Bonne Année! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu Bonne Année! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu

Bonne Année!

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

14 Januari 2012 | Frankrijk, Parijs

Halowtjes!

Een gelukkig en een super 2012 toegewenst! We zitten al weer 2 weken in het nieuwe jaar. Ik hoop dat iedereen nog 10 vingers heeft :) Ik in ieder geval wel! Met oud en nieuw was het park tot 01:00 open en ik had dan ook het geluk dat ik zowel oudjaarsdag als nieuwjaarsdag vrij was! De Nederlandse collega's die hier voor 2,5 week waren moesten allemaal werken tot half 2. Samen met Arnaud ben ik het park rond 23:00 in gegaan. Er was een DJ en champagne te koop en heel veel gasten die allemaal alvast een mooi plekje zochten voor het vuurwerk bij het kasteel. Dat hebben wij ook gedaan. En opeens was het heel snel aftellen met vuurpijlen. Elke pijl was een seconde. Alleen voordat we dat doorhadden was het al 3,2,1...Happy New Year! Ik zeg tegen Arnaud in Nederland geven we elkaar 3 zoenen dus dat doe ik nu ook! :) Daarna kwam er een heel vuurwerkspektakel. Heel mooi om te zien en gelukkig regende het niet, alleen een beetje miezer. Na 10 minuten was het voorbij en ging bijna iedereen richting de uitgang maar wij gingen richting het spookhuis en daarna naar de Big Thunder Mountain. Omdat we het laatste ritje waren mochten we nog een keer. Toen we terug kwamen voor de 2e keer zeiden ze: Wie nog een keer wil mag blijven zitten. Iedereen bleef natuurlijk zitten! En zijn 3x achter elkaar erin geweest! Inmiddels was het al half 2 en hebben daarna gewacht op de Nederlanders. We zouden Disney Village nog ingaan, alleen ging de laatste bus om 02:20. Dus we besloten maar de bus te nemen en Disney Village was ook maar tot 3 uur open. Het is niet normaal in Frankrijk om te gaan stappen met feestdagen. Met Kerst was veel dicht, ook restaurants en met oud&nieuw was ook niet veel bijzonders te doen. In Boiserie waren er vele feesten maar geen leuke feesten. Iedereen was harstikke dronken en allemaal aan elkaar zitten...laat maar zitten. Samen met mijn huisgenootjes heb ik een klein feestje gehouden door een filmpje te kijken. Dat was hoe hier het nieuw jaar is gevierd.
De week tussen Kerst en oud en nieuw waren de meeste gasten in het park te vinden. Ze kwamen overal vandaan! Vanuit Japan, Rusland, China, Italië, Spanje etc etc. Hoe weet je waar ze vandaan komen... als je in het station staat voor informatie en er komen gasten op je af of je een plattegrond ook in het japans, chinees of russisch hebt dan weet je genoeg. :)
Frankrijk had een week eerder vakantie dan Nederland. Dus de 2e week van de Nederlandsevakantie waren er dan ook heel veel Nederlanders in het park te vinden. Ik heb me helemaal vermaakt :) Wat dan het leuke is, is wanneer je ze al hebt horen praten in het Nederlands en ze op je af komen met een vraag in het Engels en dan in het Nederlands antwoorden. Je kan dan lachen om het verbaasde gezicht en soms nog om de reactie die ze geven. Een voorbeeld. Ik hoorde een discussie tussen een opa en een oma aan en ik stond er al een beetje om te lachen. Op dat moment komt die meneer op me af en vraagt half in het Engels iets waar ze over aan het discussieren waren. Ik antwoord gewoon in het Nederlands en het is stil en stil en stil...met een verbaasd en lachend gezicht zegt die meneer je neemt me toch niet in de maling hè?! Nee hoor ik zou niet durven! Komt even later een Nederlandse vrouw aan die wat vraagt, geef ik netjes antwoord zegt haar zoontje. Hé zij is Belgisch!! Nee ik ben gewoon Nederlands haha. Het leek wel alsof ik in Nederland weer zat! Anne (waarmee ik naar Pommier ben geweest) was met haar ouders en zusje voor 4 dagen in het park!! Dat was een groot feest. 's Avonds mocht ik lekker bij ze komen eten in het hotel! Heel gezellig en leuk was dat!!! :D

Nu de vakantie voorbij is, zijn er niet veel gasten meer in het park. Er werken ongeveer 15.000 aan personeel in heel Disneyland Parijs en zoveel gasten zijn er op dit moment ook ongeveer. Van alle shows zijn er nog maar 2 over. De Peter Pan Show en de Parade. Er gaan wel oldtimers met personages erin door Mainstreet, Goodmorning, en ze stappen dan uit voor het kasteel om handtekeningen uit te delen. En wij sjokken wat rond voor informatie te geven als mensen erom vragen. Het klaar zetten voor de parade begint al om kwart over 3. Terwijl de parade pas om 5uur begint. Deze week heb ik voor het eerst de parade begeleidt. Het is de allergrootste show van de dag. Je krijgt een positie aangewezen waar je vanaf 4 uur staat. Tijdens de parade is echt iedereen van de straat, inclusief wij als Guest Flow. We zitten op onze hurken op de stoep of in zij-wegen. Heel leuk om te doen!
Het weer is trouwens echt heel mooi geweest. Vandaag was het toch wel wat frisser en net boven het vriespunt. We hopen dat de winter helemaal weg blijft!

Ik heb niet heel veel uitstapjes gemaakt de afgelopen weken. Ik ben in Parijs naar de bioscoop geweest, New Years Eve gezien. Engels gesproken en Frans ondertiteld. Het was een hele leuke film! Het was een megaaa grote bioscoop. Minimaal 23 zalen en dan hele grote zalen ook nog!
Met veel collega's hebben we een feestje gehad. Een soort surpriseavond in een kroeg. Je koos iemand uit en voor diegene kocht je een cadeautje. Nou heb ik dit gemist en een collega vroeg of ik ook kwam. Ik zeg ik weet niks van een feestje af. Ja gewoon een drankje met collega's ik haal je wel op bij Boiserie. Het was een heel gezellig feestje!
Verder zijn mijn huisgenoten vertrokken naar Nederland. Het is heel stil maar Malou komt wel terug binnenkort!

Voor diegene die interesse in korting hadden. Op Pass Annuelle krijgen castmembers 10% korting. Bij bureau passeport annuele zijn er verschillende abonnementen verkrijgbaar voor Disney.

Vorige keer ben ik wat vergeten te vertellen. Ik had gezegd dat ik zou melden als ik iets binnen had over mijn theorie examen van school. Voor het theorie gedeelte ben ik GESLAAGD!!! Yeaaah! Enige wat ik nog moet doen is mijn stage voldoende afronden en dan ben ik geslaagd voor mijn opleiding!! :D

Dit was het weer voor nu en tot de volgende keer! :)

Groetjes!
Annelieke

  • 14 Januari 2012 - 11:07

    Liesbeth:

    Hoi Annelieke,

    Van harte gefeliciteerd met het behalen van de theorie!! Dat gaat dus wel goed komen, want praktijk moet je zeker lukken!!
    Wel fijn....even wat Nederlands te kunnen praten met de gasten.
    Succes met alles.

    Liesbeth

  • 14 Januari 2012 - 14:33

    Opa Jan:

    Hallooo Annelieke,
    wederom bedankt voor je verslag. super en dan te vernemen dat je voor theorie al geslaagd bent, nu komt het eind in zicht .........
    en wens je nog een fijne tijd in Parijs en omgeving.
    opa Jan

  • 14 Januari 2012 - 20:20

    Masja:

    Leuk om alles te lezen, heb je mijn kaartje ook nog ontvangen? Veel succes met alles. liefs

  • 14 Januari 2012 - 21:29

    Anne Thijssen:

    Hee!!!

    Ja, het was erg leuk in Disney! En ook heel leuk je weer even gezien te hebben naar twee maandjes..! Veel plezier nog en heel veel succes!!

    Liefs,
    Anne

  • 14 Januari 2012 - 21:33

    Preus&co:

    Ik ben blij, dat jij (nog) tot tien kan tellen :-)
    En weer een leuk verslag om te lezen....mocht het toerisme niet genoeg verdienen....ga je gewoon je schrijverstalent benutten!
    Fijn dat er ook nog bevriende nederlanders komen en je bezoeken, breekt weer even het ritme. Enne tja met je brabantse taaltje lijk je nauurlijk wel iets op het belgse....puh! hé toppie dat je groen licht hebt en nu nog een stagevinkje en dan "ready to go" annelieke: het ga je goed, doei van de schelf 5

  • 15 Januari 2012 - 13:44

    LILIAN:

    heee anne, nice verhaal.
    wij zijn toch nie naar New Years eve geweest, maar dat verhaal hoor je nog wel wrom niet. haha. :p XxX

  • 15 Januari 2012 - 15:16

    Helene:

    Hoi Annelieke,
    Leuk om te lezen wat je daar allemaal uitspookt. En van harte gefeliciteerd , fijn dat je je theorie hebt nu de rest nog.
    Succes ermee!

  • 15 Januari 2012 - 17:21

    Marlon:

    hoi annelieke.
    leuk om te lezen hoe leuk het daar gaat.
    leuk dat er in de 2e week veel nederlandse waren.
    was zeker weten leuk zo te horen. :bling: :D :P :) C:
    Marlon :D

  • 15 Januari 2012 - 18:09

    Gonny:

    Hoi Annelieke,

    Nog proficiat met je theorie.
    De stage gaat vast goed, als ik zo je verslag lees.
    We hebben je wel gemist in Scheveningen.
    Zonder jou is het toch anders.
    Maar wel een stuk warmer dan de vorige keer.

    Hartelijke groet,

    Gonny

  • 16 Januari 2012 - 08:34

    Mirjam (moeder Anne):

    Het was leuk in Disney . Hier nog even het adres van ons Appartement voor als iemand nog naar Parijs, Disney of Annelieke wil.Het was een hotel maar dan niet met Kamers maar met Appartementen. Gratis parkeren in de omgeving en op 150 m. een zeer groot overdekt winkelcentrum (Val d'Europe) valdeurope.fr En je kunt gratis in 7min. met de bus naar Disney.
    Ons is het zeer goed bevallen, een eigen Huisje, eigen keuken, wat je zelf wil doen, buiten de uren van Disney.
    City aparthotel Adagio
    www.adagio-city.com
    +33(0)1 60 42 82 82 groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke

Actief sinds 25 Jan. 2010
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 65492

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 08 Januari 2015

Stage in Walt Disney World

05 December 2011 - 06 Mei 2012

Stage in Disney

23 April 2010 - 05 September 2010

Stage Le Pommier!

Landen bezocht: