The holiday season! - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu The holiday season! - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu

The holiday season!

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

11 December 2014 | Bahama's, Nassau

Alohaaa!

Natuurlijk heb ik jullie het een en het ander weer te vertellen. Ik zeg alvast sorry voor het enorme verhaal!! Jullie verwachten natuurlijk een vervolg over hoe het is gegaan nadat mijn wekker een paar weken geleden extreem vroeg was afgegaan.
Nou om 8u 's ochtends ging de wekker nadat ik 3uur geslapen had. Uiteraard ging dat niet goed, want ik had m'n wekker uitgeslagen en zuchtte een keer diep omdat het zo achterlijk vroeg was. Na die zucht ben ik meteen weer ik slaap gevallen. Ik had Sandra al gewaarschuwd en had gezegd van als ik om half 9 niks van me heb laten horen op Facebook dan slaap ik zeer waarschijnlijk nog en of ze dan even naar ons appartement wilde komen en op de deur wilde bonzen. 1 voor half 9 schrok ik wakker. Shit, kwart voor 9 worden we opgehaald en ik moet m'n koffer nog inpakken! Snel Sandra laten weten dat ik wakker was inmiddels en eraan kwam. Want we hadden kwart voor 9 afgesproken en rond 9u zouden we opgehaald worden door een collega van mij. Ikumi schrok zich ook wakker want ook zij zou met haar vrienden meegaan op de cruise.
We gingen namelijk op een Disney cruise naar de Bahama's voor 5 dagen! Vakantieeee!
Nou alles letterlijk in m'n koffer gegooid, tas en paspoort plus alle papieren die mee moesten gecheckt. Check check dubbel check... Okee gaan met die banaan!
Rennend naar de ingang van Vista. Heel toevallig kwamen Sandra, Thijs en ik tegelijkertijd aangesjeest. Het was een uurtje rijden en een taxi was 150 dollar dus we hadden voor 50 dollar iemand geregeld
Toen we aankwamen in Port Canaveral zagen we de boot al liggen. Het was een behoorlijk schip! Kon 4.000 man op. Op de voorkant natuurlijk een Mickey. Wij daar inchecken, alles moest gecontroleerd worden want we verlieten het land. Daarna zijn we met Goofy op de foto geweest tot we mochten boarden. Bij het boarden werden onze namen gevraagd en werd iedereen persoonlijk welkom gehete door het personeel. We kregen een pasje waarmee we alles moesten doen. Dat was de hotelkamersleutel, als je alcohol wilde drinken werd dat erop genoteerd want alles was inclusief van eten en drinken op alcohol na. En als je souveniertjes wilde kopen kwam het er ook op te staan. Aan het einde van de vakantie krijg je de rekening ervan dus je hoeft niks te betalen op het moment zelf. Op het pasje stond ook een letter. Dat was als er een noodgeval gebeurde waar je moest verzamelen. We kregen daar instructies over en moesten om 5u op je letter verzamelen. Tot die tijd hebben we het schip een beetje verkend. En er lag een andere cruiseline naast ons en die hadden hem kwart voor 5. En hoor allemaal een harde sirene en ik denk waarom staan al die mensen op het dek bij elkaar joh. Om 5u waren wij aan de beurt en toen kwam ik erachter dat dat de safity les was die we kregen en het schip naast ons net gehad had. Was heel serieus en we moesten ons melden en ze checkten echt of elke kamer aanwezig was. We moesten allemaal in rijen gaan staan en dan klonk er een sirene en begon het. We kregen uitleg over reddingsvesten enzo. Wat te doen bij noodgevallen etc. Op het moment dat het begon, kwam het met bakken uit de lucht gevallen, en dan heb ik het niet over de reddingsvesten maar over regen. We stonden de eerste halve minuut nog droog vanwege reddingsboten die boven ons hoofd hingen, maar die reddingsboten lopen ik een punt af voor in het water dus al gauw werden we alsnog zeiknat. En we moesten blijven staan, maar heel erg werd er niet meer opgelet door iedereen. Iedereen peerde hem zo snel mogelijk naar binnen waar de airco super hoog stond dus het super koud was. Meteen begon binnen een welkomstshow met de kerstman en Mickey en al zijn vriendjes uiteraard. Was heel leuk om te zien. Daarna zijn we gaan omkleden voor het avondeten. Er waren 4 restaurants op het schip en we zouden elke dag in een ander restaurant eten 's avonds om kwart over 8. Er waren namelijk 2 lichtingen. De eerste groep was om kwart voor 6 die elke dag zouden dineren en wij dan kwart over 8.
Wij netter aangekleed en we zouden beginnen met dineren in het restaurant Royal Palace. Bij binnenkomst allemaal obers die ons naar onze tafel brachten. We zouden de hele week aan tafel 85 zitten. We kwamen bij de tafel aan en namen plaats en we keken elkaar aan. We zitten aan een 6 persoonstafel en we zijn maar met z'n 3en. Zouden er nog meer bij komen of niet? Na 10min kwamen er 3 jongens bij ons zitten. Ze waren net zo verbaasd als wij waren en met hun hebben we met het diner dus elke dag ook de tafel gedeeld. Dat was echt heel leuk en gezellig. Ze kwamen ook uit Orlando en 2 ervan werken ook in Disney en de ander werkt in Appelbee's tegenover ons appartementencomplex waar we weleens uiteten gaan. Thijs heeft als echte Hollander meteen korting gevraagd voor de volgende keer dat we zouden komen
We kregen elke dag een andere menukaart met voorgerecht, tussendoortje, hoofdgerecht en nagerecht. Bij elke had je een keuze uit 4 gerechten. Ze deden helemaal niet moeilijk als je het niet lekker vond. We hadden namelijk de eerste avond bijna allemaal een ander gerecht genomen en uitgewisseld en ik vond een soort brie kaassouffle en dat was echt super lekker. Toen onze ober doorhad dat ik van m’n buren mee at en we eten uitwisselden, vroeg hij of ik dat gerecht ook wilde alsnog.
’s Avonds na het eten zijn Thijs en ik over het schip gelopen om het een beetje te verkennen. We zijn op de bovenste verdieping begonnen, er waren 14 verdiepingen en elke verdieping gingen we af. We hadden zoveel faciliteiten op het schip! Een theater, een bioscoop, een discotheek, een barretje met live music elke avond, super grote kinderopvang, 4 restaurants, 3 zwembaden, een super toffe glijbaan boven de boot, een spa, overal snackgelegenheden en weet ik veel wat nog meer.
We hadden ook een hele mooie kamer met een veranda! We keken uit op zee, dat was wel leuk en zeker ’s ochtends wakker worden. Het was toch wel griezelig diep in de nacht, want als je alleen rechtdoor kijkt, zie je alleen maar zwart. Je ziet geen einde van het water, je ziet geen enkel lichtje ergens. Het is gewoon jij, op de boot, op zee in het pikkedonker. Ons bed lag trouwens echt heeeeerlijk! We gingen graag naar bed toe!
We kwamen om half 10 ’s ochtends aan de volgende dag op het hoofdeiland van de Bahama’s. De Bahama’s bestaat uit 700 eilanden. Het hoofdeiland is Nassau. Daar zouden we de hele dag zijn en ’s avonds om 6 uur weer verder varen. Nou schijnt de zon op de Bahama’s 320 dagen in een jaar. En uitgerekend op het moment dat wij daar zijn, regent het! We gingen met een beetje mist van boord, al snel klaarde het toch een beetje op en kregen we zon. We hebben eerst wat rondgelopen en daarna een taxi genomen naar een ander eiland, Atlantis Paradise Island. Daar hebben we op het strand gelegen. Het water is daar echt als op de foto’s van Google! Super mooi helder. Je zakt heel snel verder in zee en kan dan al niet meer staan maar je ziet nog steeds alles onder je. Heel erg apart hoe helder het water daar is! De wolken kwamen al gauw weer terug en we om kwart voor 3 zijn we van het strand afgegaan en wilden we gaan lopen richting de boot en over de tolbrug en kijken wat we onderweg tegen zouden komen. Er waren niet veel mensen die liepen en op de hoek stopten we want er waren alleen wat huizen maar geen winkels of toeristen dingen te zien. Ja zullen we rechtdoor gaan of rechtsaf? We werden op dat moment ingehaald door 2 jongens en Thijs zegt van ja volgens mij weten die ook helemaal niet waar ze heen lopen. Die jongens draaien om en zeggen, nee dat klopt en ze liepen zo verder. Ze waren dus ook Nederlands haha :) Uiteindelijk zijn we naar de tolbrug gelopen en hebben we daar even wat gegeten en het thuisfront iets laten weten bij een Donut zaak, want we hadden geen bereik of Wifi op de boot. Daarna wilden we over de brug gaan lopen tot dat het met bakken weer uit de lucht kwam vallen. We hebben snel een taxi aangehouden en zijn naar de boot gegaan. Daar hadden we nog tijd over dus zouden we snel wat winkeltjes induiken. We wilden wat contant geld hebben, dus wij een pinautomaat opgezocht. Waren 2 pinautomaten tegenover elkaar. Sandra en ik gingen tegelijk pinnen toen ze vrij kwamen. Ik links, Sandra rechts. Dus ik pin 60 dollar, krijg ik 60 Bahama Dollars! Ik zeg, dit meen je niet he. Net de pinautomaat die ik had gekozen gaf geen Amerikaanse Dollars maar Bahama Dollars. Ik naar de bank gelopen, was natuurlijk gesloten om 5uur ‘smiddags. Er stonden wat mannen te schuilen die ons hadden begroet, dus ik loop op die mannen af en vraag hebben jullie toevallig Amerikaanse Dollars opzak want dit en dat is er gebeurd en we zijn hier nog maar een uur. Ze hadden allemaal een paar dollar maar niet veel. De Amerikaanse dollar staat gewoon gelijk aan de Bahama dollar, maar je kan er met beide mee betalen op de Bahama’s. Een lange jongen die zegt loop maar even met me mee, liep hij ergens naar openbare toiletten en kende de toiletjuffrouw, mja die had verder ook niks. Wij weer door de regen verder gebaggerd en onderweg vraag ik van of het vaker regent op de Bahama’s. Hij zegt zo, nee eigenlijk hebben we nooit dit weer. Dat was jammer om te horen. Wij maar naar een café gelopen en hij deed het woord en ik stond er een beetje als een verzopen toerist bij. Nee het café kon me ook niet helpen. Hij zegt we kunnen nog een shop proberen, mja begin maar vast met duimen, dus wij lopen een winkeltje binnen en die man vraagt hoeveel heb je nodig? Ik zeg, ja heb 60 dollar, probeer zover mogelijk te komen met wisselen. Nou ik kreeg netjes alles gewisseld en kreeg 60 Amerikaanse dollars ervoor terug. Ik heb die jongen die mij geholpen had 5 dollar als bedankje gegeven en daar was hij heel blij mee. Dus eind goed al goed, maar echt alleen mij kan zoiets overkomen dat ik net de verkeerde pinautomaat kies. We hebben wel in een winkeltje wat gekocht en als wisselgeld een Bahama dollar en paar munten voor terug gekregen. Dat vonden we wel leuk om te hebben.
Wij terug naar de boot en lekker warm gedoucht en omgekleed. Daarna uiteten in een ander restaurant op de boot. Dit keer met interactie. Er waren van die grote schermen dat de schildpad uit de film Nemo naar ons toe sprak. Hij vroeg waar kom je vandaan dus die kinderen riepen waar ze vandaan kwamen en hij vroeg wat ze hadden gedaan en we gewoon het standaard praatje. Dus toen moesten we later iets doen en de tafels met kinderen om ons heen deden vrolijk mee en opeens zei die schildpad zo, ja die tafel met gestreept T-shirt aan, dat was 1 van de jongens, jullie moeten ook mee doen hoor. Zat dus echt iemand achter de schermen te kijken en er hingen camera’s boven ons waardoor ze ons dus konden zien. Maar dat hadden we niet verwacht dus iedereen keek onze kant uit en wij hebben maar gewoon meegedaan. De jongens gingen de dag erna de 5K doen en zeiden dat wij ook echt mee moesten doen. Dat betekent een 5 kilometer marathon. Thijs was al snel overgehaald om mee te doen en uiteindelijk hebben we ons opgegeven om mee te doen. We moesten verzamelen om kwart over 8 ’s ochtends en zouden om half 9 aanmeren op het Disneyeiland Castaway Cay. Dit is een Disney eiland waar alleen de Disney cruiseline aanmeert. Het is een eiland van Disney wat zelf ontworpen is en waar een aantal films zijn opgenomen. Helemaal niet groot en super mooi helder water weer. Daarna zouden we naar de start lopen en na het startsein kon je dan beginnen. Wij netjes ons kwart over 8 gemeld, maar de jongens waren nergens te bekennen. Ze dachten dat 1 de wekker zou zetten en die dacht weer dat de ander de wekker zou zetten. Kortom, die lagen nog te tukken. Denk dat ongeveer 100-150 man mee deed en allemaal fanatiekelingen met hardloop outfits aan en toen kwamen wij aangelopen op onze Allstars en een T-shirtje en een korte broek. Nou Thijs had al gezegd dat ie snel zou rennen, maar Sandra en ik zouden niet echt snel gaan. Ik hou niet zo van rennen, geef mij maar liever een fiets. Helaas kreeg ik die niet. Nadat het startschot klonk en iedereen begon, waren we Thijs inderdaad al in 2 minuten kwijt. Wij een rondje rennen en dezelfde weg weer terug en het was behoorlijk pittig nog! Er stonden wat familieleden van mensen aan te moedigen en op het einde stond een vrouw, kom op je bent er bijna nog even de hoek om. Dus ik denk yes! En nog een hoek en er kwam nog een hoek en nog 1 en daar was de finish inzicht. Uiteindelijk finishte ik na 38 minuten bekaf! We kregen een medaille (super lelijk) en zijn daarna gaan douchen. Al snel waren we omstebeurt weer in slaap gevallen want ons bed lag zo heerlijk en het regende buiten toch, dus zwemmen zat er niet in. We hebben een Disney film gekeken vanuit ons bed en zijn wat gaan eten om vervolgens weer even de boot af te gaan en het eiland te bezichtigen. We hebben een fiets gehuurd en wat rond gefietst. Na 5 minuten waren hadden we het al gezien. Het was wel leuk om weer te fietsen na 5 maanden niet op een fiets te hebben gezeten!
Die avond was het piratenavond! Op ons bed lag een sjaaltje bij terugkomst en iedereen ging verkleed als piraat. Zelfs onze obers waren verkleed en ’s avonds was er een grote show op het dek met uiteraard Jack Sparrow. Het eindigde met vuurwerk, hoe kan het ook anders als het een Disneyshow is en daarna werd er een dansparty gehouden op het dek.
De dag erna zouden we de hele dag op zee zijn. Helaas met ook geen mooi weer. Het was zo erg dat de zon achter donkere wolken zat aan de rechterkant van het schip, terwijl aan de linkerkant de lucht super mooi blauw was. Het waaide enorm hard en de borden waaiden letterlijk weg. Er liepen obers die de spullen ophaalden over het dek en opeens vliegt op een meter afstand een bord voor m’n gezicht langs. Die obers zich helemaal verontschuldigen. Het was niet normaal hoe hard het waaide.
We hebben nog wel die dag de AquaDuck glijbaan gedaan. Die was wel echt super tof! Er is een glijbaan die helemaal rond over het dek gaat. Je gaat in een band zitten met z’n 2en en je glijdt boven het hele dek rond en ook een stukje boven zee gaat de glijbaan. Super vet!
De ochtend erna moesten we om 9uur van het schip af zijn. Nog snel van te voren ontbeten. Het was zeer moeilijk om uit het super-liggende-bed te komen. Om 12 uur ’s middags waren we alweer thuis en ’s avonds ben ik gaan werken. Het was een leuk avontuur en zou nog best eens terug willen naar de Bahama’s, maar dan wel mét zon!

Die nacht erna heb ik met Mark nog afgesproken. Mark is een oud Efteling collega die hier voor zaken in Orlando was. Hij heeft zelf ook de Disney College Program gevolgd een aantal jaar terug. We hebben lekker bijgekletst en hij heeft me nog wat tips gegeven over wat ik nog allemaal wel echt zou moeten doen voor ik terug ga naar Nederland. Het was echt super gezellig!

Verder heb ik nog gewerkt! Jaajaa, dat doe ik ook nog zo nu en dan tussendoor. In de week van Thanksgiving heb ik 6 dagen gewerkt en het waren geen korte shifts. Ik had zondag vrij en de week erop zou ik pas op dinsdag weer vrij zijn. 8 dagen aaneengesloten heb ik gewerkt. Dat was wel zwaar, maar Thanksgiving was wel heel leuk! Op het werk kregen we gratis te eten van onze leaders, turkey uiteraard. Dat is echt super lekker! Nou is Thanksgiving echt een big happening in Amerika. Eerst met de hele familie eten en dan zorgen dat je om 12uur ’s nachts bij de Walmart staat. De winkels gaan namelijk om 12 uur ’s nachts open met speciale aanbiedingen die alleen op Black Friday er zijn. Je hebt Thanksgiving op donderdag, Black Friday op vrijdag en dan heb je Cyber Monday en dat is op de maandag erna. Nou Thanksgiving is vieren en denken aan wat je allemaal bezit en dankbaar dus zijn. Black Friday betekent gewoon dat het zwart van de mensen ziet in winkels. Ik moest die nacht werken en de ochtend ook. Dus ik had bedacht na het werk te gaan. Ik kwam dus om 8 uur ‘s avonds bij de outlet aan en het zag dan niet zo zwart meer van de mensen, maar de aanbiedingen… dat zijn nog eens aanbiedingen zeg!! Je ziet mensen lopen met armen vol tassen. Ze kunnen het bijna niet meer dragen en ze blijven maar kopen! Je weet eerlijk waar niet wat je ziet! Mensen kopen letterlijk alles! Een collega was helemaal blij dat ie een tv had gekocht die super groot was en normaal 400 dollar en nu 200 dollar was. Een andere collega was in de pauze aan de telefoon met een vriend en die zegt: Pardon?! Wat heb je allemaal gekocht, ja 2x een playstations 4 en een hottube. Een hottube?! Heb je daar dan plek voor? vraagt m’n collega zo. Ja nou dat zie ik dan wel weer, hij moet nog geleverd worden maar was nu een koopje zoveel duizend dollar maar. Echt waar, mensen worden helemaal gek. Ik kwam thuis die vrijdagavond en de Koreanen zaten op de bank alles uit te pakken en de Japanners hadden ook behoorlijk ingeslagen. Iedereen van ons had wel wat gekocht. Je moet je natuurlijk wel aanpassen aan de cultuur hè! :) Cyber Monday is dan gewoon hetzelfde als Black Friday maar dan online dat je massaal dingen kunt kopen.

Ik ben ook getraind om te stocken. Dat houdt in dat ik een shift kan krijgen dat ik stocker ben en dat ik heel mijn shift een bepaalde zone aanvul in de winkel. Dat is best wel leuk, want als het druk is dan vlucht je naar achter om je kar vol te laden met spullen en als er een parade ofzo aan de gang is dan vul je snel alles aan. Het is wel echt verschrikkelijk vervelend wanneer mensen in je kar gaan lopen graaien en kijkt wat je allemaal voor bijzonders hebt. Daar raak je echt geïrriteerd van, want het staat of hangt al ergens en vaak op een meter afstand, maar nee dat is niet interessant. Wat jij in je kar hebt is wel interessant! Mensen moeten echt alles aanraken. Dat doe ik zelf ook als ik ga winkelen hoor, maar het valt nu echt op dat mensen alles moeten aanraken.
En we maken soms wat dingen mee, ongelofelijk! Ik was bezig met een gast achter de kassa en ik zie in m’n ooghoek een jongen voorbij komen rennen met zijn broek op zijn knieën. Dus ik keek raar op van huh, en op dat moment doet ie zijn onderbroek ook rennend omlaag en doet een kussen die wij verkopen tussen zijn benen en doet zijn onderbroek weer omhoog en zijn broek. En ik moest echt even 2x kijken van gebeurt dit nou echt of niet?! Op dat moment komt er ook een mevrouw in een rolstoel aangereden, mevrouw! mevrouw! Een jongen rent met een kussen in zijn broek de winkel uit. Ik zeg, ja ik zag het. Dank u wel! Dus ik vertel het verhaal tegen mijn collega en zeg wat moet ik nu doen? We zijn namelijk getraind dat we niet achter mensen aan mogen rennen de winkel uit. Dus ik bel mijn leader en vertel het verhaal en die zegt uh okee en die belt de security weer dan. Nog geen 5 minuten later zie ik die jongen weer voorbij rennen met het kussen nu gewoon vast. Dus ik snel lopend achter hem aan, want hij rende rondjes door de winkel. Laat ik zeggen dat ie niet 100% was. We mogen verder ook niemand vasthouden ofzo en moeten altijd mensen aan de praat proberen te houden. Dus ik die jongen allemaal vragen stellen, maar hij rende steeds weer weg. Dus ik snel naar achter toegerend en zeg, ik heb hulp nodig. Ik weet niet wat ik moet doen. Dus ik vertel het verhaal en een man die kijkt raar op en herhaalt en vraagt of ie het echt goed begrepen heeft. Ja zeg ik, je hebt het goed begrepen. Uuhh ja, er kwam ook een leader bij staan en we zeiden van ja wat doen we nu? We worden voor heel wat dingen getraind wat we in situaties moeten doen, maar hiervoor niet! Ja zegt de leader, laten we eerst die jongen zoeken. Dus wij die drukke winkel in met 5 man en ik een beschrijving gegeven van die jongen. We zagen hem al snel. Ik zeg dat is hem. Okee zegt mijn leader, hij heeft zijn broek weer aan tenminste alleen waar is het kussen gebleven? Wat doen we nu? Ja we laten hem gaan want we kunnen hem niet vasthouden en hij heeft toch zijn broek weer aan dus laten we opzoek gaan naar dat kussen! Al snel had ik die gevonden, dat was waar ik hem het laatst ermee gezien had. Dus ik pakte hem zo op en liep er mee naar achter en iedereen zo ieeeel, ieel bah! Die gooi je wel weg hè! Ik zeg ja wat dacht jij dan! Dus dat was wel weer heel erg apart en bizar!
Nu we richting Kerst gaan is het echt super druk aan het worden, want iedereen koopt familiecadeautjes voor Kerst. Niet normaal hoe snel alles eruit gaat. Laatst had ik een man en zijn vrouw was aan het shoppen en hij moest afrekenen en ging zij nog even kijken. Die man begint tegen mij te praten en wij super lang staan kletsen. Hij vroeg hoe het in Nederland is en over Thanksgiving dingen. Heel leuk gesprek was het. En hij komt op gegeven moment terug om 2 T-shirts af te rekenen. Hij zegt heb je eigenlijk al eens gehoord over Ugly Christmas Sweater Parties? Ik zeg nee vertel. Ja dat is dit, en hij legt 2 T-shirts op de toonbank met van die echt kerst patronen erop. Gewoon super lelijk! Ja deze is voor mij en deze is voor mijn vrouw. Hij zegt het is toch verschrikkelijk dat ik dat aan moet hè! Eerst dacht ik dat hij het verzon die naam, maar die party’s bestaan echt in Amerika. Dat iedereen zo’n super lelijke Kersttrui draagt en daar een feestje van gemaakt wordt.
Dus we hebben wel hele leuke gastinteractie soms. De leukste en raarste dingen maak je mee!

Samen met Sandra ben ik naar een waterpark geweest, Aquatica. Het was super rustig, want ja het is december uiteraard. Wie gaat er nou nog met 20 graden naar een waterpark toe?! Wij! We hadden dan ook alle glijbanen in een uur tijd gedaan. We zijn dit keer begonnen met de engste en de hoogste van Orlando. Je komt bovenaan, gaat in cabine staan en je moet je armen en benen gekruisd houden. De lifeguard steekt haar duim op en vraagt of je klaar bent. Als je klaar bent steek je je duim terug op en drukt ze op een knop. Dan hoor je in die cabine een vrouw die aftelt van 3,2,1 en daarna gaat onder je een luikje open en val je dus de glijbaan in. Het is prachtig om al die gezichten te zien. Daar stond de langste wachtrij die dag, 3 hele minuten, en ik ging dan eerst en Sandra volgde. Ze maken je wel nog even extra bang want op het moment dat jij in die cabine stapt gaat er een bandje aan met een super harde hartslag dat je hoort. Uiteindelijk viel het reuze mee en was het wel leuk! Je kon ook van een glijbaan afglijden en dat was dan een glijbaan dat je een stukje met de glijbaan weer onder water ging en dolfijnen kon zien. Nou heel leuk bedacht, werkt natuurlijk niet want je glijdt er zo voorbij haha. Verder was het park heel leuk voor een keer om ook weer van ons lijstje af te kunnen strepen.

We hebben trouwens Sinterklaas met de Nederlandse groep hier gevierd! We zijn eerst op 5 december met z’n allen voor de laatste keer naar Universal geweest. Vanaf volgende week beginnen de blockout dagen en ik heb het goedkoopste abonnement gekocht in juli dus mag ik op bepaalde dagen niet naar binnen. We hebben een leuke dag gehad en allebei de parken bezocht. Uiteraard vooral het Harry Potter gedeelte en we hebben afgesloten met de vetste achtbaan daar. Dat je een nummer uitkiest maar dat je eerst 90 graden stijl omhoog gaat voor je boven bent en dan weer naar beneden. The Rock it heet de achtbaan. Super vet! Kan je je eigen muziek uitkiezen ook nog!
’s Avonds hebben we het gevierd bij Thijs. We hadden lootjes getrokken en iedereen kreeg dan een gedicht en een cadeautje. Zo voelden we ons toch nog een beetje in Nederland. Een aantal van ons hadden pepernoten en chocoladeletters vanuit Nederland gekregen dus die hebben we lekker opgegeten.

Vandaag hadden we graduation day. We konden onze Disney diploma ophalen en met Mickey en Minnie op de foto gaan. We moesten er maar liefst 1,5 uur voor wachten! Daarna nog met Pluto, Goofy, Donald en Katrien op de foto. We zijn snel wat te eten gaan halen daarna en toen zijn we op de foto gegaan met de Nederlandse vlag. Er stonden daar allemaal vlaggen van de nationaliteiten die het programma volgen momenteel. We zijn lekker Amerikaans geweest en hebben ons hoedje, die we kregen, in de lucht gegooid en daar een foto van gemaakt. Het leek wel alsof we afstudeerden in Nederland in de lente.
Na alle foto's moest ik wel gaan rennen voor de bus om te gaan werken. Nou dat gaat niet op hakken. Dus ik met een hotdog en hakken in de ene hand en in de andere hand een zware tas vol werkkleding over dat terrein gerend naar de bussen toe. Zo heerlijk dat er super veel eikels op de weg liggen. En dan probeer je die te ontwijken door op straat te rennen want het was toch afgezet vanwege het evenement, mja dan wordt je alsnog terug gefloten dat je niet op straat mag lopen. Ren je daar lekker op blote voeten met enorm veel eikels onder je voeten en je handen vol naar de bus toe. Maar ik heb hem gehaald!

We kunnen ons niet voorstellen dat het soms december is. Het kan hier echt koud zijn dat we ook dikke truien dragen, en de andere dag is het zo weer warm genoeg om in een T-shirt rond te lopen. Een beetje herfstachtig weer hier.

Sorry voor het hele lange verhaal en ik hoop dat Sinterklaas ook bij jullie is langs geweest. Voor meer foto's verwijs ik jullie door naar mijn Facebook. Ik zeg op naar Kerst en tot de volgende keer!
En bedankt voor de leuke kerstkaarten die ik al heb gekregen! :)

Dagdag,
Liefs Annelieke



  • 11 December 2014 - 23:47

    Paps:

    geniet nog maar van het mooie weer, hier is het regenachtig en stormt het.
    Wat een belevenissen hebben jullie meegemaakt, je kunt er een stripboek van maken.
    Het racen tegen de klok is toch wel topsport voor je gebleven, ha, ha, ...en het check, check dubbel check, herken ik.
    Nou , op naar de Kerst en de jaarwisseling . Wellicht komt er nog een vervolg op al deze avonturen voordat jullie weer thuiskomen.
    groetjes paps





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke

Actief sinds 25 Jan. 2010
Verslag gelezen: 628
Totaal aantal bezoekers 65394

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 08 Januari 2015

Stage in Walt Disney World

05 December 2011 - 06 Mei 2012

Stage in Disney

23 April 2010 - 05 September 2010

Stage Le Pommier!

Landen bezocht: