Kerst in Disney - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu Kerst in Disney - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu

Kerst in Disney

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

26 December 2011 | Frankrijk, Parijs

Hoihoi allemaal!

Fijne 2e Kerstdag allemaal! Hier kennen ze die niet dus de Kerst is voor mij alweer voorbij. We hebben het gehele huis in kerstsfeer versierd. Kerstavond zijn we uiteten geweest met 6 man en 1e Kerstdag (gisteren) was ik als één van de weinige vrij. Eerst lekker uitgeslapen en wat dingetjes gedaan. 's Middags is Thomas voor de gezelligheid gekomen. Thomas is 1 van de Nederlanders die hier voor 2 weken zijn om met de drukke dagen te werken. Er zijn veel mensen die voor 2 weken even hier werken. En 's avonds hebben we met 4 meiden ''All you need is love'' gekeken via uitzendinggemist.nl. Want dat kijken we allemaal elk jaar en een jaar missen, dat is onmogelijk! :) En vandaag, voor jullie 2e Kerstdag, weer lekker aan het werk geweest. De kerstsfeer in Disney is tot 8 januari.
Vandaag zit ik hier precies 3 weken en in die weken hebben we al veel meegemaakt. Het weer is heel afwisselend hier. 1 dag hebben we gehad dat het onder 0 was en je moest oppassen dat je niet zou vallen. Maar vandaag was het weer prachtig weer. Het zonnetje scheen en de lucht was helemaal blauw. En dat voor 26 december. Ik zeg laat het de hele winter zo blijven!
De 2e week heb ik de 3 daagse training gehad, zoals ik het noem. De eerste dag was het vooral allerlei informatie over het park. Hoe het ontstaan is zowel heel Disney als Disneyland Parijs. Er zijn in totaal 5 Disneyland parken: Californië,Florida,Tokyo,Parijs en Hong Kong. En in 2014 verwachten ze het 6e park te openen in Shanghai. De 2e dag was tot de lunch over hoe je werkt, wat wel en niet mag. Na de lunch zijn we het park ingeweest en de rest heeft ook werkkleding gekregen. Ik had al een week gewerkt dus dat hoefde niet meer geregeld te worden. De 3e dag was vooral alles over veiligheid. Hoe werkt een brandblusser? of wat doe je in noodgevallen of wanneer het park geëvacueerd moet worden? Natuurlijk was het allemaal in het frans en ging het me te snel dus ik heb 3 dagen niet veel meegekregen en beetje onzichtbaar erbij gezeten. De 2e dag had ik wel een jongen die mijn gids was in het park :) Met die franse jongen, Arnaud, ga ik heel veel om nu. Ik ben met hem naar Parijs geweest. Was heel leuk en ook handig. Je hoeft niks zelf uit te zoeken want diegene met wie je bent kent de stad van voor naar achter en van achter naar voor. Ik heb de eiffeltoren gezien, Arc de Triomphe en nog wat meer. Het was een leuk dagje in Parijs!
De Arc de Triomphe had ik al gezien 2 dagen ervoor. We waren uitgeweest in Parijs. Echt midden in de binnenstad. We waren met 2 auto's gegaan. Ik was de chauffeur. We kwamen aangereden en aan de andere kant van de straat was de club en ernaast de parkeergarage. Moest ik de rotonde op van de Arc de Triomphe en rondje rijden. Het was 11uur 's avonds maar je hebt daar dan nog 100 ogen nodig! Die fransen rijden als idioten. Dat was wel heeeel erg opletten want iedereen neemt voorrang, doodsbenauwd krijg je het daar! Gelukkig zijn we heel aangekomen :) Maar stappen in Parijs doen we niet snel meer. We waren er voor 12uur en dan was het voor de meiden gratis entree, de mannen moesten alsnog betalen. Ga je een drankje bestellen, Cola want je bent de BOB, geef je 10 euro. Schreeuwt ze 11 euro. Nou onze monden vielen open. 11 euro voor een cola! We zeiden dit is het enige drankje van deze avond!
In Disney Village zijn we ook een avondje gaan stappen. Het voordeel is dat er heel veel collega's zijn en we krijgen met onze personeelspas korting, overal en op alles!
We zijn ook al in Val d'Europe uitgeweest, een karaoke avond.
In heel Guest Flow zijn er, buiten de vakanties om, maar 2 andere Nederlanders. Met Daniel Lee ga ik nog weleens een drankje doen of iets eten na het werk. En dan heerlijk in het Nederlands kletsen! :)
Het Frans is al wel een stuk beter. Ik versta het al meer maar het terug praten is dan nog wel even lastig. Hele gesprekken tussen collega's kan ik echt nog niet volgen dat gaat me te snel. Sommigen zeggen het in het frans en als je het niet snapt dan zeggen ze het in het engels. Maar er zijn ook collega's die het vertikken ook maar 1 engels woord te spreken. Vandaag was dat bijvoorbeeld. Alles van de hele zin verstond ik maar 1 woordje niet en dat was het belangrijkste van de hele zin. Zegt een andere collega ze spreekt een beetje frans anders moet je het in het engels zeggen. Nee geen engels. Okee nou dan niet, dan kan ik geen antwoord geven. Er zijn ook van die gasten. Ook toevallig vandaag dat iemand naar Thomas toe kwam en vroeg of hij frans is. Nee ik ben nederlands maar ik spreek wel een beetje frans. Die man loopt zo weg naar een collega. Ben jij frans? nee ik ben spaans maar ik spreek vloeiend frans. Loopt die man weer zo weg opzoek naar een echte franse. Echt, sommige gasten halen het bloed onder je nagels vandaan!! Maar zo is geen enkele dag hetzelfde ondanks dat het werk wel hetzelfde blijft.
Ze vragen me allemaal of ik frans ben, nee zeg je dan. Ow Spaans dan? Of portugees of Italiaans. Nee een echte Hollander! Dan kijken ze toch raar en komt er alleen oow uit. Mijn naam kunnen ze hier ook niet uitspreken. Anne lukt nog wel maar Lieke kennen ze niet. Ik heb heel veel verschillende namen hier.
Er zijn veel shows waar wij bij zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog Disney Dance Express gedaan, een trein met dansers en personages. Ik heb Mickeys Winter Wonderland gedaan, een show waar Mickey en zijn vrienden op het ijs schaatsen. Afgelopen week de Peter Pan show gedaan, een kleine show van 20 minuten over Peter Pan en kapitein Haak. Ik heb bij Santa Claus gestaan, ook wel Père Noël genoemd. Alle mensen willen op de foto met de Kerstman en je moet daar heel de dag staan en vragen beantwoorden. Er zijn nog meer shows. De parade heb ik nog nooit gedaan maar dat gaat vast nog wel komen. We doen niet mee met in de shows. We begeleiden ze alleen en zorgen voor de veiligheid van de gasten en de castmembers!
Volgens mij was dit het wel weer zo'n beetje. Heel erg bedankt voor de leuke kaartjes die ik tot nu toe al gekregen heb. Ze hangen allemaal aan de muur!

Ik wens iedereen alvast een fijne jaarwissseling toe! En tot in 2012!

Groetjes,
Annelieke

  • 26 December 2011 - 20:14

    Eline:

    Zo te horen vermaak je je daar wel haha, veel plezier nog, fijne jaarwisseling!
    Xx

  • 26 December 2011 - 21:13

    Petra Haesen:

    Hoi Annelieke,

    Toch nog even de beste wensen van ons allemaal uit Vught.
    Het klinkt toch wel erg leuk, toevallig gaan wij de woensdag na kerst t/m vrijdag met kirsten en twan naar de stad parijs.
    Misschien komen we je nog tegen??!!!Zou wel lachen zijn.
    Geniet van Disney en we kijken uit naar je volgende verslag ze zijn heeeel erg leuk om te lezen.

    XXXX Petra, Eric Kirsten en twan.

  • 26 December 2011 - 22:14

    Opa:

    bedankt voor het mooie verslag en een fijne week en jaarwisseling
    veel liefs

    xxxxxxxxxxx

  • 26 December 2011 - 22:32

    LILIAN:

    hee, lieketje.
    da klinkt gezellig daarzo.
    jij ook goede jaarwisseling, en tot in 2012. :D
    XxX

  • 26 December 2011 - 23:46

    Amy:

    hey meid,
    soooo! 11euro voor een cola, doe maar duur haha. dat is dan het minder leuke van stappen in Parijs. maar wel gratis entree:P

    Die shows lijken me wel leuk, kun je zelf ook lekker mee kijken.:) :)

    veel plezier nog meid!Kus xx

  • 27 December 2011 - 00:19

    Preus&co:

    tjeempie, met een auto om&om&om&om de Arc...hoeveel rondjes voor je op de juiste plek was? Jij durft!!!! leuk om je verslag weer te lezen en we lopen zo met je mee...is de sfeer gezellig en ook (erg) druk met deze dagen. Benieuwd welke landengroep het meest het park deze dagen bezoekt, of merk je daar niet veel van? De kerstdagen alweer voorbij en nu op naar het geknal...bij jullie hopelijk een mooi vuurwerkspectacle, en anders maar met sterretjes vanuit je huisje met je medebewoners. Gezellig uiteinde en een spetterende start het nieuwe jaar tegemoet. lieve groet vanuit 't Veen van 4x preus

  • 27 December 2011 - 08:49

    Marjolein:

    Hey meid,
    M'n mams heeft al gereageerd, maar ik heb net je verslag gelezen, dus ik plaats ook ff wat. ;-) Leuk om te lezen wat je daar allemaal beleeft! Ja de Fransen zijn erg eigenwijs, dus succes met de Franse taal!! ;-) Maar wat een prijzen daar in Parijs! Volgens mijn moeder was het daar al zo toen mijn opa en oma daar heen gingen vroeger, dus met de euro is het niet veel goedkoper geworden! Geniet maar lekker en ik lees het wel weer! Goede jaarwisseling, liefs xxx Marjolein

  • 27 December 2011 - 12:24

    Karin Hegeraat:

    Hoi Lieke,

    Het zijn en blijven rare lui die Fransen.
    Geniet ervan en fijne jaarwisseling.
    Wij gaan kijken of ze in St. Francois Longchamps misschien iets aardiger zijn.
    Maar ik denk dat ik het antwoord al weet!

    groeten van alle Hegeraatjes

  • 27 December 2011 - 17:58

    Liesbeth:

    Hoi Annelike,

    Wat een enthousiaste verhalen! En je zult zien....straks denk en droom je zelfs in het frans. Ik ben benieuwd hoe jullie daar oud en nieuw vieren! We lezen het vast in je volgende bericht!
    Wij wensen jou ook een fijne jaarwisseling! En denk je aan me..op Nieuwjaarsdag om 12.00 uur ?

    Liesbeth

  • 01 Januari 2012 - 17:11

    Helene:

    De Allerbeste wensen voor het nieuwe (gedeeltelijke franse) jaar.
    Heb je oud en nieuw in Disneyland gevierd? Of vieren ze oud en nieuw niet zo uitbundig in Frankrijk?
    Nou, de groeten uit Giessen en bedankt voor je verslag;hét is leuk om zo op de hoogte te blijven.

  • 02 Januari 2012 - 22:53

    Corinne:

    Hi meisje, vanuit Ravenstein wensen we je een heel fijn, gezond en gelukkig 2012. Meid zoals jij je stageplekken uitzoekt, geweldig. Geniet van deze periode, we spreken je graag weer eens als je terug bent in Nederland. Waarschijnlijk gewoon in het Nederlands, want onze kennis van de Franse taal is erg achterop geraakt.

  • 09 Januari 2012 - 08:35

    Mirjam (moeder Anne):

    Zo we zijn weer thuis van Disney, Het was heel gezellig. Ik heb je zien werken in het park misschien niet altijd even leuk werk maar volgens mij heb je het toch wel naar je zin. Anne is vanmorgen met 2 tassen vertrokken richting haar stage, we horen vanavond wel hoe het was. grz Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke

Actief sinds 25 Jan. 2010
Verslag gelezen: 1022
Totaal aantal bezoekers 65510

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 08 Januari 2015

Stage in Walt Disney World

05 December 2011 - 06 Mei 2012

Stage in Disney

23 April 2010 - 05 September 2010

Stage Le Pommier!

Landen bezocht: