Hoogseizoen! - Reisverslag uit Villeneuve-de-Berg, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu Hoogseizoen! - Reisverslag uit Villeneuve-de-Berg, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu

Hoogseizoen!

Door: web

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

04 Augustus 2010 | Frankrijk, Villeneuve-de-Berg

Hee allemaal!

Eindelijk kan ik weer eens iets van mij laten horen. Het internet heeft hier een paar weken er uitgelegen.
In die paar weken is er natuurlijk heeeel veel gebeurd dus ik zal eventjes gaan vertellen wat er allemaal is gebeurd :D

Allereerst is het hoogseizoen geworden! Jaja dat wist iedereen natuurlijk al. De hele camping staat vol (Nederlanders) Nu is dan ook echt het echte werk begonnen. We hebben geen trainingen meer ofzo. We hebben nu heel de dag door activiteiten voor jong en oud.
's Morgens vroeg begint de dag al met buitensport activiteiten zoals speleogie, canyoning, kanoën, foret de l'aventure ect. Niet elke dag zijn alle buitensporten er maar wel op vaste dagen. Elke dag is er weer een ander programma met genoeg activiteiten. Ik zal het programma eens laten zien hoe het er morgen uitziet, woensdag 4 augustus.

Woensdag 4 augustus 2010:
07:30 – Discovery canyoning
07:45 – Adventure canyoning
08:00 – Aero canyoning
08:20 – Family canyoning
08:30 – Kanotocht op de Ardèche
09:00 – Aero-parcour
09:00 – Occhtendmeeting
09:15 – Bordschrijven
10:00 – Kids Club
10:00 – Voorbereiden Smokkelspel
11:00 – Dieren voeren
12:00 – Adventure canyoning
12:15 – Aero canyoning
12:15 – Family canyoning
14:00 – Thema Cowboy spelletjes
14:00 – Voetbal voor jongeren
15:00 – Mario kart DS toernooi
16:00 – Oefenen kindermusical
16:00 – Voetbal voor kinderen
16:30 – Inschrijvingen
18:00 – Zwembadspelletjes
19:00 – Voorleesverhaaltje
19:30 – Luc & Lily
20:00 – Minidisco
20:00 – Voetbal voor volwassenen
20:30 – Thema Cowboy
20:30 – Bosspel Smokkelspel
21:00 – Dansen op terras
21:00 – Lasergame
21:00 – Oefenen Mamma Mia

Niet alles is ook voor de gasten. Ochtendmeeting bijvoorbeeld, dat is voor ons zelf. Dit staat wel op het rooster ingepland. We doen dan elke morgen met de mensen die er zijn de dag door bespreken. Als er wijzigingen zijn dan horen we die dan.
Voorbereidingen horen er ook niet bij. Dit is ook voor ons zelf dat alle spullen voor die activiteit compleet zijn en alles duidelijk is voor iedereen die mee doet aan het spel.
Gasten kunnen zich ook elke dag (behalve zaterdag) inschrijven voor de activiteiten waar je je voor moet inschrijven. Er zitten bij het zwembad een aantal mensen van 16:30 – 18:30 en in die tijd kunnen gasten zich inschrijven.
Oefenen van Mamma Mia is ook niet voor de gasten. We doen elke avond van te voren nog even de teksten doornemen zodat je na 3 weken toch weer weet hoe je je moet inleven in dat stuk en je tekst weer even doorneemt zodat je het weer weet. Dit doen we tot 23:00 in de disco. Zijn we eerder klaar, dan moeten we nog tot 23:00 gaan mee dansen op het terras.

Op onze vrije dag zorgt bijna iedereen dat hij of zij van de camping gaat. Of naar een stad of naar het strandje. Zwemmen in het zwembad op de camping is geen optie want het is zo druk en iedereen herkent je en het is niet leuk meer om te zwemmen. Als het mooi weer is gaan we altijd naar Isla Cool Douce. Dat is een strandje ongeveer een half uurtje rijden met de auto. Daar kan je van rotsen afspringen. Hoogste is 8m hoog ongeveer. Soms durven mensen niet en dat is leuk om te zien. Zelf heb ik er ook boven gestaan met Lars, Ester en Bram. Alleen Bram en ik durfden en waren al keer gesprongen maar Ester en Lars zouden ook springen maar hadden het die keer ervoor niet gedaan. Dus we zeiden nu gaan jullie eerst en dan wij pas anders gaan jullie er weer vandoor. We hebben serieus een half uur boven gestaan. Toen waren Bram en ik het zo zat dat we naar beneden wilden en zijn gesprongen. Vervolgens hebben Ester en Lars nog heel lang boven gestaan van zullen we springen of niet. Uiteindelijk hebben ze niet van de hoogste gesprongen. Ik ben 3x op het strandje geweest tot nu toe.
Als het wat slechter weer is dan willen we ook nog weleens naar een stad gaan. Ben in Aubenas geweest en in Avignon weer een keer. Wat slechter weer is heel slecht voor je portemonnee! En afgelopen zaterdag zijn we met grote groep ook uit eten geweest bij The Buffelo Grill.
Helaas moet ik nu wachten tot volgende week zaterdag totdat ik echt weer vrij heb. Gisteren ben ik namelijk te laat gekomen bij een activiteit. Ik had om half 8 Luc & Lily begeleiding. Dan moet je voor het podium staan en zorgen dat de kinderen geen steentjes gaan gooien. Iedereen gaat nu altijd lachen van doen ze toch niet? Nou ik kan je vertellen er zijn zat jongens en meisjes die dat wel doen! Maar goed ik had om kwart over 7 een lijst opgehaald en ging boven naar de snackbar om te kletsen met Marissa die achter de bar stond. Want ja ik moet m’n tijd toch ergens doorkomen tot kwart voor 8. Ik moest pas om kwart voor 8 weer beginnen. Om half 8 kwam Gerard naar boven en zei, moet jij geen Luc & Lily begeleiden? Oepsieeee dat is waar dus ik naar beneden gerend en ondertussen mn shirt aangedaan maar het was al begonnen. Dus nu mag ik lekker zaterdag mijn vrije dag inleveren. Nu is het niet de hele dag maar hoef ik maar 1 activiteit te doen maar toch is het wel een stukje je vrije dag inleveren.

Nou is er hier nog iets belangrijks gebeurd en dat mag zeker niet vergeten verteld te worden!!
We hebben hier ook het WK gevolgd tot het bittere einde!
We waren net zoals iedereen heel verbaasd dat we de finale bereikt hadden. Het maffe was dat ik me het moment nog herinner dat voor het WK een poule poster werd opgehangen. Toen zeiden beetje lacherig en niet gemeend tegen elkaar: zullen we vast 11 juli vrij vragen want we halen zeker wel de finale! Halen we nog echt de finale ook!! Nou de finale was hier een groot feest. We hadden vanaf 14:00 een aangepast programma. We hadden snel allemaal Hollandse spelletjes bedacht. Spijkerpoepen, koekhappen maar ook spandoek maken, ezeltje prikje, nja we hadden er een stier van gemaakt vanwege Spanje. Ik stond bij het spandoeken maken. We hebben paar hele leuke gemaakt. Omdat het zo bloed heet was kwamen er niet heeel veel kinderen op af maar wel dat er altijd iemand was. Dit was tot 17:30. Vanwege het aangepaste programma was zelfs een Belgisch gezin een dag eerder naar huis gegaan! Ze hadden boos bij de receptie gestaan dat de camping veel te veel deed aan voetbal en dat het niet meer normaal was om zoveel te doen voor het WK. Zelfs een aangepast animatieprogramma blabla. Dus wilden ze een dag eerder weg.
Om 18:00 gingen we verder met klaar maken voor de avond. ’s Morgens zijn we ook bezig geweest met het terras versieren, helemaal oranje en rood, wit, blauw. We hadden heel veel ballonnen opgeblazen en een mooie boog van gemaakt. Ze hadden vanuit Parijs een scherm van 10m2 laten komen voor op het terras. Mega groot ding! Het was stampend vol het terras. Helemaal oranje! Het zal ongeveer 2000 man geweest zijn. Alleen stonden er 2 Belgische kinderen tussen in een Spaans voetbal shirt. Op het terras waren allemaal eet en drink kraampjes gekomen. Ik stond met een aantal bij het drink kraampje en we verkochten ook popcorn en muffins. Soms was het echt een kabaal van toeters en schreeuwende mensen en het was zo gezellig! Tot er gescoord werd vlak voor einde van de verlenging. Het hele terras was meteen doodstil. Niet eens een boee ofzo. Nee echt doodstil en dat is best wel eng met zoveel man. En toen het er echt op zat bleef het dood en dood stil. Iedereen was sipjes en was elkaar aan het troosten. Iedereen verliet het terras meteen zonder ook maar iets te zeggen! Wij moesten alles nog opruimen het hele terras dus we bleven stilletjes zitten want niemand wilde meer iets te drinken hebben. Toen kwamen er 2 belgische mannen naar ons toe. Ze zeiden: Jullie moeten niet zo sipjes zijn! Jullie moeten juist blij zijn dat jullie de finale mochten spelen. Wij belgie kwamen niet eens door de voorrondes. Wij hebben nog nooit de finale gehaald. Jullie moten blij zijn! Milaine en ik waren het er mee eens maar we moesten het maar bijvoorbeeld niet tegen Mark of Shireen zeggen want die zeiden dan dat we onze mond moesten houden! Er was confetti door de lucht gegaan en net om het grint dus moet je alle sliertjes met je handen pakken. Het opruimen ging ook stilletjes. Het was een rot werk! Daarna zijn we even nog naar de disco gegaan om alles even te vergeten. Het was een hele lange, met bijna geen pauze (want gegeten had ik niet), hete, leuke maar ook treurige dag. De volgende dag moesten we overal de oranje versiering eraf halen. En dat was veel. We hadden heel het zwembad vol gehangen en versierd en de ramen geverfd en hetzelfde ook in de bar. Het hele terras was versierd. Alles hebben we weggehaald behalve de versiering in het Poolhouse want dat hangt er wel gezellig. Het was een hele beleving die we niet meer zullen vergeten!

Bedankt voor alle leuke kaartjes die nog binnen komen :D

Groetjes vanuit Frankrijk!
-xxx- Annelieke

  • 04 Augustus 2010 - 11:27

    Opa:

    bedankt voor je verslag en de mooie foto van het animatieteam, leuk het hele stel terug te zien, welke wij ook op 12 juni
    ontmoet hebben.nog een aangename tijd daar, en maak het niet te laat.
    veel liefs

  • 04 Augustus 2010 - 12:39

    Oma Giny:

    Hoi, leuk weer eens wat te horen via de mail.Wat een leuke foto met bekende gezichten.balen van je vrije dag maar wel goed voor je portemonaie nu je niet kunt gaan shoppen.stuur ook maar een beetje beter weer naar Nederland toe het is hier koud en nat.dit was het weer. liefs oma giny

  • 04 Augustus 2010 - 13:26

    Preus&co:

    hé, voorbij de radiostilte.... wat een leuk verslag en tja hollands feestje op het franse land...top om dat te vieren en jammer dat er niet een andere uitslag was. Zeurpieterige nederlandsers die de camping vroegtijdig verlaten...ik ben geen voetbalfan, maar deel de spanning wel en ach dan doe je tóch iets aan oranje: je bent niet voor niets een nederlander en als het positief is mag je dat best laten merken. Volgens mij word je al een aardige francaise...een toekomstig vaderland, of komen er nog nieuwe en andere uitdagingen. We gaan het meebeleven. Heb een gezellige resterende tijd. groetjes uit het regenachtige veen van hamamajo.

  • 04 Augustus 2010 - 14:14

    Lilian:

    Heej Anniee!!!;)
    Jammer van Dat WK!:( Wij waren het bij Familie de Wit gaan kijken met Familie Spohr en ...
    Maar!!Is Mark goedgekeurd:PMooizoo!! Het Vakantie werk zit er BIJNA op!BIJNA kom je weer naar huis!! Ik heb je wel gemist zeg!Maar ik wil ook van de Rotsen afspringen! Esther&Lars moeten gewoon GAAN met die BANAAN!!:P Kei vet!
    Nouja,, XxLiell

  • 04 Augustus 2010 - 14:23

    Marlon:

    heey anneliekie
    hoe gaat ie?
    wat een lang verhaal heb je gemaakt.
    lilian mama en ik zijn naar de 3d film geweest
    kei vet!
    hij hete:sammy's geheime doorgang
    we moesten wel een bril op
    en jammer dat je je vrije dag moest inleveren
    anders kon je met je vriendinnen of alleen shoppen
    jammer
    ik hooop dat je snel weer naar ons komt
    want ik heb je heel heel heel heel heel erg gemist
    over een maand kom je terug
    dat is leuk
    nou ik zie je
    groeten marlon

  • 07 Augustus 2010 - 14:00

    Masja:

    lieve Annelieke!

    leuk om alles weer te lezen! Bedankt voor je kaartje! haha een heel verhaal! Nog een klein maandje en dan zit het er al op joh!

    Veel succes en plezier nog!

    Liefs

  • 11 Augustus 2010 - 10:47

    William Hilhorst:

    Sorry voor de snippers tijdens de finale. Die waren van mijn kinderen.

  • 21 Augustus 2010 - 09:51

    De Voortjes:

    He Annelieke,

    Ik wilde je nog ff een hele fijne tijd toewensen voor de laaste weken! Wij hebben ons prima vermaakt in de 14dgn dat we bij jullie waren en ik denk dat de tijd voor jullie voorbij is gevlogen!
    Geniet er nog ff van en we zien elkaar wel weer eens bij Anne

    Groetjes Isa Tess en Rianne

  • 22 Augustus 2010 - 08:04

    De Giessenaartjes:

    Hoi Annelieke,
    We hoorden dat je stage er bijna op zit.
    We wensen je nog veel plezier toe de laatste weken en tot ziens.

  • 22 Augustus 2010 - 10:37

    Annemarieke:

    hoi Annelieke,

    ik denk dat jij het hartstikke leuk hebt gehad deze maanden, wel heel hard werken, maar ook veel leuke vrienden opgedaan.Je verslag laat in ieder geval heel veel spannende dingen zien. knap hoor van 8 meter!! Ben onder de indruk. ik hoop dat je deze laatste week nog goed gaat genieten, want de ergste drukte zal wel voorbij zijn. Heel veel plezier en tot over een paar weekjes,

    annemarieke

  • 01 September 2010 - 09:51

    Amy:

    annelieke,
    heb jij mijn kaartje al gehad toevallig? :P is al heel lang geleden hoor dat ik die heb gestuurd..
    wooow nog maar 4 dagen,echt kort joh.
    niet normaal..
    maar ik spreek je snel weer en zie je snel.
    xxxkus amy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke

Actief sinds 25 Jan. 2010
Verslag gelezen: 1599
Totaal aantal bezoekers 65433

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 08 Januari 2015

Stage in Walt Disney World

05 December 2011 - 06 Mei 2012

Stage in Disney

23 April 2010 - 05 September 2010

Stage Le Pommier!

Landen bezocht: