Arrivée à Disneyland Paris! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu Arrivée à Disneyland Paris! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Annelieke Graaf - WaarBenJij.nu

Arrivée à Disneyland Paris!

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

06 December 2011 | Frankrijk, Parijs

Bonsoir!

Zoals jullie zien ben ik goed aangekomen in Frankrijk. Gistermorgen 9uur aangereden samen met papa, Joalien en opa. Eerst heb ik me moeten melden bij casting bureau en heb ik een residentie aangewezen gekregen en waar ik vandaag heen moest. Ik zou eerst een soort trainingsdag krijgen maar dit is verschoven naar volgende week dinsdag dus alles was omgegooid. Uiteindelijk na de residentie Broiserie gereden. Kamer opgezocht en spullen uitgeladen. Hoe ziet het hier eruit? Je kan het vergelijken met een Center Parc huisje. Gezamelijke keuken en woonkamer en er is een slaapkamer en badkamer links en ook rechts. Ik zit er met 3 Nederlandse meiden.
Daarna zijn we nog even boodschappen gaan doen in de grand supermarché. Meteen een Frans nummer gekocht. Alle boodschappen binnen gebracht en daarna papa, opa en Joalien uitgezwaaid. Ze gingen weer terug naar Nederland. Gisteravond alles uitgepakt.
Vanmorgen stond ik om 8uur bij de bushalte om de hoek. Met de bus moet ik naar mijn werk toe. Het is een klein kwartiertje. Tussen de 2 parken in (Park studios en Walt Disney) zit de castmember ingang. Je komt dan backtstage als je langs de security geraakt bent en dan is het opeens een hele andere wereld. het is 100x groter dan backstage Efteling. Ik moest me eerst ergens melden. Toen werd ik terug gestuurd naar waar ik vandaan kwam om kleren te halen. Ik kom daar binnen en het lijkt wel een grote kledingmarkt. Rijen en rijen vol met allemaal verschillende kleding. Hier haal je een broek vandaan en daar weer een blouse. Je kijkt je ogen uit! Na dat alles kleed je je om en hang je je andere kleren in je kluisje. Daarna ging ik weer terug naar de afdeling waar ik werk, Guest Flow. Ik loop weer in het rood met zwart (net als vorig jaar) Dit keer een rode jas omdat het winter is en een zwarte pantalon. Ik ben heel de dag meegelopen met verschillende personen. Om kwart voor 10 begon ik op het grote plein daar kunnen gasten die verblijven in Disney hotels al eerder het park in. De rest moet tot 10uur wachten. Bij binnenkomst van het park liggen plattegronden in verschillende landen. Deze moesten we aanvullen. Dit gebeurt elk uur door iemand. Er zijn verschillende shows waar we moeten begeleiden. Ik stond heel de dag ingepland op de Disney Dance Express. Dit is een klein treintje met paar Disney figuren erin en dansers ervoor. Deze show begint bij de ingang van Mainstreet, voor diegene die het niet kennen: De mainstreet is een straat met allerlei verschillende winkeltjes. deze gaat over het plein na de attractie It's a small world en hier gaat de trein weer backstage. Wat is mijn taak nou? Zorgen voor de veiligheid van de dansers, Disney figuren en de gasten niet te vergeten. Je zorgt dat ze op veilige afstand van de wagen(s) blijven. Je krijgt een plek aangewezen bijvoorbeeld: langs de wagens lopen, achteraan met een touw lopen, helemaal vooraan mensen aan naar de zijkant verwijzen en zo heb je nog een paar posities. Waar ik voor het eerst aan dacht. Nu zie ik de show van dichtbij en normaal moet ik zelf op de stoep staan en nu hoeft dat niet! :) Zo hebben we 4 shows gehad. 4 verschillende posities. Ik ben zelfs al een collega uit de Efteling tegen gekomen! Kreeg opeens een stomp denk wie doet dat, kijk je om Heee! Helaas had ik geen tijd voor een praatje.
Het is een heel nieuw avontuur. Zeker lastig want iedereen om je heen spreekt frans en soms pik je woorden eruit en dan weet je wel waar het over gaat maar soms spreken ze echt chinees dat je denkt waar hebben ze het over!? Is wel lastig met gasten als ze op je af komen met vragen. De ene kan je wel helpen met het frans wat ik heb en bij anderen vraag ik me af waar ze het over hebben. Ik zit hier nog paar maanden dus heb nog even de tijd om te oefenen. Kwart voor 5 was ik klaar met werken. Dan ga je je weer omkleden bij Imagination en werkkleren laat je gewoon daar en hoef je niet zelf te wassen.
Er is een soort ov-kaart voor de bus. Deze kan je aanschaffen en krijg je van Disney alles terug betaald. Ik denk misschien kan je die op het station in Disney ook kopen. Vraag je het en kijken ze je stom aan. Je probeert 50x uit te leggen wat je nodig hebt. bij de 51ste keer denk je ze snappen het en verwijzen je door ja om de hoek zit de ticketmachine. Je bedankt netjes en bent blij, loop je er heen is het alleen voor de trein. Zo werken ze je dan weg en heb ik uiteindelijk nóg geen buskaart. Ze doen zovan: ga een ander maar lastig vallen ben ik tenminste van je af! De ene fransman/vrouw is super aardig en de andere is weer een stuk chaggerijn die niks van buitenlanders moet hebben. Dat is ook wel wennen. Verder is het hier helemaal top. Morgen vieren we hier met een groepje Nederlanders Sinterklaas. We gaan een leuk spel doen. Dit was het wel tot nu toe. Vragen zijn altijd welkom netzoals brieven, kaarten, foto's etc.. want ik heb weer een lege muur die wel aan versiering toe is. Owja daarvoor is een adres best wel handig. Hier komt het adres:

Annelieke de Graaf
Residence la Boiserie
Rue de la Boiserie
App. 2602
77700 Magny le Hongre
France

Au revoir!
Annelieke

  • 06 December 2011 - 22:46

    Eline:

    Heel veel plezier daar nog Anneliek, ik volg je blog zeker wel, is interessant!
    xxx

  • 07 December 2011 - 00:08

    Amy:

    meis, super leuk zo'n verhaal!:)
    echt vet dat je gewoon in disney bent, je mag er vast zelf ook wel heen als je vrij bent ofniet?
    echt chill! naar die lichtjes parade enzo.
    Geniet van de mooie tijd daar en heeeeeeeeel veel plezier.
    ik spreek je snel.
    dikke kus amy

  • 07 December 2011 - 07:23

    Ruud Spohr:

    Hoi Annelieke, leuk om te lezen dat je al arrivé bent in la douce France. Typisch dat ze daar soms chinees spreken, maar jij hebt daar verstand van, dus het zal wel. We hebben gisteren nog jeugdkerkvergadering gehad en uiteraard even stilgestaan jouw wereldreis naar EuroDisney. Uiteraard veel succes en au revoir, Ruud

  • 07 December 2011 - 08:44

    Opa:

    bedankt voor je verslag. erg interressant en uitgebreid. vooral met je chinees-frans je komt er toch uit!
    zo zie je maar weer.ga zo door en je bent snel een Françai'se van Vughtse afkomst.
    veel plezier en we kijken naar het volgende verslag uit. oh ja kon je alle spullen kwijt in je kamer?
    veel liefs en plezier, opa

  • 07 December 2011 - 08:56

    Melissa:

    Hey Meid,
    Leuk om te horen dat je veilig aangekomen bent, ik hoop dat je veel plezier hebt op je stage deze 5 maanden.
    de foto's van de collega's kan je mooi als behang gebruiken.... ;)

    We missen je nu al.. :)

    XX

  • 07 December 2011 - 09:00

    Faizah:

    Lieeek!
    Wat leuk dat je het naar je zin hebt! Wij hebben geboekt, 9, 10 en 11 maart zijn we in Disney! Echt grappig dat je al een collega bent tegengekomen. Tot in maart!
    Liefs

  • 07 December 2011 - 09:18

    Masja:

    Haaj Liekske,
    Wat leuk om te lezen wat je allemaal hebt beleefd de eerste dagen. Ik wil je heel veel succes en plezier wensen. Zet hem op!

    liefs

    Ps. had je mijn sms nog gehad zondag?

  • 07 December 2011 - 12:08

    Liesbeth Spohr:

    Hoi annelieke,

    Wat gezellig om een berichtje uit Frankrijk te lezen.
    Je bent er nog maar kort maar je hebt al heel wat beleefd! Succes met alle nieuwe ervaringen en met het Frans.

    Groetjes, Liesbeth

  • 07 December 2011 - 13:16

    Marlon:

    Heeeeeeeey zussie.
    leuk dat je het naar je zin hebt.
    je bed slaapt echt lekker.
    slaapt jouw bed in frankrijk ook zo lekker?
    Succes met je frans he zussie?
    raar dat sommigen chinees spreken he?
    Nou succes verder.
    Groeten je lieve zussie marlon hvj.
    I Love You.

  • 07 December 2011 - 14:26

    Cynthia:

    Hoi Annelieke, leuk om je op deze manier te volgen en op de hoogte te blijven van je chinees/franse avontuur. Veel plezier met Sinterklaasviering.

  • 07 December 2011 - 15:44

    Annemarieke:

    Hoi Annelieke, wat een gezellig reisverslag,
    ik denk dat onze twee dames wel heel erg graag in dat kledingmagazijn zouden willen rondstruinen,want alles wat met verkleden te maken heeft....
    ik wens je hele fijne tijd toe en less je verslag wel weer.

    groetjes, Annemarieke

  • 07 December 2011 - 18:31

    Lilian:

    hee lieke,
    leuukk bericht. ;)
    xx, ikmisje.

  • 08 December 2011 - 10:33

    Marjolein:

    Hee meis,

    Leuk verhaal...als ik je zo hoor is het daar mega! al verdwaald?:P
    Ik ben benieuwd naar de rest van je verhalen..
    Succes met je chinees.. een extra taal is nooit verkeerd;)

    xLiefs, veel plezier

  • 08 December 2011 - 11:52

    Mirjam (anne):

    Het klinkt weer gezellig maar dit keer zonder onze Anne. Ik wens je veel plezier en zie je misschien wel op 3,4 of 5 januari daar. groetjes Mirjam Thijssen

  • 08 December 2011 - 12:44

    Annee!:

    Hee!

    Nou wat een belevingen en dat al binnen de eerst dag! Klinkt leuk! En ach over drie weken ratel je al lekker mee in het frans.. ;) En hoe bevalt het om weer op jezelf te wonen??? ;) Spreek je snel en zeker een dagje proberen vrij te houden he al ik je kom opzoeken!!! :D

    Liefs xx Anne

  • 08 December 2011 - 14:27

    Mike Koolen:

    ik mis je

  • 09 December 2011 - 22:14

    Chelsea Schrager:

    Heel veel succes Annelieke, maar dat komt allemaal goed!

    Veel liefs vanuit Lanzarote!

  • 09 December 2011 - 22:58

    Jamie:

    Annelieke!! Super leuk verhaal! Kei leuk dat je t naar je zin hebt! Van die chagerijnige mensen zou ik me maar niks aantrekken, je hebt er altijd bij.... Maak er een leuke tijd van met de andere meiden daar! Super veel plezier & succes! xxxx

  • 16 December 2011 - 09:30

    Remco:

    Heey, wat gezelig dat je met 3 andere nederlandse meisjes daar zit. Is tog wat makelijker in de omgang. ik heb er volste vertrouwen dat je het daar tot een goed einde gaat bregen ;). Xxx remco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke

Actief sinds 25 Jan. 2010
Verslag gelezen: 703
Totaal aantal bezoekers 65493

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 08 Januari 2015

Stage in Walt Disney World

05 December 2011 - 06 Mei 2012

Stage in Disney

23 April 2010 - 05 September 2010

Stage Le Pommier!

Landen bezocht: