Trick or treat! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu Trick or treat! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu

Trick or treat!

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

29 September 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Lieve leute,

Het is alweer veelste lang geleden dat ik jullie gesproken heb. Opzich heb ik wel weer wat meegemaakt en te vertellen.

Inmiddels alweer een paar weken geleden ben ik naar een echte American Football wedstrijd geweest samen met Thijs en de vriend van Lucinda, Maarten. Dit was echt een hele ervaring opzich weer! We gingen met de auto weer naar Tampa waar het stadion gelegen lag. Het was heel ver uitverkocht en wat een mensen konden in dat stadion, ongelofelijk! Allereerst moesten we al helemaal omhoog bij binnenkomst want wij zaten helemaaaaal bovenaan. Deze kaarten waren maar $50 dollar namelijk en voor de mensen die beneden ons zaten liep het bedrag op tot $350 dollar voor een stoeltje. Nou hadden we ons alle 3 niet echt voorbereid en gingen erheen voor de ervaring. We kenden het spel van films en tv, maar hoe het precies in elkaar zat... we hadden geen idee! In het begin hebben we ook even zitten kijken wat er nou precies allemaal gebeurde. We hadden meer zoiets van er wordt gefloten door de scheidsrechter, er vliegt een rugbybal door de lucht ergens en alle mannen duiken op elkaar en dan werd het spel weer stop gelegd. Langzamerhand kregen we wel een beetje de spelregels in de gaten, maar hoe het nou precies in elkaar zit, weet ik nog steeds niet.
Al die fans waren echt heel erg actief in schreeuwen naar de spelers wat ze moesten doen, niet dat ze het hoorden, maar wij wel! Het is ook wel heel leuk dat de fans gewoon bij elkaar in de vakken zitten. In Nederland heb je bij een voetbalwedstrijd de fans van de verschillende ploegen gescheiden zitten van elkaar, want anders ontstaat er één grote rel. Hier in Amerika zit iedereen door elkaar. Iedereen respecteert en accepteert elkaar, het gaat echt om het spel. Het enige wat er gezegd wordt wanneer er een fan van het andere team langs gelopen komt: ''Hé, je hebt het verkeerde shirt aan joh!''. En dat wordt dan ook nog eens met een lach gezegd dat beide fans erom kunnen lachen.
Dit was echt een super ervaring! We hebben ons wel echt kapot zitten zweten want het spel was eind van de middag en het duurde zo ongeveer 3 uur. Nadat het spel afgelopen was en iedereen naar de uitgang ging, moesten we terug de auto vinden. Uiteraard heb je ook parkeerplaatsen dichterbij het stadion maar die zijn dan weer duurder en staan best wel dure auto's. Wat ook super leuk is, is wanneer het spel afgelopen is alle grote Amerikaanse laadkleppen open gaan en je wil niet weten wat daar allemaal uitkomt! Van partytenten tot barbecues tot een een picknick tafel en uiteraard drank. Het is net alsof je over een camping loopt. Iedereen zit te barbecueën met elkaar en wederom zitten er weer de fans gewoon door elkaar.
Echt geweldige ervaring!

Toen Lucinda moest werken ben ik met Maarten erop uitgegaan de dag erna. We zijn bij de allergrootste McDonalds in de wereld geweest. En geloof me... hij is BIG!!
Daarna zijn we naar Wonderworks gegaan. Dat is een soort museum achtig iets, maar het huis staat op z'n kop. We konden op de 3e verdieping een parcour klimmen en de vrouw bij de entree zegt ook echt, neem de lift naar de 3e verdieping naar de basement (kelder) en we keken elkaar aan van huh, verstaan we dit nou goed? Mja het huis staat natuurlijk op z'n kop dus is de 3e verdieping de kelder, logisch!
Na het klimmen zijn we naar een echte Amerikaanse sportbar geweest. Ik weet niet hoeveel tv-schermen er wel niet hingen en je kon dan America Football kijken. Op een enkele tv scherm na, want daar stond dan een Honkbal wedstrijd op.

De dag daarna weer, ja ik was 3 dagen op rij vrij, ben ik naar Cocoa Beach geweest. Dit ligt aan de oostkust van Florida. Vanuit Disney worden er weleens tripjes georganiseerd voor een klein bedrag en één ervan was naar het Cocoa strand. Dit schijnt een beroemd strand te zijn, wij hadden er alleen nog nooit van gehoord. Je moest alleen wel om 8u al verzamelen, maar we hebben nog lekker op het strand even liggen slapen. De golfen waren daar wel echt krachtig. We hebben nog een surfplank gehuurd, maar dit lukte niet echt heel goed.

De week erop ben ik met Anke en Sandra een dagje naar Universal weer geweest. De vorige keer was het nog in het hoogseizoen en aardig druk dus hadden we lang niet alles nog gedaan. Anke was er helemaal nog niet geweest zelfs. Dit was weer een super leuk dagje, we hebben nog meer gezien dan de vorige keer en de nieuwste Harry Potter ride hebben we ook gedaan. Die was echt ook heel leuk en mooi gemaakt. Voor diegene die het verhaal kennen, je hebt een geldbank. In die geldbank ga jij een ritje maken want je wilt geld ophalen. Natuurlijk loopt dit anders dan gepland. Dus je zit in een soort mijntrein en dan kan je niet meer verder, de rails houdt ook op. Je zit een projectie van het verhaal wat er gebeurd en op dat moment wordt er een toverspreuk uitgesproken en wordt het treintje gekanteld. Je blijft nog even hangen maar je weet dat je gaat vallen. Het is alleen donker en je ziet niet hoe diep. Op het moment dat we gekanteld werden, begon Anke ook te schreeuwen alsof ze neer zou storten. De rit is verder heel mooi gemaakt en uiteindelijk komt het natuurlijk wel goed en ben je de held :)

In het Disneypark Epcot is er nu voor 1,5 maand een festival aan de gang. Food and Wine festival. Epcot draait vooral om landen overal ter wereld. Het festival voegt er allemaal kraampjes aan toe waar je heerlijk een hapje kan halen. Zo heb je heel veel verschillende gerechten vanuit heel de wereld in 1 park. Wij als castmembers mochten hier de dag voor het festival een kijkje nemen en het was leuk en lekker!

Diezelfde avond hadden we met de Nederlandse groep afgesproken om naar een bekende dinnershow te gaan genaamd The Hoop-Dee-Doo Revue. We spraken met z'n allen af en hadden 2 tafels. We hadden nog wel wat plek overgelaten voor het eten wat we daar kregen. We begonnen met een salade. Ze serveerden per tafel een grote emmer met salade erin voor heel de tafel. Al gauw was die op en er werd gevraagd of we nog een emmer wilden. We zeiden nee we weten dat we zo nog meer eten krijgen wat we graag willen op eten, maar toch bedankt. Waarop die vrouw zegt: Oow jullie zijn geen Amerikanen hè ;) De show was met interactie van het publiek. We moesten een keer geluid maken, we kregen een wasbord waarop we met onze lepels heen en weer moesten gaan. Wat een herrie! De show zat vol humor, Amerikaanse humor. Soms lag heel de zaal dubbel om een grapje en dan was onze tafel echt zo stil van tsjaa... we snappen hem, maar we vinden het niet grappig. Toch was het ondanks alles wel heel leuk om met de groep weer een keer iets te doen. We zien elkaar namelijk niet zo vaak.

Na de show hadden Thijs, Sandra, Anke, de Spaanse huisgenoten van Lucinda en ik een surprise party georganiseerd voor Lucinda. Om 00:00 uur was ze namelijk jarig. Stiekem hadden we die middag al haar appartement versierd met ballonnen en slingers. Het was wel lastig aangezien Thijs en Lucinda in een ander appartementencampus wonen en eerder de bus uit moesten. Wij gingen als laatste de bus uit en liepen een andere kant op. Thijs probeerde haar eerst mee te lokken naar zijn appartement, maar ze wilde net die avond per se haar tas thuis eerst thuis leggen. Dus het was niet helemaal als plan gegaan, maar Lucinda was wel enorm verrast en vond het een leuk feestje!

Twee weken geleden was een collega van de Efteling met haar vriend hier vakantie komen vieren in Orlando. Eén van de eerste dagen hebben we 's avonds heel gezellig gemidgetgolfd. Daarna hadden we het geweldige idee om naar het strand een keer te gaan. Ze hadden toch ook een auto geboekt en op internet zag Clearwater Beach aan de westkust van Florida er wel heel leuk en mooi uit. Plus, er is schijnbaar een beroemde film opgenomen! Nou dat moeten we toch even gaan bekijken, maar aangezien het wel 2 uur rijden was en we vroeg weg wilden, hadden ze me de avond van te voren opgehaald en mocht in bij hun in de villa slapen. Ze hadden toch nog 4 bedden over! Zo gezegd, zo gedaan! Wij 's ochtends vroeg opgestaan en om half 9 al vertrokken naar het strand. Daar aangekomen was het toch best wel een beetje donker de lucht. Achja, we pakken gewoon alle zooi uit de auto en we zien wel! Een parasol, 2 luchtbedden, 2 ligstoeltjes en zakjes snoep en een zak chips. We waren voorbereid op een dagje strand hoor! Alleen die lucht werd niet lichter blauw, maar juist donkerder en donkerder en het begon zelfs te onweren in de verte. Wie weet is het zo over!
Het begon zelfs te regenen... okee wat doen we nu? De parasol opzetten en UNO spelen! Zo hebben we 1,5 uur onder een parasol in de regen zitten UNO spelen. Uiteindelijk besloten we toch maar terug te gaan naar Orlando en naar het waterpark van Disney te gaan om toch nog een beetje te kunnen zwemmen. Alle stoeltjes op het strand werden ondertussen al opgehaald en de man vertelde dat het niet lang meer ging duren voor ze het water zouden gaan sluiten i.v.m. de bliksem. Nou dan maar weer terug 2 uur lang in de auto met het idee dat we het slechte weer achterlieten, maar bij het waterpark aangekomen en 3 glijbanen te zijn afgeweest, werd ook hier alles stil gelegd i.v.m. de bliksem. Dit was enorm jammer. We zijn maar terug naar de villa gegaan hebben een warme douche genomen en zijn lekker uiteten gegaan!
Op hun laatste vakantie dag zijn we nog naar het andere waterpark van Disney geweest. Hier heb ik ook meteen mijn onderwatercamera uitgeprobeerd die ik heb gekocht voor een paar tientjes.
Bij Typhoon Lagoon, het waterpark, hebben ze het strand een beetje nagemaakt. Je kan er snorkelen boven de vissen en haaien. Daarnaast hebben ze een aantal leuke glijbanen in thema gebracht maar het golfslagbad is toch wel echt heel erg golf-achtig! Eén keer in de zoveel minuten komt er een enorme golf van beters hoog! Kinderen om je heen beginnen dan te gillen en je wordt zo meters meegesleurd door de golf. Dat is echt niet normaal hoe hoog die golf is, maar wel super vet! Helaas begon het ook alweer te regenen en besloten uiteindelijk nog een laatste drankje te doen in Disney Downtown voor ze naar het vliegveld gingen.
De afgelopen week hebben we echt hondenweer gehad niet normaal! Dit was wel echt enorm jammer voor al die dingen die we wilden doen maar uiteindelijk in het water vielen.

Nou het allergrootste wat hier speelt... HALLOWEEN!! Jaja we naderen oktober en Halloween komt dichterbij. Vanaf 1 september is het al Halloween hier in Disney. Het park is versierd en een aantal keren per week is er een speciale avond (waarvoor je weer extra moet betalen)
In Disney heet dit Mickey's not so scary Halloween party! Het is niet zo eng gemaakt omdat Disney zich toch voornamelijk richt op kinderen. Wij als castmembers moeten ons vanaf 19:00uur op het moment dat het begint, omkleden naar een Halloween outfit.
Halloween is meer een soort carnaval met snoep en een klein eng tintje eraan gegeven. Alle gasten lopen verkleed door het park en alle kinderen dragen een tas of een pompoen waar ze snoep in verzamelen. Het is echt heel leuk om te werken op deze avonden en om te kijken wat mensen allemaal wel niet voor kostuums aan hebben die avond. Voor 1 avond kleden ze zich nog mooier en wordt het nog groter aangepakt dan carnaval bij ons.
We hebben afgelopen week ook een party gehad voor onze locatie. Iedereen moest ook verkleed komen in een Disney kostuum, maar het mocht niet 1 van de kostuums zijn die bij onze locatie hoort. Dus ik was naar de Hollywood studios gegaan en ik heb daar een Tower of Terror pakje gehaald.
Naarmate 31 oktober nadert, des te meer dat Halloween nog gaat spelen. Je kan ook echt merken dat het weer wat drukker wordt door deze speciale avonden.

Nou dit was het weer voor nu. Ik ben benieuwd wat jullie van mijn Halloweenkostuum vinden. Dat is dacht ik de laatste foto die ik upgeload heb. Klik gerust op overzicht om meer foto's te bekijken! :)

Liefs,
Annelieke

• 29 September 2014 - 06:06

Thijs:

Annelieke! Leuk!! Hoe onthoud je altijd alles ? Ik ben echt alles vergeten...

• 29 September 2014 - 10:51

Marjolein:

Wat een avonturen en gezelligheid weer, vindt het echt jammer dat het me niet gelukt is om New York met Disney World te combineren! Veel succes en plezier nog! Xx

• 29 September 2014 - 13:12

Opa:

wederom genoten van je verslag en wens je nog een aangename tijd en hou ons op de hoogte. Veel plezier xxxx

• 29 September 2014 - 14:32

Paps:

stage lopen is toch wel "fun" he ! mooie fotos van de football wedstrijd trouwens.
    Groetjes en succes met je stage..........

• 30 September 2014 - 22:53

Loes:

Heeee.. Wie komt daar voorbij gezwommen in dat filmpje, die ken ik ergens van! Hahaha.. Het was eg gezellig!