float te kopen. Nou komt het mooiste gedeelte. Het kostuum van Adventureland verschilt met die van Frontierland. Onderaan kan je een foto zien, maar het lijkt op een pyjama wat we dragen. Iedereen bij ons noemt het ook een pyjama. Dus ik ga in mijn pyjama naar het werk. Het zit wel echt heel comfortabel trouwens!

Ik ben een dagje eropuit geweest met een Canadees naar Animal Kingdom. Zelf geef ik echt helemaal niks om dieren, maar ik moet toch wel bekennen dat het echt een enorm mooi park is. Je hebt het gevoel dat je echt even helemaal uit de Disney omgeving bent. Hier en daar komt Disney natuurlijk wel naar voren maar het is echt heel anders dan het Magic Kingdom park. Van vele castmembers is dit park dan ook het favoriete park. Sandra werkt in dit park en is daar parkgreeter. Zij heeft ons begroet toen we aankwamen en we hebben uiteraard even een foto genomen in kostuum. Later kwamen we in het park ook Ken nog tegen en zijn we ook met hem op de foto gegaan.
Animal Kingdom is ook opgesplitst in verschillende gedeeltes. Zo heb je een gebied Afrika, Azië, Dinoland, Oasis en nog een paar meer. In de Afrika zone kan je een jeepsafari doen. Deze safaritour kan je vergelijken met de tour door de Beekse Bergen. Alleen moet ik toegeven dat deze dan nog mooier is. Het idee is dat je op safari bent met een groep in het gebied Kilimanjaro. Dit is een gebied gelegen in Tanzania. Een aantal jaar geleden ben ik zelf in Tanzania geweest en heb ik de berg Kilimanjaro ook gezien. Ook daar hebben we een aantal jeepsafari's gedaan en het leek net alsof ik daar weer was. Dit keer was het dan met een Canadees en niet met mijn moeder. En het duurde trouwens een kwartiertje en niet 5 dagen. Het was een soort déjà vu wat ik had. Alle dieren die in Tanzania te bezichtigen zijn hebben ze naar Animal Kingdom gehaald.
In het midden van het park staat een enorme boom. Deze boom heet Tree of Life en in deze boom zitten allemaal dieren verwerkt. Je blijft naar de boom kijken en ziet telkens weer nieuwe dieren erin. Ik ben benieuwd welke dieren jullie allemaal zien in de boom hier onderaan op de foto.

Sinds 2 weken zijn de scholen in Amerika weer begonnen. Zo onderhand zijn alle scholen overal ter wereld weer begonnen. Dus dat wil zeggen dat het opzich best wel rustig is voor Disney begrippen. Ik zie nog steeds enorm veel mensen rondlopen hoor in het park, maar het schijnt enorm rustig te zijn. Dat betekent dat er dus ook kortere diensten voor mij zitten van 6,5 uur werken op een dag. Dat is opeens echt de helft van wat ik eerst werkte dus ik heb een soort vakantie gevoel soms. Lang niet altijd, maar ik ga er nu echt wel meer op uit. Ik kan bijvoorbeeld voor mijn dienst het park in. Dit doe ik niet heel veel, want ik heb geen zin om alleen rond te lopen in het park en het is altijd dan Magic Kingdom want van park naar park reizen is nog best wel een gedoe. Toen Thijs op een dag vrij was, ben ik samen met hem tot 5 uur 's middags naar het park gegaan. Ik hoefde pas kwart voor 6 te werken. We hebben een aantal attracties gedaan, de middagparade gezien en met een aantal personages, Tinkerbell, Marie van de film Aristocat, Mary Poppins & Prins Gaston, zijn we op de foto gegaan.
Dit soort uitstapjes zullen nu wel meer gaan komen.

Afgelopen maandag 1 september ben ik met samen met Nicole, Martijn & Sandra naar een baseball wedstrijd geweest. Dit werd georganiseerd vanuit Disney en voor $60,- konden we 2 grote teams inclusief een buffet bekijken in Tampa. Die dag ervoor moest ik tot diep in de nacht werken en ik lag pas om kwart over 6 te slapen uiteindelijk en om 8u ging de wekker alweer. Opstaan was enorm zwaar kan ik jullie vertellen! Ik heb 3 wekkers moeten zetten zodat ik zeker wist dat ik me niet zou verslapen. Ik had om kwart voor 9 afgesproken bij de bus en had nog tegen Sandra gezegd als ik half 9 nog geen goedemorgen tegen je heb gezegd dan betekent dat dat ik nog slaap. Bel me anders wakker dan. Gelukkig was ik niet de enige die zo kapot was, de andere 3 waren wezen stappen dus lagen ook laat in bed. We hebben dan ook heerlijk op de heen reis in de bus liggen pitten. De busreis duurde 1,5 uur namelijk. Daar aangekomen kregen we een soort eigen gedeelte met de Disneygroep waar we met ongeveer 75 man zaten.
De wedstrijd begon om 13:10 uur. Het was een wedstrijd van Tampa Bay Rays vs Boston Red Sox. Deze 2 teams zijn heel bekend en groot in Amerika. Vorig jaar heeft het team Boston Red Sox het kampioenschap gewonnen. Het was leuk om een keer bij te wonen zo'n wedstrijd. Je kent dit toch vooral van tv, maar om nou te zeggen dat het geweldig was.. dat niet. Het gaat spel gaat niet op tijd. Ze moeten met een X aantal punten winnen t.o.v. de tegenstander. Het spel duurde dan ook net iets meer dan 3,5 uur! Al snel had ik het wel gezien vanuit die speciale zittingen. Samen met Sandra zijn we een rondje gaan lopen door het stadion. We konden echt overal komen! Op een gegeven moment zaten we op VIP stoelen ergens in het stadion. Er stonden namen op de stoelen en het waren niet onze namen! :P We snapten wel waarom dat VIP stoelen waren! Je had het beste zicht op het spel. Na een tijdje zijn we gewoon verder gegaan en hebben we de wedstrijd vanuit alle ooghoeken bekeken. We zaten veel liever tussen de Amerikanen op de tribune het spel te bekijken dan in onze eigen VIP-ruimte. Het leefde echt, dat was wel apart om mee te maken. Soms begonnen de mensen uit het niets te joelen en dan ook echt beide teams op het moment dat er niks speciaals gebeurde in het spel. Een andere keer kwam er op een scherm te staan dat je zo veel mogelijk geluid moest maken en dan begon uit het niets iedereen te schreeuwen en joelen dat we dachten wat is er aan de hand. De Rays hebben uiteindelijk gewonnen. Tsja... het was een aparte ervaring, maar leuk om een keer mee te maken! Uiteraard had ik mijn camera meegenomen en ik heb meer dan 300 foto's gemaakt die 3,5 uur. Een aantal zijn hieronder te bekijken. Schijnbaar hebben wij Nederlanders trouwens een heel goed baseballteam, wist een collega mij te vertellen. Dat jullie het even weten! :)

Elk jaar kijk ik naar de Musical Sing-a-long. Dat was afgelopen zondag op tv. Na de baseball wedstrijd ben ik Thijs toegegaan om via uitzendinggemist.nl de Musical Sing-a-long te bekijken, want de traditie moeten we wel in ere houden hè! Thijs heeft Spaanse en Colombiaanse huisgenoten. Zijn huisgenoten hebben samen met ons meegekeken. De liedjes waren ondertiteld dus af en toe probeerden ze het hardop mee te zingen. Het was super grappig om te horen hoe de Spanjaarden meezongen met ''de Jantjes''. Het klonk echt lang niet altijd even slecht, maar zoals het woord MIJN kunnen ze echt niet uitspreken. Die IJ kennen ze niet. Dus het klinkt dan meer als de letters die ze los uitspreken van elkaar zoals, MIEJHIEN. Jullie begrijpen wel dat we enorm gelachen hebben met hun.

De dag erna ben ik met Sandra naar het waterpark ''Wet 'n Wild'' gegaan. We kregen een mailtje van Universal dat we met ons abonnement afgelopen dinsdag 2 september gratis naar het waterpark ''Wet 'n Wild'' konden. Ondanks dat we dachten dat het enorm druk zou zijn, zijn we toch gegaan. We blijven tenslotte wel Nederlanders! Daar aangekomen viel de drukte echt reuze mee! We hebben bijna alle glijbanen gedaan in 3uur tijd. Er zaten echt hele leuke tussen! Per glijbaan zat er weer een thema aan vast. Zo had je een Disco H2O glijbaan. Je ging met 4 man in een band zitten en ging een dichte glijbaan in. Na een paar keer heen en weer te gaan en een stukje naar beneden te vallen kwam je uit in een nog steeds dichte tunnel met discoballen en muziek zoals Dancing Queen van Abba. Dit was echt super grappig gemaakt. Het was een mooi en een leuk waterpark maar geen $50,- waard wat de entree normaal kost.

Dus de afgelopen weken ben ik weer meer dingen gaan ondernemen buiten werktijd. Het zal de komende maand wel zo rustig blijven dus we gaan eens zien wat we nog meer gaan ondernemen allemaal!

Dit was het weer voor nu. Verhalen vanuit Nederland zijn ook altijd welkom! Ik wens iedereen succes op school en/of op het werk en tot de volgende keer! En om alle foto's te zien moet je klikken op ''Ga naar het overzicht''.

Liefs Annelieke

p.s. Die onzin rage van de ''Ice Bucket Challenge'' heeft nu Nederland bereikt. Uiteraard ben ik ook genomineerd om hieraan mee te doen. Ik vind dit zo'n onzin dat ik er een eigen draai aan heb gegeven. Het filmpje is te zien op Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=CCBpWdcQ-9A#t=83.


  • 06 September 2014 - 08:16

    JJL:

    Hoi Annelieke,

    Wat een enorm verslag heb je er weer van gemaakt. We vinden het erg leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. We wachten op het volgende verslag met al je belevenissen!

    Groetjes vanuit Vught,
    JJL

  • 06 September 2014 - 12:49

    Marlon:

    Heey zussie. Wat een verhaal. Ik heb het filmpje al gezien en ik moet zeggen dat het een cool (koel) filmpje was. ;)

  • 12 September 2014 - 18:44

    Amy:

    Heey Annelieke,

    Ik heb even je verslag gelezen! Wat gaaaaf!
    Je hebt het zo te zien super naar je zin. Wat een ervaring zo voor je, echt heel gaaf!

    Uiteindelijk heb(ben) ik (en Joyce) je helaas niet meer gezien voor je wegging.
    Tot wanneer ben je nu daar?

    Geniet ervan en doe veel leuke ervaringen op.
    Heel veel plezier!!

    xxx Amy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke

Actief sinds 25 Jan. 2010
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 65421

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 08 Januari 2015

Stage in Walt Disney World

05 December 2011 - 06 Mei 2012

Stage in Disney

23 April 2010 - 05 September 2010

Stage Le Pommier!

Landen bezocht: