Viva la France! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu Viva la France! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu

Viva la France!

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

11 Maart 2012 | Frankrijk, Parijs

Hallo...daar ben ik weer!! :)

De maand februari is alweer voorbij. Het is super lekker weer! Net te koud om zonder jas te werken maar de handschoenen en dikke sokken blijven in het kluisje liggen. Deze maand is een drukke maand geweest en voorbij gevlogen.
We hebben ongeveer 3 weken ijskoud weer gehad. En 3 dagen sneeuw. Daar is het gelukkig bij gebleven. Het is mooi om te zien maar vervelend als je moet werken.Deze maand was het al weer wat drukker. Dit kwam ook vooral doordat er vakantie was in Spanje, Frankrijk, Engeland, België & Nederland. Dus de afgelopen 3 weken is het niet rustig meer geweest en was voor ons lekker om te werken.
De shows stellen nog steeds niet veel voor. Vandaag was ook voor het laatst de Peter Pan show. De komende 2 weken is alleen dan de Goodmorning show en de parade om 5uur. Eind maart komen weer vele shows (terug).

Mijn leraar is langs geweest. Heeft een klein praatje gemaakt en ik heb de werkplekken laten zien en wat verteld en binnen een uur was mijn leraar er weer vandoor...Snelste bezoek ooit die in Disney is gemaakt, denk ik. :)

Deze maand ben ik 2x naar Nederland even op en neer geweest. De 1e keer ben ik uit het werk op vrijdag vertrokken met de TGV en zaterdags ben ik naar de Huishoudbeurs geweest . Deze traditie moesten we er wel inhouden namelijk! :) 's Zondags ben ik alleen met de auto terug gereden naar viva la France. En maandag was het een gewone werkdag.

Laura, mijn kamer/huisgenootje, is jarig geweest. En we zijn uit het werk gaan uiteten in Val d'europe in het grote winkelcentrum bij een Italiaan. Zit je daar in Frankrijk... achter ons Nederlanders, voor ons Nederlanders en Rechts ook nog Nederlanders..Hoe is het mogelijk vraag je je dan af?! De afgelopen 2 weken stond er op het papiertje met alle info van het park dat het grootste percentage van gasten in het park frans was maar daarna kwamen toch echt wel de Nederlanders.

In het park worden wij regelmatig gefilmd. Ons werk vinden ze schijnbaar zo interessant. Alleen vaak lopen die filmploegen met het snelle werk behoorlijk in de weg.
Laatst was het anders. Toen liepen we info te geven met 3e en werden we bij het kasteel staande gehouden. Het had te maken met Disney's 20ste verjaardag. Ze begonnen in het frans te praten en probeerde om onze namen te lezen maar bij mij liepen ze weer vast natuurlijk. Waar kom je vandaan? Je bent geen francaise. Nee uit Nederland. Ooow dat is ook wel leuk doen we het in 3 talen, Frans, Engels & Nederlands. Wat we moesten zeggen: Gefeliciteerd Disneyland Parijs! Ik moest als eerste maar ik maakte er van Gefeliciteerd Disney! Cute! Overnieuw nu met Parijs erachter. Poging 2: Gefeliciteerd Disney...en ik dacht oeps ik moest Parijs nog zeggen. Poging 3 ging het wel goed haha. Mijn collega's daarna mochten het nog in het frans en engels doen.
Ze maken trouwens heeel veel reclame over de 20ste verjaardag van Disney. Wij als castmembers krijgen ook heel veel informatie. We hebben al verschillende presentaties erover gehad. Afgelopen donderdag weer en dan geen kleine maar toch wel een presentaties van 3 kwartier. We hebben al mogen zien hoe de nieuwe parade en kostuums eruit komen te zien. Van alles wat weten we al. Het is heel leuk dat ze ons op de hoogte houden. 29 Maart dan krijgen we een voorproefje van de water/lichtjesshow rondom het kasteel die er komt. We zijn heel nieuwsgierg hoe het gaat worden allemaal.

Na de carnavalsvakantie had het noorden vakantie. Thomas die voor de Kerst er was met een aantal Nederlanders kwam terug voor een week. Niet bij Guest Flow maar bij Parking dit keer. De week begon leuk alleen dinsdagochtend werd het geheel veranderd. We zouden na het werk het park ingaan en ik kreeg een sms met de lunch dat hij niet mee kon want in het ziekenhuis lag met een gebroken kaak en afgebroken tanden. Zijn kaak was op 2 plekken gebroken en ik zou uit werk dan even op ziekenbezoek komen en Thomas had het adres doorgegeven. Toen ik thuis was kreeg ik te horen dat hij diezelfde dag nog overgeplaatst zou worden naar Parijs omdat ze hier de operatie niet konden uitvoeren. En aangezien Parijs nog zeker een uur rijden is ben ik meteen naar het ziekenhuis gereden opzoek naar Thomas. Wat een drama was dat. Ik heb een uur lopen zoeken voor ik hem uiteindelijk gevonden had en 10 seconde gezien heb omdat ze net met hem naar de ambulance reden om naar Parijs te brengen. Er is geen verpleegster of dokter te bekennen. Het ziekenhuis zag er niet heel mooi uit. In NL zou het allang afgekeurd zijn. Alle bali's zijn ook nog eens dicht. En zo goed is mijn frans ook niet maar ze begrepen me ook met handen en voeten. Tsja, in Disney hoef ik de woordjes gebroken kaak niet te gebruiken. Gelukkig bestaan de smartphones! Een ambulancebroeder sprak wat in bij een App en vertaalde het toen naar het Nederlands waar ik het zou kunnen proberen. Ik werd alleen steeds ergens heen gestuurd en niemand wist ook maar iets. Uiteindelijk op verdieping 4 heeft een verpleegster rond gebeld met de informatie die ik had en wist ze waar Thomas lag, verdieping 0. Maar ze zegt hoe leg ik dit makkelijk uit hoe je daar komt. Uiteindelijk riep ze een andere verpleegster die me al eerder geholpen had en zij liep met me mee en zo kwamen we bij Thomas uit. Ze zegt is dat hem? Ik keek naar het achterste bed wat in de gang stond denk jaa maar toch niet helemaal en op het moment dat ik nee wil zeggen valt mijn oog op een jongen ervoor die rechtop wilde gaan zitten maar het hem veel moeite kostte. Denk aii die is er flink aan toegetakeld zeg, vreselijk voor hem. Dus ik wilde zeggen dat is hem helaas niet en dan na een uur de moed opgeven maar ik keek nog eens en nog eens naar die toegetakelde jongen en ik schrok want het was Thomas! Ik had hem niet eens herkent. Wat was er nou gebeurd? Op parking was hij ten val gekomen en had meteen een epileptische aanval gehad. Dus ik zeg dat is hem ja!! Op dat moment schuiven ze wat bedden links en rechts weg want alles stond op de gang door elkaar en ze reden hem naar de ambulance. Ze vroegen of ik meeging naar Parijs en in 2 seconde moest ik beslissen maar was wel geschrokken nog en ik was er ook met de auto en de dag erna zou ik naar NL gaan dus ik kon niet mee. Vrijdags mocht hij weer uit het ziekenhuis en 's zondags is Thomas met zijn ouders terug gereden naar NL. Zij waren woensdagnacht naar Parijs gereden. Een gebroken kaak kan je vergelijken met een gebroken arm. Je zit 6 weken in het gips alleen met een kaak is dat beetje lastig maar mag je 6 weken niet normaal eten omdat je niet mag kauwen. Het komt allemaal wel weer goed gaan we vanuit. De week liep helaas wat minder goed af en anders dan gedacht! :)

Normaal ben ik vrij op zaterdag en zondag. In januari heb ik mijn dagen voor de week van 29 februari al gewisseld.Ik zou vrij zijn 29 februari en 1 maart. Want wat was nou de bedoeling... papa is 29 februari jarig en omdat dat maar 1x in de 4 jaar is moest ik er gewoon bij zijn. Ik had dit samen met mama geregeld. Om 00:00 's nachts had ik ze in NL wakker gebeld en gezongen. Als excuus gaf ik dat ik toch iets speciaals moest doen nou ik er niet bij kon zijn met zijn echte verjaardag. Mama zegt nog voor de grap tot straks hè! Nee ze moet toch werken! Ze kan niet komen. Oowjaa, werkse dan! Niet wetende dat ik toch zou komen. En 's morgens ben ik weggereden naar NL. In de straat had ik de auto expres al op het hoekje geparkeerd. Ik loop door de poort en zie papa net de tuin in lopen ik sprint terug naar de voordeur want ik wist niet wat de bedoeling zou zijn en bel als een gek aan. Mama doet de deur op en zegt hij is in de tuin ga maar via de tuin. Dus ik weer door de poort en roep zo VOLK!! Papa kijkt raar om. Wat doe jij hier? Je moest toch werken? Je zat toch in Frankrijk. Zijn gezicht is niet te beschrijven hoe mooi het was, hoe verbaasd en verrast. Niemand anders wist het, op Lilian en ome Erik na. Dus het was een hele verrassing voor iedereen!! Het was een leuke en geslaagde verjaardag!

Afgelopen vrijdag zijn er 4 super vrienden voor mij naar Disney gekomen. Ik heb die dag gewerkt en zijn hun het park in geweest. Daarna zijn we uiteten geweest in Disney Village bij Annette's Diner (bij ons Annetje :D ) De volgende dag zijn we 's middags met de trein naar Parijs gegaan. We hebben daar van alles gezien. Louvre, Eiffeltoren. Samen met Dirk en Rik ben ik nog de Eiffteltoren opgeklommen. We hebben heel sportief de TRAP genomen!! Kwamen onderweg nog veel van die mannen tegen die sleutelhangers verkochten. Nadat we de zoveelste gezien hadden zei ik weer dat ik niks wilde. Hij vroeg waar we vandaan kwamen enzo en na elke zin eiffeltoren kopen? Nee ik koop geen eiffeltoren! Daarna zei ik voor de grap dat ik een roze wilde. Deze had hij niet want hij verkocht alleen goud en zilver. Balen voor hem! Lopen we verder komen paar meter verderop de volgende tegen Eiffeltoren kopen? Zeg nee dankje. Rik zei op hetzelfde moment dat ik het dacht: Ja deze heeft wel een roze hè haha. Dus dat excuus kon ik toen niet gebruiken. :D We hebben de laatste trein om 5 voor 12 terug genomen en waren 1 uur terug in Disney. Ik ben toen Disney Village even ingeweest en kwam een collega uit de Efteling tegen. Ze hadden een rolstoel voor iemand geregeld maar moest naar achteren door een volle kroeg en wie moest erin gaan zitten... ik! Bram zegt zitten en een beetje zielig kijken! Wat is pas op in het frans? Attention. Ik werd geduwd en Bram liep ervoor met Attention!! attention!! En dat door een volle dansende kroeg. Al die mensen kijken je aan sneu voor je dat je in een rolstoel zit maar door een volle kroeg proberen te komen is wel lef! Daar nog een leuke nacht gehad. Er waren ook 2 vrienden uit het geweldige Vught! Het was een hele leuke avond/nacht vol Nederlanders! Vandaag was er een marathon hier in de straat waardoor ik de straat niet echt op kon want het was afgezet. Toch nog in het park terecht gekomen en wat attracties gedaan en de winkels met Faizah bekeken. Daarna uiteten geweest bij de macdonalds en John, Rik, Dirk en Faizah uitgezwaaid want ze gingen weer terug naar Nederland.

Nu is het feest weer voorbij en morgen mag er weer gewerkt worden.
Ik zeg welterusten allemaal en tot het volgende avontuur!

Groetjes,
Annelieke

  • 11 Maart 2012 - 22:20

    Corinne "Ravenstein":

    Meid, wat heb jij een geweldige tijd daar in Frankrijk. Wat een rijkdom aan ervaring.Super dat je ook "gewoon" even op en neer rijd naar NL, maar dat had ik je 29-02 al gezegd.
    Ik zeg Welterusten en nog veel plezier.

  • 12 Maart 2012 - 09:38

    Marjolein Preus:

    Hey meid! Wat een super tijd heb jij daar zeg!! Hopen dat mijn broertje dat ook ervaart straks, das wel werken ipv stage, maar ook in Viva la France! :D Hij zit volgens mij wel iets zuidelijker, maar hoop dat ie ook zo'n verslag bij gaat houden!! Geniet er nog van en ik lees het wel weer!
    Groetjes Marjolein

  • 12 Maart 2012 - 11:30

    Karin:

    Hoi Annelieke,

    Ik heb weer genoten van je reisverslag!
    Leuk voor jullie pap dat je naar Nederland bent gegaan. Echt een verassing. Bedankt voor jou felicitatie, je was de eerste, op Maikel en Max na dan, die mij feliciteerde. Harstikke leuk dat je er aan gedacht hebt.
    Gelukkig voor jou is het minder koud, want dat maakt het werken toch een stuk prettiger. Verder is het hier in huis een rotzooi, dus zou ik wel met je willen ruilen van werkplek. Het hele huis is onder leeg, want de vloer moet gepolijst worden. Dus als je tijd over hebt, kun je hier aan de gang! Nee zonder gein, werk ze en ik kijk weer uit naar het volgende verslag.

    Groeten van Karin en de rest van de Hegeraatjes x

  • 12 Maart 2012 - 15:41

    Marlon:D:

    Hoi annelieke. :D
    Alles goed? :D
    Met mij wel hoor. :D
    ze hebben het in inderdaad veel over
    disney land parijs. :D
    het gaat dan ongeveer zo: boek nu voor dan en dan en ontvang 40 procent korting want disney land parijs wordt/is 20 jaar dat moeten we vieren! :D
    ongeveer zoiets. :D
    haha. :D
    en wat was dat verhaal lang zeg. :D
    Het langste verhaal van al die verhalen volgens mij ik viel er bijna van in slaap. :D
    zoooooooo lang duurde het. :D
    haha. :D :P :) C:
    zo lang duurde het. :D
    haha. :D
    verder wens ik je veel succes verder op je werk. :D
    Ik spreek je nog wel en lees nog wel wat van jou lange en lange en nog eens lange berichten. :D
    Groetjes marlon. :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke

Actief sinds 25 Jan. 2010
Verslag gelezen: 658
Totaal aantal bezoekers 65499

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 08 Januari 2015

Stage in Walt Disney World

05 December 2011 - 06 Mei 2012

Stage in Disney

23 April 2010 - 05 September 2010

Stage Le Pommier!

Landen bezocht: