Special events! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu Special events! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu

Special events!

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

03 April 2012 | Frankrijk, Parijs

Haa!

Hoe is het daar in Nederland? Hier in Frankrijk is alles prima!

Nu langzamerhand geloof ik wel dat het maart is want de temperatuur is wel lager. Maar toen het een tijd lang 25 graden hier is geweest dacht je...het is juni! Wat een bofkonten! Natuurlijk werk je 5 dagen en is de 6e dag, wanneer je vrij bent, aan het miezeren. Dus bij bruinen kan alleen op het werk. Dit is al aardig gelukt hoor ik zo links en rechts. Het enige wat wel bruin wordt is het gezicht en je onder armen als je je mouwen opstroopt natuurlijk. Heel veel mensen hebben ook een zonnebril in hun gezicht staan. Ziet er niet uit maar wel grappig om te zien :D

Wat is er de afgelopen maand allemaal gebeurd..vrij weinig bijzonders. Maar niet niks natuurlijk!

Vorige week dinsdag was voor het eerst dé nieuwe parade. Hij is echt heel mooi geworden. Er zitten dansers in die met segways dansen. Maar je ziet niet dat ze met segways dansen/rijden dus het lijkt alsof de echt allemaal vliegen en magie is. Heel mooi!

Afgelopen donderdag 29 maart was er de grote show voor het allereerst voor Castmembers. Voor gasten zou hij zondag pas voor het eerst te zien zijn. De show was in 1 woord fantastisch!! Ik zal wat foto's erbij doen van de show. Hij duurt toch wel minimaal een kwartier en is echt..Disney! Niemand had het zo mooi verwacht en iedereen stond met open mond te kijken en zeiden na de show: Ik had niet verwacht dat het zo mooi zou zijn! Dreams is een show dat zich op het kasteel afspeelt. Een aantal Disney verhalen worden geprojecteerd op het kasteel en water stralen en vuurwerk zit er ook in. Kortom amazing!

Vrijdag 30 maart, heel de dag mogen werken op dezelfde plaats. Dat was een beetje saai. Ik moest duur materiaal bewaken voor het evenement van dat weekend. Omdat de salaris waarschijnlijk omlaag gaat was er ook een staking. Er werd gestaakt door castmembers in het park. Ze hebben er voor gezorgd dat zowel de parade in de studios niet doorging als in het gewone park. Voor werkende castmembers heel vervelend want leg dat de gasten maar eens uit. Want alle gasten zaten al wel klaar en te wachten. Wij stonden ook al op onze posities.
Je ziet heel veel schoolreisjes ook in het park. Liepen die stakers met vlaggen en fluitjes langs zegt een Nederlands meisje wat is daar aan de hand? Dadelijk is het een grap en komen we in Bananensplit en zien we Frans Bauer nog. Dat hoef ik echt niet hoor! Ik schoot toen wel in de lag en ze keken me aan en zeiden, heb jij dat verstaan? Ik zeg ja ik ben ook Nederlands maar maak je geen zorgen dat zijn stakers de Nederlandse VIP gasten komen morgen pas in Disney aan. :D
Zaterdag was dan het grote feest na sluitingstijd van het park voor alle VIP gasten die uitgenodigd waren. Ik was zaterdag vrij en heb dus geen BN'er gezien. Ik ben gaan shoppen in Parijs met Laura! :D Sta je in de rij voor de kassa..wie komen er achter je staan...Nederlanders...En ze stonden flink te roddelen over iedereen die voor hun stond. Zo ook wij. We zeiden niks en vonden het super grappig en op het moment dat we omdraaien lachen we zo omdat onze lach inhouden beetje lastig was. Dus uiteindelijk hadden ze het wel door. Sta je op de Metro te wachten wat hoor je achter je...Papa mag ik een snoepje? Ga je 's avonds uit staan er Nederlanders naast je te praten over iedereen wat hun maar niet beviel. Het is niet te geloven...
NEDERLANDERS ZIJN GEWOON OVERAL!!! :D

Zondag was ik ook vrij..wat heb ik toen meegemaakt..even denken..Owja ik had lekker tot 12uur uitgeslapen. En omdat het mooi weer was lekker de ramen open gezet. Zit ik te ontbijten/lunchen komt er een hoofd door het raam Salut!! Zo dat is schrikken. Staan er 2 collega's. Ze kwamen later terug en vroegen of ik meeging lunchen bij vrienden. Ik snel aangekleed en met hun daarheen gelopen. Ja jij moet eerst naar binnen. Ik loop naar binnen Bonjour! Kijken ze me raar aan. Waren mn colleg's even blijven wachten en kwamen toen lachend binnen. Nou ik op z'n Spaans voorgesteld, geen hand maar 2 zoenen. Waren allemaal Spanjaarden namelijk. Maar 1 collega is Italiaans maar kan wel beetje Spaans. Zat ik daar tussen allemaal Spaanssprekende mensen. Snapte er niks van dat ging te snel allemaal. Wel heerlijk gegeten en een aantal gingen daarna het park nog in. Opeens verstond ik hoelaat gaat de bus..over 12minuten..zoefzoef iedereen weg behalve diegene die daar woont. Ik stond echt zo..oow okee en nu? Ik gevraagd kan ik helpen met opruimen/afwassen? Nee hoeft niet hoor. Nou zeg dankje wel enne doei. Ik kende heel die persoon niet was zo raar. :S Zo maak je nog wat mee. :D
's Avonds ben ik met Laura en Elke naar de Wild West Show geweest. Was wel grappig voor een keertje. Het is een dinnershow dat gaat over het wilde west met paarden enzo. Maar heel leuk dat het publiek erbij betrokken wordt!

Dat was het wel weer zo'n beetje. Zo nu en dan doen we een drankje met collega's of een rondje park. Dus is wel leuk. Hebben jullie nog een leuk nieuwtje?

Ik zeg nog een hele fijne avond en tot de volgende keer!

Groetjes,
Annelieke

  • 03 April 2012 - 23:18

    Preus&co:

    iets leuks beleefd...nee hier is 't zooooo saaiiiii. Veenendaal is aan het breien,want de koninging komt hier haar verjaardag vieren, en als voormalig woldorp moet je toch iets culti laten zien, niet? en tabak komt ook aan bod. Maar alle gekheid op een stokje...ze schijnen er wel iets van te maken. Rhenen gaat op historytour(zij hebben trouwens vrouwe Cunera en die is heel beroemd) en 'tVeen put zich uit in Cultuur end. met veel zang. Het is maar een korte route die bewandeld wordt, dus er zal wel veel moeten gebeuren langs die plekken, rondje theater en rondje kerk, richting het gemeentehuis...het wordt vast een spectakel. Maar jouw daagjes vliegen ook al weer om...nog even en je kunt de bollen komen bekijken op de Keukenhof of Floriade. Al enig idee wat je hierna gaat doen?...Willemstad??? Hé meis...we zien je spoedig en kom dan gezellig een bakkie doen
    groetjes van hamamajo

  • 04 April 2012 - 18:09

    Marjolein:

    Haa kiek,
    Het klinkt niet echt alsof je niets beleefd. Ben jaloers op het mooie weer en je al ietwat bruine kleurtje..
    Hier is het weer ook wel mooi geweest, maar ja daar heb je weinig aan als je hele dagen in een schoolgebouw zit:(
    Hier is het verder chaos,, nu middenin mijn tentamenweek, het evenement neemt nu serieze vormen aan, en er wordt gerotzooid met het beleidt rond mijn opleiding, dus nog even afwachten hoe dat afloopt...
    Dan heb je verder nog werk,, vrienden en familie..:P Druk genoeg iig!

    In mijn ooghoek zag ik dat je over bijna een maand alweer terug bent! Echt super leuk, als het goed is heb ik dan alle drukte voor heel even achter de rug.. dus dan zouden we wel een dagje kunnen prikken!:)

    Nog heel veel plezier en succes, en ik spreek je snel weer!
    X Marjolein

    p.s. baal er nog steeds van dat Cas en ik niet kunnen komen:( die foto's maken me nog nieuwsgieriger!!

  • 05 April 2012 - 09:57

    Anne:

    Hoi Liekie!

    Echt mooi die foto's van Dreams jammer dat dat er nog niet was toen ik er was.. Maar goed nog een maand en dan ben je alweer terug in Nederland nog even doorbijten niet te bruin worden anders haal ik je natuurlijk nooit in als we eindelijk op vakantie gaan..

    xx

  • 07 April 2012 - 00:21

    Elke:

    Wild West Show was wel grappig voor een keertje? Was amazing! Doe mij nog maar een keertje! :D X

  • 07 April 2012 - 19:26

    Marlon:

    hoi zussie.
    alles goed?
    leuk om te horen wat je allemaal hebt meegemaakt.
    groetje marlon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke

Actief sinds 25 Jan. 2010
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 65508

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 08 Januari 2015

Stage in Walt Disney World

05 December 2011 - 06 Mei 2012

Stage in Disney

23 April 2010 - 05 September 2010

Stage Le Pommier!

Landen bezocht: