Laatste paar daagjes! - Reisverslag uit Villeneuve-de-Berg, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu Laatste paar daagjes! - Reisverslag uit Villeneuve-de-Berg, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu

Laatste paar daagjes!

Door: web

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

01 September 2010 | Frankrijk, Villeneuve-de-Berg

Haa vakantiegangers!
Hoe gaat het allemaal? De vakantie zit er weer bijna op voor de meeste denk ik. Nou ik zal jullie vertellen dat de laatste week ook voor mij begint morgen!
Er zijn er al 3 weggegaan. Bart afgelopen vrijdag,Charlotte afgelopen zaterdag en Milaine vorige week. Hun studie is al begonnen. Wat is er de afgelopen weken nog gebeurd?
Niet heel veel bijzonders. Iedereen leeft nu zo’n beetje naar het einde toe. Twee weken geleden was het erger dan vorige week. De meeste hadden het toen echt even gehad. Toen hebben we met z’n allen besloten om nog de laatste 2 weken te genieten en te feesten. Dus daar zijn we volop mee bezig! Toch merk je echt dat de laatste loodjes het zwaarst zijn. Iedereen loopt weer te hoesten als een zeehond. Maar we komen er wel! Nog een paar daagjes!

Vanmidddag zaten Anne en ik in de laverie (wasserette) van de camping. Samen met Anne moeten we 2 dagen van 10 tot 6 zoveel mogelijk kleren van onder het podium gaan wassen. Gisteren hebben we de spullen gedaan die niet in de wasmachine mochten en die hebben we in het toiletgebouw staan wassen met de hand. Vandaag hebben we alle andere dingen gewassen die wel in de wasmachine mochten. Dadelijk alles nog onder het podium sorteren. Musical kleren bij elkaar en vrouwen en mannen kleren en nog meer rijen maken.
Samen met Mylène heb ik de Karaoke mogen presenteren op zondag 15 augustus. Dat was de 1e keer voor mij dat ik echt mocht presenteren. ’s Morgens begin je met voorbereiden. Je kiest samen uit wat jullie aan doen. Wij hadden uit eindelijk een heel fout edelweiss pakje gevonden met een groot hart. Daaronder hadden we een groen met wit geruite blouse aangedaan. Als schoenen hadden we allebei 1 rode en 1 groene allstar aan gedaan en onze haren hadden we in 2 vlechtjes gedaan en op onze wangetjes hadden we cirkeltjes, 1 groene en 1 rode cirkel. Wat je nog meer doet is een tafel klaar zetten met een tv erop. Op de achterwand prik je letters met punaises erin, Mega Coole Karaoke. Zo weet iedereen wat er te zien zal zijn die avond. Je versiert het ook nog met clowntjes en slingers. Een gezellige boel! De lampen moet je ook goed hangen. Je zet een tafel klaar voor de inschrijvingen naast het podium. Inschrijflijsten pakken, etc. Kortom je moet voor van alles zorgen!
Om 9uur wanneer de lampen aangaan op het podium kom je het podium vrolijk opgerend en doet een welkomstwoordje. Dan begin je met de 1e. Je hebt 5 minuten voor aanvang een lijst gehad van de mensen van de inschrijvingen hoeveel er al op staan en met welk nummer. Als de lijst nog niet vol is roep je om dat de lijst nog niet vol is. Je roept de 1e op het podium en je kan al verklappen wat diegene gaat zingen maar je kan ook vragen welk liedje ze gaat zingen. Het moet echt tot 11uur duren! Het komt op een beetje improviseren neer de hele avond. Er hebben ook 2 meegedaan uit Vught die ik ken :) Was wel grappig, ik verwachtte het niet dus was een big surprise. Aan het einde heb je dan na bespreking en het enige wat Maarten zei was dat het goed ging, heel goed zelfs. Dit had hij niet van mij verwacht dat ik het zou kunnen. Ik had hem echt verbaasd, zei hij. Het was ook heel leuk om te doen!
Elke 2e week hebben we ook een Tour de Pommier gehad. Deze dag (zondag) is door Bart in elkaar gezet. Dit was zijn examen voor school. Om 14:00 begint het. Er zijn dan 6 teams van ongeveer 8 gasten. Elk team heeft een teamleider. ’s Middags ga je eerst de hele camping af om spellen te doen. En dan ’s avonds gaat de activiteit door op het podium met allerlei vragen. Aan het einde komt er een winnaar uit. De 1e keer was het niet doorgegaan want toen was de finale van het WK er. De 2e keer was het ’s middags wel doorgegaan alleen begon het heel hard te regenen en onweren ’s avonds dat de show niet doorging. Maar de 3e keer was er niks aan de hand! Hoe de dag verliep.
Half 2 verzamelen bij het podium,je krijgt nog een korte uitleg over de dag. Om 2uur komen de gasten. Ik had 8 kinderen waarvan er 2 niet kwamen. Dan moet je zo snel mogelijk een team naam verzinnen met je groep. Ik had 5 jongens en een meisje die uit Limburg kwamen dus hadden we bedacht dat ons team de Limbo’s heetten. Om kwart over 2 ga je naar het 1e spel. Voor ons was dat bij de knutselclub spandoeken maken. Teamnaam moet erop komen te staan en voor de rest mag je het zelf weten. We hadden er nog wat woorden in het Limburgs erop gezet en een poppetje die aan het Limbo dansen was. Heel mooi was hij geworden. De letters hadden we geschreven in carnavals kleuren. Daarna moesten we naar het Aero- parcour. Daar lag een verrekijker en overal in de buurt hingen blaadjes. Die vormden samen een rebus. Toen dat klaar was na een half uur gingen we verder naar het podium. Daar moesten we een minidisco liedje uitkiezen en een heel nieuw dansje op verzinnen. Dat dansje moesten we die avond dan opvoeren. Wij hadden gekozen: Deze vuist op deze vuist. Iedereen vroeg hoe heb je dat liedje nou leuk gemaakt? Kan je toch niks op verzinnen? Toch wel want wat hadden we gedaan. We waren in totaal met 7-en. Manou en ik kwamen van de zijkant van het podium gelopen en liepen het trapje op en gingen op P1 op onze hurken zitten met allereerste keer het liedje. Dan wordt het nog een keer gezongen en kwamen de 2 jongste, Gijs en Owen van achter 2 blokken die op het podium stonden en liepen ook dansend deze vuist op deze vuist naar P2 en gingen daar op hun hurken zitten. Dan heb je het nog 1x het liedje voordat er een stilte valt en toen kwamen van achter het podium Collin en Sjoerd gelopen naar P3. Dan is er in het liedje een stilte en klommen Gijs en Owen op de nekken van Manou en mij en wanneer ze dan weer zongen….zo klim ik naar boven, gingen we staan. Onder tussen liep Errol vanuit het publiek het podium op met een hele lange slinger kinderen (die hij had geregeld) en allemaal deden ze dan mee met het liedje en vuisten op elkaar. Het was heel leuk geworden! Na een half uur geoefend te hebben moesten we door naar het letterspel in de speeltuin. Moesten we letters zoeken en van die letters een zolang mogelijk woord maken dat MET vakantie te maken heeft. Bij ons kwam er het woord uit: sanitairgebouwendakje. Dat was goed voor 32 punten! Om half 5 moesten we verzamelen bij het sportveld. Daarvoor is een open ruimte en hadden we die ochtend 2 spring kussens neergelegd. Die werden opgeblazen en nat gemaakt want er werd gestreden team tegen team. Wie het eerst met z’n allen aan de overkant won. En bij het andere kussen (is een hoogkussen) moest je proberen zoveel mogelijk personen in een bepaalde tijd erover heen te gooien. Helaas net tijdens de uitleg viel de stroom uit. Maar Bart had een plan B. We zijn met z’n allen naar het zwembad gegaan en hebben daar de glijbaanrace gedaan team tegen team. Ik deed ook mee. Ik had wel mn bovenste stukje van bikini aan maar geen zwembroekje. Normaal ga je dan in je boxer gewoon maar ik had een witte aan dus doe maar niet. Ik gleed gewoon in mn korte zwarte broek (mocht eigenlijk niet, kreeg ook op mn kop van Jasper maar hij vond het niet super erg) Na de glijbaan race zijn we alles gaan opruimen en gaan eten en douchen en om half 9 moesten we onder het podium verzamelen. Met mijn team had ik afgesproken een spijkerbroek met blauw shirt aan te doen. Om 9uur begon de show. Eerst werd elk team op het podium geroepen en konden ze hun spandoek presenteren en vertellen waarom je team nou voor die naam heeft gekozen. Daarna gingen de eerste 3 teams beginnen met het minidisco dansje (wij waren team 4) toen begon er een quiz met allemaal vragen over Frankrijk. We hadden een reuze lol maar waren niet goed in die vragen. Errol wist naar zijn mening iedere keer zeker dat hij het goed had dus Manou en ik vertrouwden hem en iedere keer had hij het fout haha. Na alle vragen over Frankrijk kwamen er muziek vragen. Moest je raden welk liedje en ook de artiest zeggen. Hoor je de macarena bijvoorbeeld maja wat is daar de artiest van. Ik wist zelf iets met Rio er in. Maar de volledige naam niet dus was het weer fout. Daarna kregen we de andere 3 teams met hun minidisco dansje. Heel grappig om te zien hoe iedereen zijn eigen variatie heeft bedacht op de dansjes. Toen als laatste onderdeel moesten alle teamleiders op het podium komen en van ieder team 1 kind. We moesten op een rijtje gaan zitten. Achter ons kwam een kind van een ander team te staan en daarvoor werd eerst water neergezet, toen meel en als laatste een ei. Elk teamleider kreeg 2 vragen, maar jij moest die niet beantwoorden, nee je team. En het waren ook instinkers die vragen. Had je team het fout kreeg jij 1 van die dingen over je heen. Had je alle 3 de dingen over je heen gehad dan lag je out of the game voor die ronde. Had je het goed mocht je iemand van de andere teamleiders kiezen die iets over zich heen kregen. Bonny’s team had het goed en zij koos Jasper want die stond boven aan. Jaspers team had de vraag fout dus hij kreeg al water en meel over zich heen. Marks team had het goed. Denk je die knikkert Jasper out of the game maar nee hoor die koos mij. Dus ik kreeg water over me heen. Mijn team kreeg toen een vraag en had het fout dus ik kreeg meteen meel over me heen. Bas had het fout kreeg ook water en Charlotte’s team had het goed en koos Jasper. Jasper lag er dus uit. Bonny had het fout dus kreeg water over haar heen. Marks team had het fout kreeg ook water over zich heen. Mijn team had het weer fout dus ik kreeg ook nog eens een ei op m’n hoofd en lag ook out of the game. Toen werd er nog een finale gespeeld tussen Jaspers en Marks team. Ondertussen zat ik bij mijn team en was aan het kletsen en Errol zegt: Eigenlijk vind ik het wel heel grappig hoe jij eruit ziet :) Dus ik pak een beetje ei uit mn haar en smeer het in zijn gezicht. Zegt hij: Oké ik had beter mijn mond kunnen houden :) Zei: ja klopt! 10 seconden later kijkt hij me nog steeds lachend aan en zegt weer, ik vind het toch echt heel grappig kan er niks aan doen. Ik zeg: Ik moet even naar de wc. Ik ging bij de bar een glas water halen en loop terug en gooi het zo vanachter over Errol heen. Ze moesten wel heel erg lachen!
Ze zijn vandaag weggegaan en heb er elke dag wel even mee gezeten weer of mee gedanst in de disco. Ik had een heel leuk team! We waren trouwens van de 6, 4e geworden. (mede dankzij Errol die bijna alle vragen van de quiz fout had!)

Verder is er niet heel veel gebeurd onder werktijd. De activiteiten die ik heb zijn bijna altijd hetzelfde. Dus dan zal ik nog wat vertellen over mijn laatste vrije dagen die ik gehad heb.
Die ene zaterdag dat ik mijn vrije dag moest inleveren had ik ’s morgens om kwart voor 8 winkeldienst tot half 11. Ik had me toen bijna weer verslapen maar kwam nog optijd. Na het eten zijn we met 4en nog naar Isla Cool Douce geweest, lekker gezwommen en geslapen. ’s Avonds zijn we uiteten geweest.
Die zaterdag erop hadden we het heel laat gemaakt. Ik sliep toen pas om half 7. Tot 11uur heb ik geslapen en ben ik toen op visite geweest bij mensen uit Vught. Om 12uur gegeten en toen kwam het treintje langs en zijn Mara en ik naar boven gegaan. Daar stopte hij want het was 1uur en dan stopt hij er altijd voor 2 uur mee. Dus konden we naar beneden lopen. Daarna had Mara nog een idee van zullen we langs de rivier gaan lopen. Wij gingen dat doen en kwamen Christel en Davey nog tegen. Hun in echte wandelschoenen en wandelkleren aan. Komen wij aan in een joggingsbroek, hempje en allstars eronder. Zag er heel grappig uit. Na een tijdje geklimd en geklauterd te hebben door water en bos zagen we aan de zijkant van de rivier iets anders dan een rots. Mara zei stomweg, zullen we daar na boven klimmen. Davey zei: Nou dan wens ik jullie veel succes want 1 stap erop zetten en dat zand glijdt al zo onder je vandaan! Ja je hebt gelijk het kan denk ik niet, zei Mara. Ik zei: Nou volgens mij moet dat wel lukken. Mara en ik zeiden: We gaan het gewoon proberen! Wij beginnen aan die klim. Glijden zo nu en dan weg. Overal prikkelplanten en Davey en Christel zaten vanaf beneden met open mond ons te volgen. Christel heeft alles nog gefilmd! Toen we na 10 minuten boven waren zaten we middenin een wijngaard. Christel en Davey riepen dat ze verder liepen. We zagen in de verte een aquaduct die we herkenden. Zo wisten we dat we al een behoorlijk een eind weg waren van de camping. We liepen verder omhoog. Eerst moesten we over de omheining van de wijngaard springen en daarna begon het echte survivallen. Door bomen door en na een tijdje zagen we de camping, alleen 1 probleem, er lagen 2 ravijnen tussen. We hadden geen tijd meer om verder te lopen want Mara moest nog gaan werken dus zijn we dezelfde route terug gegaan. Weer over de omheining gesprongen bij de wijngaard en waar we naar boven gingen zijn we naar beneden gegleden. Heel onze komt was meteen vies. Toen we uiteindelijk terug kwamen op de camping waren we super vies en zaten we helemaal onder de schrammen.
De zaterdag erop ben ik naar Lyon geweest met Mara. Dat schijnt een hele mooie stad te zijn en waar je goed kan shoppen. We hadden Avignon al 2x gehad dus gingen we naar Lyon toe. Kwart over 6 ’s morgens ging de wekker. Toen zijn we samen gaan douchen en om 7uur zijn we naar boven gelopen naar de bushalte. Om 10 voor half 8 kwam de bus richting Montelimar. Rond 8uur kwamen we daar aan en toen konden we 2 eerdere treinen nemen naar Lyon maar moesten we wel overstappen. Uiteindelijk hebben we om 9uur de rechtstreekse gepakt. We waren toen half 11 in Lyon. Eerst nog heel erg gelachen in de trein. Bij Lyon stonden we vooraan bij de deur maar die deuren in de trein moet je handmatig open doen. Mara wilde hem al open doen maar lukte niet. Ik zei moet je zo en zo doen. Ja doe jij het dan, zei ze. Dus ik doe die deur zo open. Ooow zo zegt ze. Al die fransen al heel chagrijnig achter ons van wij willen eruit. Maar helpen doen ze dan niet. Dus dat was al lachen geblazen. Toen de trap af, kwamen we in een mega stationshal uit! Uitgang stond zowel links als rechts aangegeven. Nergens stond het centrum aangegeven. Dus wij nemen op de gok de linkerkant. Komen we buiten. Heel rustig aan die kant. Mara in haar beste Frans gevraagd naar het centrum, was het de rechterkant. Wij heel die stationshal weer door. En toen we eruit waren zagen we toch een mega groot winkelcentrum! Wij naar binnen, van binnen was hij nog groter dan van buiten! Overal van allerlei soorten winkels, eetgelegenheid, supermarkt, klerenwinkels, schoenenwinkels, tassenwinkels, speelgoedwinkels etc. 4 Verdiepingen hoog! We wisten niet waar te beginnen. We hebben daar ons zelf de hele dag vermaakt! We waren zelfs beetje verdwaald. Na een tijdje hadden we zo’n trek gekregen en overal stonden reclame bordjes van de McDonald’s. Wij die McDonald’s zoeken en zoeken en zoeken. We konden hem nergens vinden. Wij het winkelcentrum uit en om de hoek zagen we een leuke winkel wij erin, bleek dat die winkel ook in het winkelcentrum uitkwam. Uiteindelijk vonden we dan toch de McDonald’s. Daar lekker gegeten en toen weer verder gewinkeld! Het was heel leuk! We hebben hele leuke dingen gekocht. Het was wel weer een duur dagje maar wel zeker de moeite waard! Voor Lyon heb je toch wel een paar dagen nodig om het te bekijken. En dan heb ik het niet alleen over het winkelcentrum :) Om half 5 namen we de trein weer terug naar Montelimar want we moesten optijd terug zijn om van Debbie en Marissa afscheid te nemen. Want die gingen al de volgende dag vroeg naar Nederland. We namen alleen de stoptrein. We kwamen 12 over 6 aan in Montelimar en 10 voor half 7 zou de bus gaan. Wij rennen en rennen. Komen we bij de bus aan, wil je betalen (omdat dat normaal altijd in de bus kan) doet die franse vrouw moeilijk en zegt nee binnen moet je kaartje kopen. Ja lekker, wij naar binnen gerend en gingen net paar fransen weer aan het werk. Wij kaartje naar Le Pommier voor de bus die over paar minuten gaat. En het duurde en duurde, we dachten, we missen onze bus nog schiet eens op!! En kletsen met zijn collega blabla. Uiteindelijk vraagt hij onze leeftijden (want onder de 20 is het goedkoper) snel betalen en naar buiten rennen. Nog net op tijd voor dat de bus vertrok. Op de camping aangekomen liepen we naar beneden met alle tassen vanaf de receptie. Halverwege stoppen gasten en vragen of we mee willen rijden naar beneden. Graag! Alle tassen in de kofferbak gegooid. Daarna nog lekker een pizza besteld en samen opgegeten. Lyon was een duur dagje. En dan niet alleen wat we kochten maar de reis heen en terug was ook al €50,-. Het was heel leuk. Zou graag nog keer terug willen.
Afgelopen zaterdag, last free day. Allereerst heb ik uitgeslapen. En goed ook! Ik werd kwart voor 12 wakker. Die nacht was het 4uur geworden. Het was de laatste dag dat de disco open was. Tot 2uur zoals altijd. Maar het was Charlottes laatste avond dus die was flink aan de alcohol gegaan. Die was zo zat, dat was niet normaal meer. Van de disco naar het poolhouse hebben we 40 minuten over gedaan terwijl je er normaal in 7 minuten kan lopen. Shireen en ik waren nog een blokje omgegaan Daarna ben ik samen met Mara (die sliep bij Gerard in het Poolhouse) in onze pyjama naar het restaurant gelopen en hebben we personeelseten gegeten als ontbijt. Daarna ben ik terug gegaan naar het Poolhouse en ben ik weer in bed gaan liggen en heb ik geslapen. Ik heb echt verder de hele dag geslapen tot een uur of 8. Toen ben ik naar het terras gegaan en heb ik met nog een paar Limbo’s, Errol, Collin en Owen, gaan kaarten op het terras en later in de bar omdat het zo koud werd. Toen bleek dat de disco die avond echt voor het laatste open was dus zijn we met z’n allen nog even geweest en daarna weer bed in gedoken en de volgende dag gewoon weer gaan werken.
Het was heel gezellig die laatste vrije dagen!
Mijn eindoordeel van m’n stage heb ik net gehad en het eindcijfer een 8 gekregen. Ze waren meer dan tevreden over me!
Nou moet ik weer verder tot 11uur. Jullie horen het nog wel als ik weer in Nederland zit!
Ik zal trouwens het mooie weer van hier in mijn koffer stoppen en meenemen als het nog past.

Doeidoei!
Xxx
Annelieke

  • 01 September 2010 - 17:53

    Carlo:

    alleen al om dit stuk te lezen ben je een kwartier kwijt:D
    maar zo te horen erg naar je zin gehad.

    ik kijk er weer naar uit om je weer is te zien:D

    gr.carlo

  • 01 September 2010 - 18:01

    Liell:

    Heej An;)
    Lang, lang, lang verhaal!!:P Wel gezellig winkelen iin Lyon. Volgens mij heb jij dadelijk egt teveel schoenen! Maar, over 4 dagen ben je terug! En je hoeft niet meer helpen met boeken te kaften, want dat is al gebeurd! hahha, Nou ik moet het onderbroekenspel gaan doen!:P xxxLilian

  • 01 September 2010 - 18:07

    Liesbeth Spohr:

    Hoi Annelieke,

    Wat een verhalen kun jij schrijven zeg! Hartstikke leuk om al die belevenissen te lezen. Natuurlijk van harte gefeliciteerd met je goede stagebeoordeling, een 8 echt super goed!!
    Geniet nog even van de komende dagen en tot ziens in Nederland!!

  • 01 September 2010 - 18:42

    Jolanda:

    Hoi Annelieke. Hopelijk heb je de sms ook gehad. Gefeliciteerd met je cijfer, super gedaan! Voor straks; goede reis naar huis. Zie je.
    Groeten ook namens Jacques en Laurens

  • 01 September 2010 - 20:45

    Marlotte:

    Heeee Annelieke!

    Jeetje, ik dacht; eventjes lezen wat Annelieke heeft getypt, maar je kan dat eventjes wel veranderen in 'een kwartier' lezen. Hahah! :P Moet wel zeggen dat het allemaal weer heel leuk klinkt! En nou kom je eindelijk weer eens naar Nederland; ik geloof dat ik de eerst komende tijd niet naast jou wil lopen/zitten/staan. (dan zie ik er zo wit uit:P)

    Hele fijne terugreis!

    Liefs,
    Marlotte

    P.s En super joh, die 8!

  • 02 September 2010 - 10:53

    Preus&co:

    leuk verslag, plenty te zien en te doen gehad
    en jaaaaaaa...neem mooi weer mee, hier is het errug wisselvallig!toppie die beoordeling :-)) Goede thuisreis en we spreken je vast wel als je in 't veen bent.
    groeten van de schelf en alle preuzen.

  • 04 September 2010 - 17:46

    Gonny Kramer:

    Hoi Annelieke,

    Gefeliciteerd met je 8. Je mag trots zijn!!!!
    Verder krijg je voor schrijven denk ik wel een 9, want dat lukt ook heel goed. Leuk om te lezen en mee te beleven.

    Een goede reis terug naar Nederland en tot ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke

Actief sinds 25 Jan. 2010
Verslag gelezen: 611
Totaal aantal bezoekers 65408

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 08 Januari 2015

Stage in Walt Disney World

05 December 2011 - 06 Mei 2012

Stage in Disney

23 April 2010 - 05 September 2010

Stage Le Pommier!

Landen bezocht: